
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα και οι πολιτικές της κυβέρνησης Μπάιντεν που συνέβαλαν στην προώθησή τους, αποτελούν θέμα αιχμής για τον Ντόναλντ Τραμπ.
Η αναίρεση, ωστόσο, των σχετικών πολιτικών θα απαιτήσει πολλά περισσότερα από μία απλή γραφειοκρατία.
Ένα από τα πολλά εκτελεστικά διατάγματα του Τραμπ, με τίτλο «Uleashing American Energy», δεσμεύεται να εξαλείψει αυτό που ο ίδιος, μάλλον άστοχα, αποκαλεί «electric vehicle (EV) mandate (εντολή)», προκειμένου να «προωθήσει την πραγματική επιλογή των καταναλωτών, η οποία είναι απαραίτητη για την οικονομική ανάπτυξη και την καινοτομία, την άρση (δηλαδή) των ρυθμιστικών φραγμών στην πρόσβαση των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες». Η χρήση του όρου “εντολή” από τον Τραμπ αναφέρεται ιστορικά σε κανόνες της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA), που απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου των νέων αυτοκινήτων τους από το 2027, με κανονισμούς τόσο αυστηρούς που, τελικά, θα πρέπει να έχουν οχήματα μηδενικών εκπομπών 30% έως 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Το διάταγμα αναφέρει, επίσης, ότι η κυβέρνηση Τραμπ θα εξετάσει το ενδεχόμενο να τερματίσει «άδικες επιδοτήσεις και άλλες κακοσχεδιασμένες από την κυβέρνηση (Μπάϊντεν) στρεβλώσεις της αγοράς που ευνοούν τα EV έναντι άλλων τεχνολογιών».
Όπως σημείωσαν ειδικοί του κλάδου, οι σχεδιασμοί Τραμπ θα απαιτούσαν πράξη του Κογκρέσου. Η ανατροπή των κανονισμών εκπομπών της EPA, η οποία οδηγεί σε μεγαλύτερη ανάπτυξη των EV, των υβριδικών και των plug-in υβριδικών, θα απαιτούσε, επίσης, μια μακρά διαδικασία αναθεώρησης με δημόσιες ακροάσεις και άλλες διαδικασίες θέσπισης κανόνων.