Audi e-tron 55 quattro

Το ηλεκτρικό Audi e-tron ήταν το επιβατικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Νορβηγία το 2020, δεύτερο το Tesla Model 3 και τρίτο το Volkswagen ID.3. 

Αλλά και τα δύο προηγούμενα χρόνια τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες πωλήσεις ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. To Tesla Model 3 το 2019 και το Nissan LEAF το 2018.

Στις πέντε πρώτες θέσεις το 2020 βρίσκονται τρία μοντέλα του Volkswagen Group, σύμφωνα με τα στοιχεία της Norwegian Road Federation. Συγκεκριμένα, πρώτο σε πωλήσεις στη Νορβηγία ήταν το Audi e-tron, με μερίδιο 6,5%, τρίτο το Volkswagen ID.3 με μερίδιο 5,5% και πέμπτο το Volkswagen Golf, με μερίδιο 3,6%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Tesla Model 3 με 5,5% της αγοράς και στην τέταρτη το Nissan LEAF με 3,7%.

Πρόκειται για ένα σημαντικό επίτευγμα, καθώς στη μόλις 5,4 εκατομμυρίων κατοίκων σκανδιναβική χώρα, όπου κυκλοφορούν 2.700.000 επιβατικά, η αγορά αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα δυναμική, με περισσότερες 141.412 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων πέρυσι, από τα οποία σχεδόν 77.000 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, με 9.227 από αυτά να είναι Audi e-tron. Μάλιστα, η Νορβηγία τη χρονιά που πέρασε έγινε η χώρα που για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο οι ετήσιες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπερσκέλισαν αυτές των βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και υβριδικών.

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία το 2020 αποτέλεσαν το 54,3% των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ το 2019 αντιπροσώπευαν το 42,4% και μία δεκαετία πριν, μόλις το 1%. Καμία άλλη χώρα στον κόσμο δεν πλησιάζει καν τα ίδια αποτελέσματα με τη Νορβηγία.

Ο Δεκέμβριος, ήταν ο μήνας με τις περισσότερες ταξινομήσεις όλων των εποχών σε ένα μήνα στη Νορβηγία. Ταξινομήθηκαν 20.574 νέα επιβατικά αυτοκίνητα (82,8% περισσότερα από τον Δεκέμβριο του 2019) και από αυτά, το 66,7% ήταν αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών. Ο πρώτος μήνας που τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ξεπέρασαν το ήμισυ της αγοράς νέων αυτοκινήτων ήταν ο Μάρτιος του 2019 – έκτοτε αυτό αποτελεί τον κανόνα.

Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, που το 2011 αποτελούσαν το 75,7% των συνολικών πωλήσεων, το 2020 περιορίστηκαν στο 8,6%. Σύμφωνα με τις προβλέψεις για τη νορβηγική αγορά, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων θα συνεχίσουν να αυξάνονται και αναμένεται να αποτελούν περισσότερο από το 65% της αγοράς, το 2021.

Η Νορβηγία επιβάλλει μεγάλους δασμούς εισαγωγής οχημάτων και φόρους ταξινόμησης, ωστόσο επιδοτεί σημαντικά την αγορά EV ώστε να είναι αρκετά δελεαστική. Παρά το γεγονός ότι είναι πετρελαιοπαραγωγός χώρα, φιλοδοξεί μέχρι το 2025 να γίνει η πρώτη παγκοσμίως που θα σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημαντικές φορολογικές απαλλαγές. Ωστόσο, με την ισχυρή διείσδυση της ηλεκτροκίνησης σταδιακά αποσύρονται κάποια από τα κίνητρα που είχαν θεσπιστεί ειδικά για τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων στους αυτοκινητόδρομους ή η δωρεάν στάθμευση σε θέσεις που κανονικά είναι επί πληρωμή.

Λίνα Τσαγκαράκη

Προηγούμενο άρθροBridgestone World, η εικονική πόλη του μέλλοντος στη CES 2021
Επόμενο άρθροΗ Michelin σκοπεύει να καταστεί ηγέτις στο υδρογόνο