Νέα Toyota Mirai
Νέα Toyota Mirai

Με την έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και την τεχνολογία να εξακολουθεί να είναι αρκετά δαπανηρή, τα οχήματα κυψελών καυσίμου δεν είναι κοινά στους δρόμους. Ωστόσο, η νέα Toyota Mirai μπορεί να βοηθήσει στην ευρύτερη διάδοση της κινητικότητας υδρογόνου.

Νέα Toyota Mirai

Η πρώτη γενιά Toyota Mirai, που κυκλοφόρησε το 2014, προκάλεσε ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σκοπιμότητα των FCEV και τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις μεταφορές. Η Toyota πώλησε 10.000 μονάδες παγκοσμίως, κυρίως στην Ιαπωνία και την Καλιφόρνια. Η δεύτερη γενιά Mirai -που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019- αξιοποιεί την εμπειρία που συσσώρευσε η προκάτοχός της για να προσφέρει 30% μεγαλύτερη εμβέλεια. Αυτό σημαίνει περίπου 700 χιλιόμετρα NEDC, άρα σχεδόν 600 χιλιόμετρα WLTP.

Το concept αυτοκίνητο που αποκαλύφθηκε στο Τόκιο δείχνει την εξέλιξη που ακολουθεί η πορεία της τεχνολογίας υδρογόνου στην τεχνική αριστεία, στις δυναμικές επιδόσεις και στον ελκυστικό σχεδιασμό. Η κυκλοφορία του νέου Mirai προβλέπεται για το καλοκαίρι του 2020, αρχικά στην Ιαπωνία και στη Βόρεια Αμερική.

Νέα Toyota Mirai

“Καταφέραμε να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο που οι πελάτες θα θέλουν να οδηγούν ανά πάσα στιγμή, ένα αυτοκίνητο με ελκυστική σχεδίαση καθώς και δυναμικές επιδόσεις που μπορεί να κάνει τον κάθε οδηγό να χαμογελάει. Θέλω οι πελάτες να λένε ‘Επέλεξα το Mirai όχι επειδή είναι ένα αυτοκίνητο με Kυψέλες Yδρογόνου, αλλά επειδή μου αρέσει η εμφάνιση και οι επιδόσεις του, απλώς συμβαίνει να είναι ένα όχημα FCEV”, δήλωσε ο νέος Αρχιμηχανικός του Mirai, Yoshikazu Tanaka.

Σχεδιασμός

Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει πέντε θέσεις επιβατών αντί για τέσσερις του σημερινού μοντέλου, αλλά αυτά που κάνουν τη μεγάλη διαφορά στο σχεδιασμό είναι οι χαμηλές γραμμές, οι κομψές αναλογίες και οι ζάντες 20 ιντσών, που δημιουργούν μια δυναμική και μοναδική εμφάνιση. Το concept αυτοκίνητο παρουσιάζει επίσης ένα ειδικό νέο μπλε φινίρισμα που χρησιμοποιεί πολλαπλά στρώματα για να επιτύχει εξαιρετική φωτεινότητα και βάθος χρώματος. Ένας απλός, μοντέρνος εσωτερικός χώρος δημιουργεί μια άνετη ατμόσφαιρα και αυξάνει την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει απολαυστική οδήγηση, καθώς μια κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών και ένας πίνακας οργάνων εκτείνεται γύρω από τον οδηγό.

Επιδόσεις

Η νέα πλατφόρμα όχι μόνο φιλοξενεί το προηγμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης με κινητήρα υδρογόνου που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς του νέου Toyota Mirai, αλλά προσδίδει μεγαλύτερη ακαμψία του αμαξώματος, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη ευελιξία και καλύτερη απόκριση, ενώ το χαμηλότερο κέντρο βάρους βοηθάει στο χειρισμό. Η αναβαθμισμένη στοίβα κυψελών καυσίμου είναι υπεύθυνη για την ομαλή επιτάχυνση του Mirai και την μοναδική αίσθηση οδήγησης. Ο εύκολος χειρισμός βοηθάει τον οδηγό σε δύσκολους δρόμους, ενώ η οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο μεταφέρει την αίσθηση δύναμης σε όλα τα εύρη ταχυτήτων σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη αυτονομία.

Κόστος

Το υπό παραγωγή μοντέλο κοστολογήθηκε στα 66.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ στη Γερμανία. Συγκριτικά, το Tesla Model S Long Range, το οποίο ισχυρίζεται πως διαθέτει εμβέλεια 610 χλμ. (WLTP), κοστίζει 73.000 ευρώ.

 

Προηγούμενο άρθροACEA: Σχέδιο 10 σημείων για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα
Επόμενο άρθροΜε άτοκο πρόγραμμα το νέο Fiat Professional Talento MY2020