Fleet Business #15

u Η φόρτιση συνιστά οικοσύστημα που περιλαμβάνει όλους τους παίκτες, από την τοπική αυτοδιοίκηση έως τους πελάτες στόλου. Επομένως, η συνολική προσέγγιση ταχυφόρτισης απαιτεί την συναίνεση των αυτοκινητοβιομηχανιών. ΤΑ ΚΟΙΝΆ ΈΡΓΑ Ως πρώτη αντίδραση στο δίκτυο Tesla Supercharger, που διατίθεται και σε τρίτους, η πλατφόρμα Ionity άνοιξε τον δρόμο για πανευρωπαϊκή ηλεκτρική κινητικότητα, αλλά όχι χωρίς προβλήματα. Παρ’ όλο που η εταιρεία διατήρησε τις συνδρομητικές τιμές για στόλους κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης λόγω πολέμου, οι συμμετέχουσες μάρκες επέδειξαν χλιαρές αντιδράσεις στην παρεχόμενη ποιότητα. Οι υπηρεσίες της, προσβάσιμες από όλες τις μάρκες, θα αυξηθούν από τους σημερινούς 1.500 στους 4.000 ταχυφορτιστές έως το 2025, μετατοπίζοντας το βάρος από τους αυτοκινητόδρομους στις αστικές περιοχές. Οι Hyundai, Kia, Honda, BMW, Stellantis, Mercedes και General Motors ανακοίνωσαν την δημιουργία δικτύου ταχυφόρτισης 30.000 σημείων στις ΗΠΑ, παρόμοιου με της Ionity, εντός της δεκαετίας, τροφοδοτούμενου αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Επίσης στις ΗΠΑ, η συμμαχία Ford, Honda και BMW εγκαινίασε την Chargescape. Αυτή η εταιρεία διαχείρισης ενέργειας οχήματος προς δίκτυο συνδέει τους παρόχους ενέργειας με τους πελάτες για φόρτιση στο σπίτι, στο γραφείο ή σε δημόσια σημεία. Η καινοτόμος πλατφόρμα επιτρέπει στις εταιρείες κοινής ωφέλειας πρόσβαση στις μπαταρίες των EV, αλλά και οι υπεύθυνοι στόλου θα μπορούν να επιλέξουν τον καταλληλότερο χρόνο φόρτισης για να επωφεληθούν από τη σύνδεση οχήματος προς δίκτυο. Ως κοινή πλατφόρμα, δεν απαιτεί διαπραγματεύσεις με τους παρόχους ενέργειας. ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΊΕΣ ΜΑΡΚΏΝ Η Mercedes αρχίζει το φθινόπωρο του 2023 την κατασκευή των πρώτων επώνυμων σταθμών υπερταχείας φόρτισης σε Ευρώπη και Αμερική, με στόχο παγκόσμιο δίκτυο 10.000 σημείων φόρτισης έως το 2030. Οι κόμβοι που κατασκευάζονται και διαχειρίζονται από τοπικούς εταίρους, επικεντρώνονται σε βασικές πόλεις και μεγάλες αρτηρίες. Θα είναι προσβάσιμοι από όλα τα οχήματα, αλλά οι οδηγοί Mercedes θα έχουν προνομιακή μεταχείριση. Η Hyundai είναι η μόνη μάρκα που κατασκευάζει τον δικό της εξοπλισμό ταχυφόρτισης με την τεχνολογική εταιρεία της Mobis, για το δίκτυο σταθμών της Νότιας Κορέας E-Pit. Η καθυστέρηση της κυκλοφορίας του οφείλεται στο ακριβό αρχικό κόστος, καθώς η Hyundai επιζητεί να προσφέρει κορυφαία εμπειρία πελάτη. Κάποιες μάρκες μετασχηματίζουν αυτήν την υπηρεσία σε εμπειρία αποκλειστικής λέσχης. Η Porsche άνοιξε την πρώτη της αίθουσα ταχυφόρτισης (300 kW) μόνο για συνδρομητές. Οι πελάτες και τα στελέχη των επιχειρήσεων έχουν προνομιακή τιμή 33 λεπτών ανά kWh και αναβαθμισμένη πολυτελή εμπειρία. Οι σπονδυλωτές αίθουσες της Audi είναι προσβάσιμες από όλες τις μάρκες, αλλά λειτουργούν ανεξαρτήτως δικτύου, μέσω μπαταριών EV δεύτερης ζωής. Οι θετικές αντιδράσεις από αυτά τα πιλοτικά έργα καθιστούν εφικτές τις δυνατότητες επέκτασης. Η σημασία των συνεργασιών προς διευκόλυνση της αδειοδότησης, των αδειών ευρεσιτεχνίας και του κόστους είναι σημαντική. Για παράδειγμα η μάρκα Mobilize της Renault, ελλείψει συνεργάτη, θα εγκαταστήσει μόνον 200 ταχυφορτιστές, δυναμικότητας 400 kW, σε επιλεγμένες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, σε απόσταση πέντε λεπτών από τους αυτοκινητόδρομους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι υπεργολάβοι εξελίσσονται σε συνεργάτες. Η Stellantis εγκαθιστά δημόσια φόρτιση σε 15.000 ευρωπαϊκές τοποθεσίες, όπως χώρους στάθμευσης, από κοινού με την TheF Charging. Στις ΗΠΑ, η Volvo συνήψε συμφωνία με τα Starbucks και την ChargePoint για εγκατάσταση δημόσιων φορτιστών κάθε 100 μίλια, σε καφετέριες. Όταν οι επενδύσεις για πρακτικές εγκαταστάσεις είναι ανεπαρκείς, αυτές οι συνεργασίες μπορεί να προσφέρουν προστιθέμενη αξία. Η ταχυφόρτιση συνιστά οικοσύστημα που περιλαμβάνει όλους τους παίκτες και η συνολική της προσέγγιση απαιτεί την συναίνεση των αυτοκινητοβιομηχανιών ΟΦΈΛΗ ΓΙΑ ΣΤΌΛΟΥΣ Γνωρίζοντας τις υποχρεώσεις των fleet managers για εκπλήρωση των στόχων απανθρακοποίησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, στις περισσότερες περιπτώσεις, εγγυώνται την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές βάσει συμβολαίου ή με αντιστάθμιση και πιστώσεις άνθρακα. Επιπλέον, οι πελάτες στόλου, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της μάρκας έχουν προνομιακές τιμές, οι οποίες μπορεί να είναι έως και τρεις φορές χαμηλότερες, αλλά επωφελούνται και από την συνολική χρέωση μέσω αυτόματης αναγνώρισης VIN του αυτοκινήτου, αποφεύγοντας τον κίνδυνο ανεπιθύμητης φόρτισης, με προκράτηση και ελεγχόμενη διαχείριση φόρτισης, συμβάλλοντας στη μείωση του χρόνου ακινητοποίησης. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιχειρούν νέες ευκαιρίες εσόδων από υπηρεσίες φόρτισης, η ικανοποίηση των πελατών είναι ένα μόνο μέρος του παζλ. Ενώ οι κοινές τους προσπάθειες θα τους προσδώσουν μεγαλύτερη μόχλευση αντιμετώπισης των προκλήσεων, η συνεργασία τους με εταιρείες κοινής ωφέλειας και παρόχους ενέργειας θα αποτελέσει τον ισχυρότερο δεσμό. Καθώς η επέκταση του δικτύου μπορεί να επεκταθεί μόνο εντός των ορίων δυναμικότητας των εταιρειών κοινής ωφέλειας, πρέπει να συντονιστούν μεταξύ τους. 41 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=