Πολλές χώρες παρέχουν επιδοτήσεις αντιστάθμισης του υψηλότερου κόστους ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων Οι στόλοι επωφελούνται διάφορων επιχορηγήσεων, επιδοτήσεων και φορολογικών πλεονεκτημάτων που υποστηρίζουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων. Αυτά τα κίνητρα διαφέρουν από χώρα σε χώρα, καθιστώντας απαραίτητη την τοπική προσέγγιση προς δημιουργία επιχειρηματικού σχεδίου μετάβασης σε οχήματα μπαταρίας και εγκατάστασης υποδομής φόρτισης. Πολλές χώρες παρέχουν επιδοτήσεις αντιστάθμισης του υψηλότερου κόστους ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων και τα ποσά αυξάνονται για βαρύτερα και ακριβότερα οχήματα. Σε ορισμένες χώρες υπάρχει σημαντική εξοικονόμηση στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας και τα διόδια επαγγελματικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης στο χώρο εργασίας, κυρίως φορτιστών που δεν θα διατίθενται στο κοινό, επιφέρει φορολογικές ελαφρύνσεις σε πολλές χώρες και επιτρέπει στις επιχειρήσεις ταχεία απόσβεση μέρους της επένδυσης. ΕΙΔΙΚΈΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΈΣ: LCV ΝΈΑΣ ΓΕΝΙΆΣ Τα LCV διατίθενται σε μεγάλη γκάμα Ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΌΣ ΤΟΜΈΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΎΣ μεγεθών και τύπων. Ας εξετάσουμε τα απαραίτητα κριτήρια επιλογής του κατάλληλου βαν. 1Περιπτώσεις χρήσης: Ο σκοπός της χρήσης είναι σημαντικός. Τα ηλεκτρικά βαν είναι καταλληλότερα για τελικές παραδόσεις και διαδρομές μικρότερες των 175 χιλιομέτρων. Τα βαν ντίζελ, φυσικού αερίου και υδρογόνου είναι κατάλληλα προς το παρόν για μεγαλύτερες αποστάσεις. 2Υπολογισμός TCO: Το TCO επηρεάζει σημαντικά τις μεταφορές εμπορευμάτων με χαμηλό περιθώριο κέρδους, περισσότερο από ό,τι τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών. 3Χρήση βοηθημάτων οδήγησης: Τα ADAS είναι συνήθως προαιρετικά στα LCV, σε αντίθεση με τα επιβατικά αυτοκίνητα. Αλλά βοηθούν στη μείωση του χρόνου ακινητοποίησης. Επίσης, πρέπει να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης. Η συχνή είσοδος και έξοδος των οδηγών αυξάνει την πιθανότητα ατυχημάτων. 4Η προστασία φορτίου αποδίδει: Η αναβάθμιση κατόπιν αγοράς ενός βαν μπορεί να είναι καλή ιδέα για την προστασία της (αξίας) του φορτίου από ατύχημα ή κλοπή. 5Ηλεκτροκίνηση; Σε όλο και περισσότερες περιπτώσεις, το συμφέρον πρόγραμμα συντήρησης, το χαμηλότερο TCO και η συμμόρφωση με τις ζώνες χαμηλών ή πολύ χαμηλών εκπομπών -(U)LEZ- καθιστούν τα e-van καταλληλότερα. Υπάρχουν επιχορηγήσεις, αλλά διαφέρουν μεταξύ κρατών στην ΕΕ. ΕΠΙΧΟΡΗΓΉΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΤΉΣΕΙΣ EV ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΧΏΡΕΣ ΣΕ ΠΩΛΉΣΕΙΣ eLCV ΤΟ 2022 uΗνωμένο Βασίλειο.......19.014 uΓερμανία..........................18.067 uΓαλλία................................. 17.133 uΝορβηγία............................7.081 uΣουηδία..............................5.268 ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΧΏΡΕΣ ΑΝΆ ΜΕΡΊΔΙΟ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΤΟ 2022 uΝορβηγία............................. 24% uΣουηδία..............................15,3% uΙσλανδία.............................12,9% uΕλβετία................................ 9,5% uΔανία.................................... 8,5% 35.855.084 Πλήθος LCV (<3,5 τόνων) στους δρόμους της Ευρώπης το 2021. 347.069 Πλήθος LCV που πωλήθηκαν στη Γαλλία το 2022, την μεγαλύτερη αγορά LCV της Ευρώπης. Το πλήθος των καινούργιων LCV που πωλήθηκαν στην Ελλάδα, βάσει των στοιχείων του ΣΕΑΑ, είναι 9.664 το 2022 και 10.426 το 2021. 7.316.839 Πλήθος LCV (>3,5 τόνων) στους δρόμους της Ευρώπης το 2021. 55.089 Πλήθος φορτηγών (>16 τόνων) που πωλήθηκαν στη Γερμανία το 2022, την μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης. Το πλήθος των καινούργιων φορτηγών που πωλήθηκαν στην Ελλάδα το 2022 (ACEA), είναι 1.188 έναντι 935 το 2021 1,2 εκατομμύρια Μέγεθος του στόλου φορτηγών της Πολωνίας, του μεγαλύτερου στην Ευρώπη. 331.686 Πλήθος LCV που πούλησε η Ford στην Ευρώπη το 2021, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στην Ευρώπη. 73,91δισ. Η αξία των μισθώσεων νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη το 2021. 86.287 Πλήθος μεσαίων και βαρέων φορτηγών που πωλήθηκαν από την Mercedes-Benz στην Ευρώπη, ηγέτη της αγοράς το 2022. 86% Το μερίδιο αγοράς ντίζελ στον κλάδο LCV το 2022. 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=