Fleet Business #15

Η υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας είναι απαραίτητη, αλλά δύσκολη. Πολλές εταιρείες απλώς εικάζουν. Αυτό μπορεί να βελτιωθεί. Το Πρωτόκολλο Αερίων Θερμοκηπίου (GHG) προσφέρει στις εταιρείες επιστημονική, τυποποιημένη μέθοδο αναφοράς εκπομπών. Κάτι που απαιτείται όλο και συχνότερα από τους μετόχους και τα ενδιαφερόμενα μέρη και θα συμπεριληφθεί στους κανονισμούς της ΕΕ από το 2024. Αλλά συνιστά πολύπλοκη διαδικασία. «Ειδικά για τις μεγάλες πολυεθνικές, απαιτεί πολύ μεγάλη προσπάθεια. Για να το ξεπεράσουν, οι εταιρείες συχνά βασίζουν τις εκθέσεις τους σε τυπικούς μέσους όρους και όχι στην πραγματικότητα. Με άλλα λόγια: συχνά εικάζουν την ιδιωτική χρήση οχημάτων ή συμπεραίνουν βάσει δείγματος», ανέφερε ο Kota Tsuda, Ειδικός Βιωσιμότητας Στόλου στην Scopes Data. «Δυστυχώς, αυτό σημαίνει ότι πολλές εταιρείες αναφέρουν υπερβολικούς τόνους CO2e, ακόμα και όταν ο υπεύθυνος στόλου έχει κάνει σωστή δουλειά». Στη διαδικασία συλλογής σωστών δεδομένων, ο fleet manager πρέπει απαραιτήτως να συμπεριλάβει τον οδηγό. Ο κ. Tsuda αναφέρει: «Συνιστούμε να εστιάσετε στον οδηγό αντί του οχήματος, διευκολύνοντας τη λήψη δεδομένων για τον κρίσιμο διαχωρισμό εργασίας/ιδιωτικής χρήσης». Πως λειτουργεί: Οι εταιρείες πρέπει να αναφέρουν τις εκπομπές όλων των οχημάτων του στόλου (ιδιόκτητων, μισθωμένων ή διαχειριζόμενων), αλλά και τις εκπομπές των μετακινούμενων, ακόμα κι αν δεν διαθέτουν εταιρικό αυτοκίνητο. Υπάρχουν τρία «πεδία». uΠΕΔΊΟ 1: άμεσες εκπομπές οχημάτων στόλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όταν χρησιμοποιούνται για εργασία (ICE/Επιχειρησιακή χρήση) uΠΕΔΊΟ 2: έμμεσες εκπομπές ηλεκτρικής ενέργειας για τα PHEV και BEV του στόλου, όταν χρησιμοποιούνται για εργασία (EV/Επιχειρησιακή χρήση) uΠΕΔΊΟ 3: άλλες έμμεσες εκπομπές, από εργαζόμενους που μετακινούνται από και προς την εργασία τους με ICE και EV. Περιλαμβάνονται εκπομπές οχημάτων γκρίζου στόλου και ιδιωτικών (όλες οι μετακινήσεις) ΙΔΙΩΤΙΚΉ ΧΡΉΣΗ: ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΕΊ ΑΠΌ ΤΗΝ ΈΚΘΕΣΗ GHG Τα δεδομένα μπορούν να προέρχονται από την κατανάλωση καυσίμου (ή ηλεκτρικής ενέργειας), τη χρήση του οχήματος, την τηλεματική και άλλες πηγές. Αλλά αυτές οι πηγές είναι συχνά ελλιπείς, εσφαλμένες ή μη διαθέσιμες, ειδικά, αλλά όχι μόνον, σε λιγότερο ώριμες αγορές. Εξ ου και η εικασία. Η συμμετοχή των εργαζομένων είναι αναγκαίο κακό και ορισμένοι υπεύθυνοι στόλου μπορεί μην επιθυμούν να εμπλέξουν τον τελικό χρήστη. Παρ’ όλα αυτά, «με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών οι λύσεις αυτοεξυπηρέτησης κυριαρχούν στη διαχείριση στόλου» υπενθυμίζει ο κ. Tsuda. «Οι κατασκευαστές επιτρέπουν στον οδηγό να αλληλεπιδρά, π.χ. με τις ολοκληρωμένες εφαρμογές των δικτύων συντήρησης και των εταιρειών leasing. Η έκθεση βιωσιμότητας βασίζεται και στην αλληλεπίδραση των οδηγών και δεν πρέπει να συνιστά εργασία των υπεύθυνων στόλου». Πως μπορείτε να υπολογίσετε τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου Πρέπει να αναφέρονται οι εκπομπές όλων των οχημάτων του στόλου και οι εκπομπές των μετακινούμενων, ακόμα κι αν δεν διαθέτουν εταιρικό αυτοκίνητο 59 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=