Όσοι προέβλεπαν πως το τέλος του ντίζελ πλησίαζε θα πρέπει να το επανεξετάσουν. Ο γερμανικός οργανισμός κινητικότητας ADAC διεξήγαγε δοκιμές σε εργαστήρια και στο δρόμο με αρκετά νέα μοντέλα ντίζελ και τα αποτελέσματα αποδείχθηκαν πολύ θετικά.
Το Dieselgate οδήγησε στην ανάπτυξη ντίζελ που δεν είναι καθαρά μόνο στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη. Από την εισαγωγή του προτύπου εκπομπών Euro 6d-temp, τα νέα μοντέλα πρέπει να διατηρούν τις εκπομπές NOx κάτω από τα 80 mg / km σε εργαστηριακές συνθήκες (WLTP) και κάτω από 168 mg / km κατά τη διάρκεια της δοκιμής RDE.
Η ADAC διαπίστωσε τώρα ότι ορισμένοι κατασκευατές αυτοκινήτων, όπως η BMW, έκαναν καλά τη δουλειά τους. Η βαυαρική κατασκευαστική εταιρεία ανακοίνωσε με υπερηφάνεια ότι οι πραγματικές δοκιμές έλαβαν εξαιρετική βαθμολογία από το τμήμα εκπομπών του ADAC EcoTest για μια σειρά μοντέλων: το BMW 520d touring, το 218d Active Tourer Steptronic και το X1 sDrive 18d Steptronic.
Η BMW 520d Touring απέδωσε εξαιρετικά στις δοκιμές οξειδίου του αζώτου, με καταγραφή μικρότερη από 16 mg / km σε αστική οδήγηση και κάτω από 10 mg / km σε αγροτική οδήγηση και στον αυτοκινητόδρομο. Σχετικά με το 218d, η ADAC είπε τα εξής: “Η BMW αντιμετωπίζει εξαιρετικά καλά το ζήτημα των εκπομπών. Δεν υπάρχουν αφύσικες τιμές για κανέναν τύπο ρύπου και οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου είναι τόσο χαμηλές που θα μπορούσαν να αποτελούν ακόμα και ρεκόρ. Ακόμα και ο ευαίσθητος εξοπλισμός μέτρησης που χρησιμοποιήθηκε για τις δοκιμές μόλις που κατάφερε να ανιχνεύσει κάποιες εκπομπές σε ορισμένες περιπτώσεις”.
Έως 99% μείωση NOx
Γενικά, η εργαστηριακή δοκιμή ADAC που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του 2012 και σήμερα παρουσιάζει μείωση κατά 85% όσον αφορά στις εκπομπές NOx μεταξύ των ντίζελ Euro 5 και Euro 6d-temp και ένα επιπλέον 76% μεταξύ των μοντέλων Euro 6b και Euro 6d-temp.
Οι καλύτεροι πετρελαιοκινητήρες Euro 6d-temp ξεπερνούν ακόμα και το μέσο Euro 5 έως και κατά 99%. Οι συνέπειες είναι διπλές: οι Euro 5 diesel ήταν πραγματικά κακοί – το EcoTest της ADAC μέτρησε κατά μέσο όρο 528 mg / km, δηλ. σχεδόν το τριπλάσιο του μέγιστου επιτρεπόμενου ορίου των 180 mg / km – και οι Euro 6d-temp diesel είναι κατάλληλοι.
Τα μοντέλα Euro 6b, τα οποία θεωρούντο ότι ήταν πολύ καθαρότερα από τους προκατόχους τους Euro 5, κατά μέσο όρο εξακολουθούν να εκπέμπουν 341 mg / km κατά την αυστηρή εργαστηριακή δοκιμασία της ADAC, που σημαίνει υπέρβαση κατά 4 φορές της μέγιστης τιμής που επιτρέπεται από το πρότυπο εκπομπών, δηλαδή 80 mg/km.
Ελπίδα για το μέλλον του ντίζελ
Η ADAC λέει ότι είναι ευτυχής για τη θετική εξέλιξη μεταξύ Euro 6b και Euro 6c / Euro 6d-temp. Τα 25 μοντέλα που δοκιμάστηκαν παρουσίασαν ένα μέσο όρο εκπομπών NOx 81 mg / km σε εργαστηριακές συνθήκες σύμφωνα με το πρωτόκολλο της ADAC – το οποίο είναι μόλις 1 mg / km πάνω από το όριο που εφαρμόζεται βάσει του προτύπου Euro 6d-temp.
Το 52% όλων των μοντέλων που δοκιμάστηκαν διατήρησε το μέσο όρο τους κάτω από τα προδιαγραφόμενα 80 mg / km. Εννέα από τα 25 μοντέλα παρέμειναν κάτω από αυτό το όριο σε όλες τις φάσεις δοκιμών, συμπεριλαμβανομένης της οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο. Το καλύτερο αυτοκίνητο, το BMW X1 sDrive 1.8d, σημείωσε ένα αξιέπαινο όριο 8 mg / km στον πάγκο δοκιμών της ADAC.
Αν μη τι άλλο, τα ευρήματα αυτά επιβεβαιώνουν ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έκαναν τη δουλειά τους. Για μια ακόμα φορά, το μήνυμα φαίνεται να είναι «ηρεμήστε και συνεχίστε τη χρήση ντίζελ» προς τους ιδιοκτήτες στόλων, τους καταναλωτές και τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, που θα μπορούσαν να ησυχάσουν με αυτά τα ανεξάρτητα ευρήματα.