Fleet Business #15

ΤΟ ΑΜΙΓΏΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΌ VOLTA ZERO Εκτός από αμιγώς ηλεκτρικό, το Volta Zero σχεδιάστηκε ως ασφαλές για τους χρήστες του δρόμου, τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους οδηγούς. Αυτό οφείλεται στο ότι ο οδηγός του Volta Zero κάθεται σε κεντρική θέση οδήγησης και όχι αριστερά ή δεξιά και πολύ χαμηλότερα από ό,τι σε ένα συμβατικό φορτηγό, με άμεση ορατότητα στα περίπου 1,8 μέτρα. Αυτό είναι το ύψος οπτικής επαφής των πεζών και άλλων χρηστών του δρόμου στο αστικό περιβάλλον. Η γυάλινη καμπίνα του Volta Zero προσφέρει πανοραμική θέα του περιβάλλοντος χώρου, με ευρύ πεδίο άμεσης ορατότητας 220 μοιρών και βελτιώνεται περαιτέρω μέσω κάμερας, που παρέχει κάλυψη 360 μοιρών του περιβάλλοντος χώρου. Ο Ian Collins, Chief Product Officer της Volta Trucks, δήλωσε: «Η σχεδίαση του Volta Zero ξεκίνησε από το μηδέν. Θέλαμε να παράγουμε ένα ηλεκτρικό όχημα, αλλά και να αντιμετωπίσουμε τα καθημερινά θέματα ασφαλείας των φορτηγών σε αστικό περιβάλλον. Από την έναρξη της διαδικασίας δημιουργίας του Volta Zero, λάβαμε πολύ χρήσιμα στοιχεία από την έρευνα του Loughborough. Είμαστε ευτυχείς που η προσπάθεια υιοθετείται πλέον ως πρότυπο για όλη την Ευρώπη». Η Volta αναφέρει πως το Zero είναι το «πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα 16 τόνων ειδικής κατασκευής στον κόσμο» που σχεδιάστηκε για logistics πόλεων και περιορίζει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις παράδοσης φορτίων. Διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία 150 - 200 χλμ. Η εταιρεία καινοτομεί επίσης με την πρόταση Truck as a Service που, όπως επισημαίνει, έφερε επανάσταση στη χρηματοδότηση και τη συντήρηση στόλων επαγγελματικών οχημάτων. Η πρόταση προσφέρει στους υπεύθυνους στόλων άνετο και απλό τρόπο ηλεκτροκίνησης μέσω ολοκληρωμένης υπηρεσίας μηνιαίας χρέωσης. Παρέχει αμιγώς ηλεκτρικό Volta Zero, υποδομή φόρτισης της Siemens, ασφάλιση μέσω Qover και σέρβις, συντήρηση και εκπαίδευση, με μεγιστοποίηση χρόνου λειτουργίας και λειτουργική απόδοση οχήματος. Οι επαγγελματικοί στόλοι αντιμετωπίζουν πολλές πιέσεις και μεταξύ αυτών το σημαντικό θέμα της ασφάλειας. Η Volta έθεσε νέα πρότυπα ηλεκτροκίνησης και ασφάλειας στις μεταφορές, μειώνοντας την πίεση. Ο οδηγός του Volta Zero κάθεται σε κεντρική θέση οδήγησης και όχι αριστερά ή δεξιά και πολύ χαμηλότερα από ό,τι σε ένα συμβατικό φορτηγό, με άμεση ορατότητα στα περίπου 1,8 μέτρα Η Volta Trucks υπέβαλε αίτηση πτώχευσης Η σουηδική start-up πέτυχε πολλά από τις αρχές του 2019, φέρνοντας επανάσταση στις λειτουργίες επαγγελματικών οχημάτων για ένα βιώσιμο μέλλον, με το ηλεκτρικό φορτηγό της 16t, το οποίο λειτούργησε δοκιμαστικά σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες, λαμβάνοντας πολύ θετικά σχόλια και σημαντικές προοπτικές εισαγωγής του σε μεγάλους στόλους. Ωστόσο, όπως όλες οι ανερχόμενες εταιρείες κατασκευής EV αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις. Έτσι στις 17 Οκτωβρίου 2023 ανακοίνωσε την υποβολή αίτησης πτώχευσης στη Σουηδία, αναφέροντας τα εξής: «Η πρόσφατη είδηση ότι ο προμηθευτής μπαταριών μας (Proterra) υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, είχε σημαντικό αντίκτυπο στα κατασκευαστικά μας σχέδια, μειώνοντας τον όγκο των οχημάτων που είχαμε προβλέψει να παράγουμε. Η αβεβαιότητα με τον προμηθευτή μπαταριών μας επηρέασε επίσης αρνητικά την ικανότητά μας να συγκεντρώσουμε επαρκή κεφάλαια σε ένα ήδη δύσκολο περιβάλλον άντλησης κεφαλαίων για τις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων». 35 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=