Ο στόλος των αυτοκινήτων της Coca-Cola European Partners μπορεί να κυριαρχείται ακόμα από οχήματα με κινητήρα ντίζελ, αλλά η εταιρεία ετοιμάζεται για ηλεκτροκίνηση ευρείας κλίμακας, όπως δήλωσε ο Senior Manager Fleet Europe, Marc Devos.

Τα πράγματα άλλαξαν από τότε που ο Marc Devos εντάχθηκε στην εταιρεία, πριν από 22 χρόνια. Τότε, ο προϋπολογισμός χρηματοδοτικής μίσθωσης ήταν ουσιαστικά το μόνο κριτήριο που έπρεπε να λάβουν υπόψη τους οι εργαζόμενοι. Σήμερα, υπάρχει πολύ περισσότερος προβληματισμός για να εξασφαλισθεί πως οι κατάλληλοι άνθρωποι οδηγούν τα αυτοκίνητα με τους σωστούς κινητήρες, σύμφωνα με την πρακτικότητα, τη δυνατότητα κάθε αγοράς όσον αφορά στη νομοθεσία και τη φορολογία και το τι είναι προσιτό.

Αυτό είναι πρόοδος

Η νέα στρατηγική στόλου της CCEP (Coca-Cola European Partners) δεν είναι ένα απομονωμένο πρόγραμμα μόνο για τον στόλο. Το 2017, η Coca-Cola εγκαινίασε το πρόγραμμα “This is Forward”, ένα φιλόδοξο σχέδιο δράσης για την αειφορία, με στόχο τη μείωση των συνολικών εκπομπών κατά 50% μέχρι το 2025. Τα οχήματα είναι μόνο ένας τομέας στον οποίο η Coca-Cola θέλει να επιτύχει αυτόν τον φιλόδοξο στόχο. “Σχεδιάσαμε μια νέα στρατηγική οχημάτων και ελπίζουμε να πάρουμε το πράσινο φως στους επόμενους μήνες”, δήλωσε ο κ. Devos. Από το 2019 και μετά, αυτό θα οδηγήσει στην εισαγωγή περισσότερο πράσινων οχημάτων.

Ο κ. Devos πιστεύει ότι το μέλλον θα είναι πλήρως ηλεκτρικό. Παρόλα αυτά, τα οχήματα που είναι απαραίτητα για να καταστεί αυτό δυνατό δεν υπάρχουν ακόμα. “Τα υβριδικά και τα plug-ins είναι μόνο μια προσωρινή λύση”, δήλωσε ο ίδιος. “Κινούμεθα προς την κατεύθυνση των απολύτως ηλεκτροκίνητων”.

Σταθμοί φόρτισης

“Όταν χρησιμοποιείτε plug-in υβριδικά, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιούνται σωστά”, δήλωσε ο κ. Devos. “Τα αποδεχόμαστε όταν οι οδηγοί καλύπτουν κατ ‘ανώτατο όριο 25.000 χλμ. τον χρόνο, όταν ο οδηγός έχει δικό του σπίτι και όταν έχει τη δυνατότητα να εγκαταστήσει έναν σταθμό φόρτισης στο σπίτι. Επίσης, η μετάβαση στο γραφείο πρέπει να βρίσκεται εντός της εμβέλειας του οχήματος”.

Αυτά τα αυστηρά κριτήρια τέθηκαν σε εφαρμογή για να διασφαλίσουν ότι οι οδηγοί των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων χρησιμοποιούν πραγματικά τις δυνατότητες που προσφέρει το αυτοκίνητό τους.

“Μπορεί να υπάρξουν πολλά προβλήματα κατά την έναρξη χρήσης των plug-in υβριδικών ή των EVs”, δήλωσε ο κ. Devos. “Στις πόλεις, οι άνθρωποι συχνά δεν έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν τον δικό τους σταθμό φόρτισης και η δημόσια υποδομή συχνά δεν υπάρχει. Στην ύπαιθρο, τα παλαιότερα σπίτια μπορεί να έχουν ηλεκτρικά δίκτυα που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στους σταθμούς φόρτισης και οι αναβαθμίσεις μπορεί να είναι απαγορευτικά δαπανηρές. Λόγω αυτών των περιορισμών, η παραγγελία EVs ή PHEV γίνεται κατά περίπτωση”.

Η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στα σπίτια των ανθρώπων είναι ένα θέμα, αλλά πρέπει επίσης να είναι σε θέση να επαναφορτίζουν τα οχήματά τους στο γραφείο. Αυτή τη στιγμή, το κεντρικό γραφείο στις Βρυξέλλες διαθέτει 23 σταθμούς φόρτισης επί τόπου, αριθμός που πιθανότατα θα αυξηθεί στο μέλλον. Άλλες εγκαταστάσεις της Coca-Cola διαθέτουν επίσης σταθμούς φόρτισης για την παροχή βέλτιστης σύνδεσης μεταξύ όλων των τοποθεσιών.

Πιλοτικά προγράμματα

Όπως αρμόζει σε μια πρωτοπόρο των EVs, η Νορβηγία είναι επίσης πρωτοπόρος χώρα για την Coca-Cola. Πέρυσι, παρέδωσαν 100 Opel Ampera για τους αντιπροσώπους πωλήσεων της Νορβηγίας. Σε ένα δεύτερο πιλοτικό πρόγραμμα, μια σειρά από Hyundai Kona παραδόθηκαν σε 10 αντιπροσώπους πωλήσεων και επικεφαλής ομάδων στο Βέλγιο. “Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, θέλουμε να ξεκινήσουμε έναν τρίτο πιλοτικό σε αρκετές μεγάλες πόλεις της Γαλλίας, προσφέροντας Hyundai Kona, Nissan Leaf ή το ηλεκτρικό VW Golf, δήλωσε ο κ. Devos”. Αυτά τα πιλοτικά προγράμματα θα επιτρέψουν στην εταιρεία να πάρει πολύτιμα μαθήματα για μια μεγαλύτερη ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.

“Ζητούμε επίσης ανατροφοδότηση από τους οδηγούς. Αν πληρούν αυτά τα οχήματα τις προσδοκίες των οδηγών τους”, συμπλήρωσε ο κ. Devos.

Διαθεσιμότητα

Ένα εμπόδιο στην διάδοση των EV σε μεγάλη κλίμακα αυτή τη στιγμή είναι ο περιορισμένος αριθμός μοντέλων που προσφέρονται. “Δεν υπάρχουν ακόμα πολλά μοντέλα στην αγορά και αυτά που υπάρχουν συχνά δεν είναι άμεσα διαθέσιμα. Τα Opel Ampera στη Νορβηγία, για παράδειγμα, παραγγέλθηκαν τον Ιούνιο του 2017 και παραδόθηκαν μόλις τον Αύγουστο του 2018″.

Πολλά νέα EVs έχουν ανακοινωθεί για το 2019 αλλά η διαθεσιμότητα παραμένει αβέβαιη αυτή τη στιγμή. “Η μεγάλη επανάσταση θα γίνει πιθανώς το επόμενο έτος”, κατέληξε ο κ. Devos.

“Για πρώτη φορά, η εμβέλεια των οχημάτων ανταποκρίνεται στις ανάγκες», συμπλήρωσε ο ίδιος. “Όταν διαθέτετε μια εμβέλεια 400 χιλιομέτρων, έχετε μια πραγματική εναλλακτική λύση σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες”.

Coca-Cola European Partners

Η εταιρεία CCEP, στο Βέλγιο, είναι μέρος του μεγαλύτερου ανεξάρτητου εμφιαλωτή της Coca-Cola στον κόσμο, λειτουργώντας τρία εργοστάσια παραγωγής και πέντε κέντρα διανομής. Το κεντρικό γραφείο βρίσκεται στις Βρυξέλλες. Το 2018, η CCEP απασχολούσε 2.100 άτομα στο Βέλγιο και στις 7 τοποθεσίες.

Ο Marc Devos, Senior Manager Fleet Europe, διαχειρίζεται τον στόλο για τις χώρες του Benelux, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, διαθέτοντας 4.200 οχήματα που περιλαμβάνουν αυτοκίνητα παροχής σε στελέχη και αυτοκίνητα εργασίας.

Προηγούμενο άρθροΟι εργοδότες φέρουν την ευθύνη για τον άτυπο στόλο (grey fleet)
Επόμενο άρθροΝέος ταχυφορτιστής EV για τους ευρωπαϊκούς στόλους από την FreeWire