Ποιός είναι ο τύπος οχήματος που επιθυμούν οι Έλληνες και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι; Η έρευνα της ΕΤΕπ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) είναι αποκαλυπτική.
Η ΕΤΕπ πραγματοποίησε την τέταρτη Έρευνα για το Κλίμα, μια ενδελεχή αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίον οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την κλιματική αλλαγή. Η έρευνα διενεργείται σε συνεργασία με την εταιρεία έρευνας αγοράς BVA και αποσκοπεί στη συμμετοχή στην ευρύτερη συζήτηση σχετικά με τις συμπεριφορές και τις προσδοκίες για τις δράσεις για το κλίμα. Στην έρευνα μετείχαν πάνω από 30.000 άτομα από τις 26 Αυγούστου έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2021, με ένα αντιπροσωπευτικό πάνελ για κάθε μία από τις 30 συμμετέχουσες χώρες.
Το δεύτερο μέρος της Έρευνας της ΕΤΕπ για το Κλίμα 2021-2022 εξετάζει τις απόψεις των ανθρώπων σχετικά με την κλιματική αλλαγή σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο. Το δεύτερο μέρος της Έρευνας, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι επιλογές των συμμετεχόντων για τον τύπο οχήματος που επιθυμούν να αγοράσουν, επικεντρώνεται στην ατομική συμπεριφορά των πολιτών και στις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν για την καταπολέμησή της κλιματικής αλλαγής.
- Το 79% των Ελλήνων αισθάνονται ότι κάνουν ό,τι μπορούν για να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή στην καθημερινή τους ζωή, αλλά οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι συμπατριώτες τους δεν κάνουν το ίδιο.
- Το 81% των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα επιλέξουν είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο την επόμενη φορά που θα αγοράσουν όχημα (14 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ), ενώ το 19% εξακολουθεί να προτιμά βενζινοκίνητο ή ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο.
- Διαπιστώθηκε μεγαλύτερη ζήτηση για υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρά για βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα οχήματα.
- Στην ερώτηση σχετικά με μελλοντική αγορά αυτοκινήτου, το 81% των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό το ποσοστό είναι κατά 62 μονάδες υψηλότερο από το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι θα αγόραζαν ντιζελοκίνητο ή βενζινοκίνητο όχημα (19%). Ειδικότερα, το 41% θα αγόραζε υβριδικό όχημα και το 40% θα επέλεγε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Μεγαλύτερη ζήτηση για υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Στην ερώτηση σχετικά με μελλοντική αγορά αυτοκινήτου, το 81% των Ελλήνων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν είτε υβριδικό είτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό το ποσοστό είναι κατά 62 μονάδες υψηλότερο από το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι θα αγόραζαν ντιζελοκίνητο ή βενζινοκίνητο όχημα (19%). Ειδικότερα, το 41% θα αγόραζε υβριδικό όχημα και το 40% θα επέλεγε ηλεκτρικό όχημα.
Εν τω μεταξύ, το 14% των Ελλήνων δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν όχημα επί του παρόντος και ότι δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν. Το αντίστοιχο ποσοστό του συνόλου των Ευρωπαίων είναι 13%.
Καθώς το 81% των Ελλήνων αγοραστών αυτοκινήτου δηλώνουν ότι θα επέλεγαν υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα, φαίνεται ότι οι Έλληνες τείνουν περισσότερο να στραφούν σε νέες τεχνολογίες αυτοκινήτου συγκριτικά με τους Γερμανούς (52%) και τους Ευρωπαίους κατά μέσο όρο (67%), αλλά τείνουν ελαφρώς λιγότερο προς αυτήν την κατεύθυνση συγκριτικά με τους Κύπριους (85%).
Ειδικότερα, φαίνεται ότι η κυρίαρχη τάση των Ελλήνων είναι να επιλέξουν υβριδικό όχημα· το 41% των Ελλήνων αγοραστών αυτοκινήτου δηλώνουν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα έχει αυτόν τον τύπο κινητήρα. Φαίνεται ότι τείνουν να επιλέξουν υβριδικό αυτοκίνητο πολύ περισσότερο από ό,τι οι Γερμανοί (29%) και ελαφρώς περισσότερο από ό,τι οι Ευρωπαίοι εν γένει (39%). Ωστόσο, οι Κύπριοι (51%) φαίνεται ότι τείνουν να αγοράσουν υβριδικό όχημα περισσότερο από ό,τι οι Έλληνες.
Οι Έλληνες αγοραστές αυτοκινήτου φαίνεται ότι τείνουν περισσότερο να επιλέξουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο (40%) συγκριτικά με τους Γερμανούς (23%), τους Κύπριους (34%) και τους Ευρωπαίους κατά μέσο όρο (28%).
Γενικά, οι Ευρωπαίοι αγοραστές αυτοκινήτου τείνουν να προτιμούν τα υβριδικά οχήματα (39%), ενώ τα βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα οχήματα βρίσκονται στη δεύτερη θέση (33%) και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην τρίτη (το 28% δηλώνει ότι θα αγόραζε ηλεκτρικό αυτοκίνητο). Ενώ οι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτου τείνουν περισσότερο από όλους να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο (44%), οι Αμερικανοί θα επέλεγαν πρώτα υβριδικό όχημα (38%), ύστερα βενζινοκίνητο ή ντιζελοκίνητο όχημα (33%) και τέλος ηλεκτρικό αυτοκίνητο (29%).
Η ΕΤΕπ είναι ο χρηματοδοτικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο κυριότερος πολυμερής χρηματοδότης έργων σχετικών με τη δράση για το κλίμα στον κόσμο.
Φωτογραφία: Volvo C40 και XC40 Recharge