ACEA: Κυκλοφορούντα Οχήματα στην Ευρώπη

Η έκδοση 2023 της έκθεσης «Κυκλοφορούντα Οχήματα» της ACEA παρέχει εκτενή επισκόπηση του στόλου μηχανοκίνητων οχημάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης – καλύπτοντας επιβατικά, ελαφρά, μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία.

Η έκθεση αναφέρει τον αριθμό των μηχανοκίνητων οχημάτων που χρησιμοποιούνται ανά χώρα και τύπο οχήματος και την εξέλιξη του στόλου την τελευταία δεκαετία.

Παρέχει επίσης πολύτιμες πληροφορίες ανά κατηγορία οχημάτων κάθε ευρωπαϊκής χώρας, όπως μέση ηλικία (και έτος πρώτης ταξινόμησης), μερίδιο των τύπων καυσίμου και αριθμό οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους.

Η έκδοση 2023 καλύπτει τα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συν τις χώρες της ΕΖΕΣ (Ισλανδία, Νορβηγία και Ελβετία), καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο.

ACEA: Κυκλοφορούντα Οχήματα στην ΕυρώπηΜΕΓΕΘΟΣ ΣΤΟΛΟΥ

  • Το 2021, ο στόλος επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 1,2% σε σύγκριση με το 2020, στα σχεδόν 250 εκατομμύρια αυτοκίνητα συνολικά. Με εξαίρεση τη Σλοβενία (-4,1%), όλες οι χώρες της ΕΕ αύξησαν τους στόλους τους και την μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσίασε η Σλοβακία (+8,2%).
  • 29,5 εκατομμύρια βαν κυκλοφορούν στην ΕΕ, τα μισά εκ των οποίων βρίσκονται σε τρεις χώρες: Γαλλία (6,3 εκατομμύρια βαν), Ιταλία (4,3) και Ισπανία (3,9).
  • Κυκλοφορούν περισσότερα από 6,4 εκατομμύρια μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα στους δρόμους της ΕΕ, αύξηση 3,2% σε σύγκριση με το 2020. Με περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια φορτηγά. Η Πολωνία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών, με περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια οχήματα.
  • 008 λεωφορεία κυκλοφορούν στην ΕΕ και σχεδόν τα μισά από αυτά σε τρεις χώρες: Πολωνία (126.547), Ιταλία (100.199) και Γαλλία (94.523).

ΜΕΣΗ ΗΛΙΚΙΑ

  • Τα αυτοκίνητα στην ΕΕ είναι κατά μέσο όρο 12 ετών. Η Ελλάδα και η Εσθονία διαθέτουν τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων, με οχήματα ηλικίας 17 ετών. Τα νεότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (7,6 ετών).
  • Η μέση ηλικία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ είναι τα 12 έτη. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ιταλία διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών (14 ετών), ακολουθούμενη από την Ισπανία (13,6 ετών).
  • Τα φορτηγά της ΕΕ έχουν μέση ηλικία 14,2 ετών. Η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών, με μέση ηλικία 22,7 ετών, ενώ τα νεότερα βρίσκονται στην Αυστρία (6,6 ετών) και τη Δανία (7,5 ετών).
  • Τα λεωφορεία της ΕΕ έχουν μέση ηλικία 12,7 ετών. Τα ρουμανικά λεωφορεία είναι τα παλαιότερα στην περιοχή, με ηλικία άνω των 20 ετών. Μόνον οκτώ χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτουν στόλο λεωφορείων ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.

ACEA: Κυκλοφορούντα Οχήματα στην ΕυρώπηΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

  • Παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων των τελευταίων ετών, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα (ηλεκτρικά μπαταρίας και plug-in υβριδικά) εξακολουθούν να αποτελούν μόλις το 1,5% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων της ΕΕ. Μόνο τρεις χώρες διαθέτουν μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας μεγαλύτερο του 2%.
  • Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ντίζελ εξακολουθούν να κυριαρχούν στην ΕΕ, με 91% του στόλου να λειτουργεί με ντίζελ και μόλις 0,6% των βαν να είναι ηλεκτρικά μπαταρίας.
  • Το 96,4% των φορτηγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κινούνται με ντίζελ, ενώ η βενζίνη κινεί το 0,5% του στόλου. Μόνο το 0,1% των φορτηγών της ΕΕ διαθέτουν κινητήρα μηδενικών εκπομπών.
  • Τα λεωφορεία ντίζελ αντιπροσωπεύουν το 92,5% του στόλου της ΕΕ και μόνο το 1,3% είναι ηλεκτρικά μπαταρίας και το 1,8% υβριδικά. Ωστόσο, σημαντικά ποσοστά ηλεκτρικών λεωφορείων υπάρχουν στην Ολλανδία (14,5%) και στο Λουξεμβούργο (7,8%).

 ACEA: Κυκλοφορούντα Οχήματα στην ΕυρώπηΠΟΣΟΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΣΗΣ

  • Η ΕΕ αριθμεί 567 επιβατικά αυτοκίνητα και 83 επαγγελματικά οχήματα ανά 1.000 κατοίκους.
  • Το Λουξεμβούργο διαθέτει την υψηλότερη πυκνότητα επιβατικών στην ΕΕ (698 ανά 1.000 άτομα), ενώ η Κύπρος έχει την υψηλότερη πυκνότητα επαγγελματικών οχημάτων (135 ανά 1.000 κατοίκους). Αντιθέτως, η χαμηλότερη πυκνότητα επιβατικών βρίσκεται στη Ρουμανία (396). Η Λιθουανία έχει την χαμηλότερη πυκνότητα επαγγελματικών οχημάτων (49).
  • Στη Λετονία, σχεδόν το 43% των νοικοκυριών δεν διαθέτουν επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ σχεδόν το 32% των γαλλικών οικογενειών διαθέτει δύο επιβατικά αυτοκίνητα.
Προηγούμενο άρθροHertz και Uber επεκτείνουν τη συνεργασία στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροKPMG: Έρευνα στελεχών αυτοκινητοβιομηχανίας