Η StreetScooter κλείνει. Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών βαν και θυγατρική της Deutsche Post θα σταματήσει την παραγωγή αργότερα φέτος, όπως αναφέρει το Bloomberg. Διαχρονικά η StreetScooter συσσώρευσε ζημιίες περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Η StreetScooter αρχικά αναπτύχθηκε ως πανεπιστημιακό πρόγραμμα και το 2014 την ανέλαβε η Deutsche Post. Οι μετέπειτα προσπάθειες της Deutsche Post να πουλήσει τον τομέα αυτόν ή να βρει έναν εξωτερικό συνεργάτη απέτυχαν. Η StreetScooter εξασφάλισε μια συμφωνία με τη Ford για την παραγωγή ενός μεγαλύτερου ηλεκτρικού φορτηγού τύπου Transit.
Η Deutsche Post σχεδίαζε να αντικαταστήσει το σύνολο του στόλου της παράδοσης με ηλεκτρικά StreetScooter. Τα φορτηγά πωλήθηκαν επίσης σε άλλες εταιρείες διανομής, λιανοπωλητές και μεγάλους στόλους.
Από το 2021 και μετά, η Deutsche Post θα προμηθεύεται τα ηλεκτρικά φορτηγά της από άλλους κατασκευαστές.
Συνολικά, περίπου 11.000 StreetScooter έχουν ήδη παραδοθεί και αρκετές χιλιάδες ακόμα βρίσκονται στα βιβλία παραγγελιών για το τρέχον έτος.
Ο Rueben Scriven, επικεφαλής αναλυτής ηλεκτρικών φορτηγών στην εταιρεία ερευνών Interact Analysis, δήλωσε: “Ενώ η StreetScooter ήταν ο ευρωπαίος ηγέτης στην αγορά ελαφρών ηλεκτρικών φορτηγών το 2018, με μερίδιο αγοράς πάνω από 30%, οι Arrival και Rivian, δύο από τους κύριους ανταγωνιστές της, έφεραν επανάσταση στην αγορά χρησιμοποιώντας καινοτόμες διαδικασίες παραγωγής και μεγάλες επενδύσεις σε σπονδυλωτές δομικές πλατφόρμες (skateboard). Αυτό οδήγησε τις δύο εταιρείες να αποσπάσουν πρόσφατα μεγάλες παραγγελίες άνω των 110.000 μονάδων συνολικά”.
Επισημαίνει επίσης την επιβράδυνση της ανάπτυξης της ευρωπαϊκής αγοράς ελαφρών ηλεκτρικών φορτηγών και τη συρρίκνωση της κινεζικής αγοράς λόγω φόβων διακοπής επιδοτήσεων από την κινεζική κυβέρνηση μετά το 2020.
Φωτογραφία: Deutsche Post DHL Group