Η BatteryLoop και η Volvo Cars χρησιμοποιούν τις μπαταρίες από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της Volvo σε ένα σύστημα αποθήκευσης ηλιακής ενέργειας

Η Volvo Cars στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές CO2 και να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια εφαρμόζοντας επιχειρηματικό μοντέλο κυκλικής οικονομίας.

Η Volvo Cars στοχεύει να εξοικονομεί 1 δισ. SEK (99 εκατ. ευρώ) σε ετήσια βάση και να ελαττώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 2,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως από το 2025, μέσω της εφαρμογής κυκλικού επιχειρηματικού μοντέλου.

Για να υποστηρίξει τον μακροπρόθεσμο στόχο της να γίνει μία επιχείρηση με κυκλική λειτουργία έως το 2040, η Volvo Cars θα δημιουργήσει κλειστά κυκλώματα για υλικά με πολύ αυξημένες εκπομπές όπως ο χάλυβας και το αλουμίνιο, ενώ θα επεκτείνει την ανακατασκευή, αποκατάσταση, ανακαίνιση και επανάχρηση εξαρτημάτων.

«Η Volvo Cars έχει ένα από τα πλέον φιλόδοξα κλιματικά πλάνα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Για να φτάσουμε στους στόχους μας, χρειάζεται να επωφεληθούμε από την κυκλική οικονομία», δήλωσε ο Anders Kärrberg, Επικεφαλής Παγκόσμιας Βιωσιμότητας της Volvo Cars. «Αυτό απαιτεί να ξανασκεφτούμε οτιδήποτε κάνουμε και το πώς το κάνουμε. Δείχνουμε αυστηρή προσήλωση στην ενσωμάτωση της βιωσιμότητας στον τρόπο που σκεφτόμαστε και εργαζόμαστε ως εταιρεία, πράγμα που για εμάς είναι τόσο σημαντικό όσο είναι πάντοτε και η ασφάλεια».

Προκειμένου να εξελιχθεί σε επιχείρηση με κυκλική λειτουργία έως το 2040, η Volvo Cars αναγνωρίζει ότι κάθε εξάρτημα στα αυτοκίνητά της χρειάζεται να σχεδιάζεται, να εξελίσσεται και να κατασκευάζεται με στόχο να χρησιμοποιείται και στη συνέχεια να επαναχρησιμοποιείται είτε από την ίδια είτε από τους προμηθευτές της.

Εστιάζοντας στη μέγιστη αξιοποίηση των πόρων και τη διατήρηση της αξίας υλικών και  εξαρτημάτων για όσο το δυνατόν περισσότερο στη διάρκεια του κύκλου ζωής, η εταιρεία επιδιώκει να βελτιστοποιήσει τη χρήση των υλικών, των εξαρτημάτων και των αυτοκινήτων και να ελαχιστοποιήσει τα απόβλητα που παράγονται κατά την διαδικασία παραγωγής. Αυτό θα αποφέρει εξοικονόμηση χρημάτων και νέες ροές εσόδων, ενώ θα ελαττώσει την επίπτωση της δραστηριότητάς της στο περιβάλλον.

Ήδη σήμερα η Volvo Cars ανακατασκευάζει εξαρτήματα, όπως κιβώτια και κινητήρες, για να καλύτερη χρήση των υλικών και μείωση των εκπομπών. Το 2020, εξοικονομήθηκαν σχεδόν 3.000 τόνοι εκπομπών CO2 μέσω της ανακατασκευής περίπου 40.000 εξαρτημάτων. Μέχρι το 2025, η Volvo Cars στοχεύει να υπερδιπλασιάσει τη δραστηριότητα στο τμήμα ανακατασκευών. Για να εξασφαλίσει ότι τα πολύτιμα υλικά θα διατηρούνται σε κυκλοφορία, τον περασμένο χρόνο η εταιρεία ανακύκλωσε το 95% των αποβλήτων από την παραγωγή της. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται 176.000 τόνοι χάλυβα, κάτι που απέφερε εξοικονόμηση σχεδόν 640.000 τόνων CO2.

Το 2020, η Volvo Cars έγινε μέλος του ιδρύματος Ellen McArthur, κορυφαίου δικτύου κυκλικής οικονομίας στον κόσμο.

«Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της Volvo Cars να σχεδιάζει, εξελίσσει και κατασκευάζει τα προϊόντα της με στόχο να χρησιμοποιούνται και να επαναχρησιμοποιούνται. Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να βλέπουμε τη σχέση που δημιουργείται μεταξύ κυκλικών λύσεων, επιχειρηματικών στρατηγικών και μείωσης εκπομπών άνθρακα», δήλωσε ο Joe Murphy, Επικεφαλής Δικτύου στο ίδρυμα Ellen McArthur. «Η κυκλική οικονομία προσφέρει στις εταιρείες ένα πλαίσιο βιώσιμης ανάπτυξης μακροπρόθεσμα, το οποίο είναι επίσης επωφελές για την κοινωνία και το περιβάλλον».

Εργαστηριακή δοκιμή μπαταρίας του Volvo XC40 Recharge

Επανάχρηση των μπαταριών της Volvo Cars προς όφελος της κυκλικής οικονομίας

Νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως η παροχή “δεύτερης ζωής” στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι σημαντικά για την προοπτική της κυκλικής επιχειρηματικής δράσης. Η χρήση των μπαταριών σε εφαρμογές αποθήκευσης ενέργειας πέραν των αυτοκινήτων, αποφέρει νέες ροές εσόδων και εξοικονόμηση κόστους, ενώ επεκτείνει τον κύκλο ζωής των μπαταριών.

Σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, η Volvo Cars εξερευνά τις δυνατότητες «δεύτερης ζωής» για τις μπαταρίες της υψηλής τάσης, μέσω εύρεσης νέων εφαρμογών. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία με την BatteryLoop, μία εταιρεία του σουηδικού Stena Recycling Group που επαναχρησιμοποιεί μπαταρίες οι οποίες προέρχονται από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η BatteryLoop και η Volvo Cars χρησιμοποιούν τις μπαταρίες από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της Volvo σε ένα σύστημα αποθήκευσης ηλιακής ενέργειας. Από τον Απρίλιο, το σύστημα θα τροφοδοτεί σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ηλεκτρικών ποδηλάτων στο επιχειρηματικό κέντρο της σουηδικής εταιρείας υγιεινής και υγείας Essity, έξω από το Γκέτεμποργκ.

Σε ένα παρόμοιο πιλοτικό έργο, η Volvo Cars συνεργάζεται με την Comsys AB, σουηδική εταιρεία καθαρής τεχνολογίας, και τη Fortum, ευρωπαϊκή εταιρεία ενέργειας. Στόχος του είναι η αύξηση της ευέλικτης τροφοδοσίας σε μία από τις εγκαταστάσεις υδροηλεκτρικής ενέργειας της Fortum στη Σουηδία, με παράλληλη συνεισφορά σε μια «δεύτερη ζωή» για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων. Μπαταρίες από plug-in υβριδικά αυτοκίνητα της Volvo θα χρησιμεύσουν ως στατικές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, βοηθώντας στην παροχή υπηρεσιών «γρήγορης εξισορρόπησης» για το σύστημα τροφοδοσίας.

Μέσα από τη συμμετοχή της στα παραπάνω -και σε άλλα- έργα, η Volvo Cars εξερευνά πώς οι μπαταρίες γερνούν όταν επαναχρησιμοποιούνται σε εφαρμογές «δεύτερης ζωής» οι οποίες είναι πολύ λιγότερο επιθετικές στον κύκλο ζωής τους σε σχέση με τη χρήση τους στο αυτοκίνητο. Οι συγκεκριμένες δράσεις επιτρέπουν επίσης στην εταιρεία να αντλεί περισσότερη γνώση για την εμπορική αξία των μπαταριών μετά τη χρήση τους στα αυτοκίνητα και να εντοπίζει πιθανές μελλοντικές πηγές εσόδων.

 

Προηγούμενο άρθροΤο “International Van of the Year” Opel Vivaro-e
Επόμενο άρθροVolkswagen Group: #Project1Hour για τη Μέρα της Γης