Το Volkswagen Group ισχυροποίησε τη θέση του παγκοσμίως το 2020 καταγράφοντας πωλήσεις 9.305.400 οχημάτων.
Αν και το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 15,2% σε σχέση με το 2019, λόγω των δυσλειτουργιών που επέφερε στην παραγωγή η πανδημία COVID-19, η παρουσία του Volkswagen Group στην παγκόσμια αγορά ισχυροποιήθηκε, καθώς αύξησε το μερίδιό του.
Παράλληλα, εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις του Group όσον αφορά στα ηλεκτρικά μοντέλα. Περίπου 231.600 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραδόθηκαν παγκοσμίως σε πελάτες το 2020, υπερτριπλάσια σε σχέση με το 2019 (73.700). Ανάλογη ήταν και η αύξηση στις πωλήσεις των plug-in υβριδικών με πωλήσεις περίπου 190.500 αυτοκινήτων (+175%). Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Δυτική Ευρώπη τα ηλεκτρικά μοντέλα των μαρκών του Volkswagen Group αντιπροσώπευσαν το 10,5% των συνολικών πωλήσεων (2019: 1,9%).
Αναλυτικότερα, στην Ευρώπη διατέθηκαν 3.616.900 οχήματα (-20,5%) με το Volkswagen Group να αυξάνει σημαντικά το μερίδιό του στην αγορά. Στη Βόρεια Αμερική οι πωλήσεις ανήρθαν σε 785.800 αυτοκίνητα από τα οποία 574.800 στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία επηρεάστηκε λιγότερο από την πανδημία, με μείωση 12,1%. Περίπου 489.700 αυτοκίνητα διέθεσε το Group στη Νότια Αμερική, αυξάνοντας το μερίδιό του στην περιοχή, με τη Βραζιλία να απορροφά τον μεγαλύτερο αριθμό, με 377.600 οχήματα.
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού ήταν αυτή που εμφάνισε πιο γρήγορα σημάδια ανάκαμψης από την πανδημία, καταγράφοντας ως αποτέλεσμα τη μικρότερη πτώση. Εδώ το Volkswagen Group σημείωσε πωλήσεις περίπου 4.122.000 αυτοκινήτων (-9,1%), με τα 3.849.000 από αυτά να διατίθενται στην αγορά της Κίνας.
“Η πανδημία Covid-19 έκανε το 2020 μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά”, δήλωσε ο Δρ Christian Dahlheim, επικεφαλής πωλήσεων του Ομίλου. “Το Volkswagen Group είχε καλή απόδοση σε αυτό το περιβάλλον και ενίσχυσε τη θέση του στην αγορά. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ξεκινήσαμε την ηλεκτρική επίθεση παρά την πανδημία και, ως εκ τούτου, κάναμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά στην εφαρμογή της στρατηγικής Together 2025+. Θα διατηρήσουμε τη δυναμική φέτος, προσθέτοντας πολλά πιο ελκυστικά ηλεκτρικά μοντέλα”.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εμπορική πορεία των ηλεκτρικών μοντέλων του Group σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις Volkswagen και Audi να κυριαρχούν ανάμεσα στις μάρκες του Ομίλου καθώς τέσσερα μοντέλα τους βρέθηκαν στις αντίστοιχες πρώτες θέσεις. Συγκεκριμένα, το ID.3 κατέκτησε την κορυφή (56.500 αυτοκίνητα), ακολουθούμενο από τα Audi e-tron, Volkswagen e-Golf και Volkswagen e-up! με 47.300, 41.300 και 22.200 αυτοκίνητα, αντίστοιχα.
Στα plug-in υβριδικά, στην πεντάδα των best-sellers βρέθηκαν τέσσερα μοντέλα των Volkswagen, Audi και Skoda. Συγκεκριμένα, πρώτο το Volkswagen Passat (27.200 αυτοκίνητα), δεύτερο το Audi Q5 (23.500), στην τρίτη θέση η Porsche Cayenne (21.500), στην τέταρτη το Skoda Superb (16.400) και στην πέμπτη το Volkswagen Golf (15.200), όλα σε plug-in υβριδικές εκδόσεις.