Αναδιοργάνωση στη διοίκηση του Volkswagen Group

Αναδιοργάνωση στη διοίκηση του Volkswagen Group αποφάσισε σε συνεδρίασή του, το Εποπτικό Συμβούλιο της Volkswagen AG εξετάζοντας αναλυτικά τη στρατηγική Together 2025+. Το Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να υποστηρίξει πλήρως τη στρατηγική και ιδιαίτερα τον προσανατολισμό της εταιρείας προς την ηλεκτρική κινητικότητα και την ψηφιοποίηση.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ακόλουθη αναδιάταξη στη διοίκηση του Volkswagen Group:

Dr. Arno Antlitz, Volkswagen Brand Board Member, responsible for Controlling and Accounting.

Ο Δρ. Arno Antlitz, μέλος του ΔΣ της AUDI AG, αρμόδιος για θέματα Οικονομικών και Νομικών Θεμάτων, θα αντικαταστήσει τον Frank Witter ως CFO του Ομίλου, με τη σύμβαση του τελευταίου να λήγει κατόπιν αιτήματός του στα τέλη Ιουνίου 2021. Ο πρωταρχικός στόχος του Δρ. Antlitz θα είναι η περαιτέρω αύξηση της αποτελεσματικότητας.

Thomas Schmall, Chairman of the Board of Management of Volkswagen Group Components

Στο πλαίσιο της αναδιάταξης του ΔΣ του Ομίλου, οι τομείς των Προμηθειών και Παρελκομένων θα διαχωριστούν. Θα δημιουργηθεί μια νέα αρμοδιότητα στο ΔΣ του Ομίλου, η «Τεχνολογία». Θα διευθύνεται από την 1η Ιανουαρίου 2021 από τον Thomas Schmall, σήμερα CEO του Volkswagen Group Components. Στο μέλλον, ο κ. Schmall θα είναι υπεύθυνος ομίλου όλων των δραστηριοτήτων του Group Components, του μάρκετινγκ των πλατφορμών Volkswagen προς τρίτους, της ανάπτυξης και κατασκευής μπαταριών, καθώς και των σχετικών προμηθειών, των τομέων φόρτισης και συστημάτων φόρτισης και των αντίστοιχων κοινοπραξιών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Murat Aksel, Purchasing Division, Volkswagen Group

Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2021, ο Murat Aksel θα αναλάβει το τμήμα προμηθειών του ομίλου. Θα διατηρήσει τα καθήκοντά του ως μέλος του ΔΣ της Volkswagen Passenger Cars, υπεύθυνος προμηθειών. Στόχος του διαχωρισμού των Προμηθειών και των Παρελκομένων είναι να επικεντρωθεί πλήρως ο Murat Aksel στη βελτιστοποίηση του κόστους υλικών ολόκληρου του Ομίλου. Και τα τρία νέα μέλη του ΔΣ του Ομίλου θα συνάψουν τριετή σύμβαση σύμφωνα με τις συστάσεις του νέου γερμανικού κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης.

Dr. Herbert Diess, Chairman of the Board of Management of Volkswagen AG

Εμπιστοσύνη στο πρόσωπου του Δρ. Herbert Diess

Το Εποπτικό Συμβούλιο τόνισε μετά τη συνεδρίαση: “Ο Herbert Diess επέδρασε καταλυτικά στη Volkswagen από το 2015. Χωρίς την αφοσίωσή του, ο μετασχηματισμός της εταιρείας δεν θα ήταν τόσο συνεπής και επιτυχής. Το συμβούλιο εκτιμά την αποφασιστικότητα και την επιμονή του Herbert Diess στην εξελικτική πορεία, όχι μόνο μέσω τεχνολογικών αλλαγών και συμβολής στην επίτευξη των στόχων για το κλίμα, αλλά και μέσω των οικονομικών αποτελεσμάτων. Τα επόμενα χρόνια, το Διοικητικό Συμβούλιο της Volkswagen AG θα εφαρμόσει τη στρατηγική με επικεφαλής τον Herbert Diess. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και η νέα του ομάδα του έχουν την πλήρη υποστήριξη του Εποπτικού Συμβουλίου, όχι μόνον όσον αφορά στον νέο προσανατολισμό ηλεκτρικής κινητικότητας και ψηφιοποίησης, αλλά και στην αύξηση της αποδοτικότητας και της κερδοφορίας όλων των μαρκών και των τμημάτων του Ομίλου. Σε αυτό το πλαίσιο, κοινός μας στόχος παραμένει ο συνδυασμός του μετασχηματισμού με το υψηλό επίπεδο επαγγελματικών προσόντων και μελλοντικών ευκαιριών των εργαζομένων και – λαμβάνοντας υπόψη υπάρχοντα προγράμματα – η οργάνωση της απαραίτητης μείωσης προσωπικού, συμπεριλαμβανομένης ιδίως της δημογραφικής αλλαγής, μέσω δοκιμασμένων και επιτυχημένων διαδικασιών”.

“Με αυτήν την απόφαση, το Volkswagen Group δείχνει την αποφασιστικότητά του συνέχισης των γρήγορων αλλαγών στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παράλληλα, ο Όμιλος θα συνεχίσει την επιτυχή μετατροπή της εταιρείας και των εγκαταστάσεών της. Με τον σταθερό προγραμματισμό μας μετασχηματισμού των εγκαταστάσεων θα αποτελέσουμε πρότυπο ολόκληρου του κλάδου”, δήλωσε ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, Hans Dieter Pötsch.

Ο μεγαλύτερος μετασχηματισμός στην ιστορία της Volkswagen

“Προβαίνουμε από κοινού στον μεγαλύτερο μετασχηματισμό στην ιστορία της Volkswagen. Τα επόμενα χρόνια, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ηλεκτρική κινητικότητα, την ψηφιοποίηση και την τεχνολογία μπαταριών και, συγχρόνως, θα μειώσουμε ουσιαστικά το σταθερό κόστος και το κόστος υλικών ολόκληρου του Ομίλου, όλων των μαρκών και περιοχών, προκειμένου να διασφαλίσουμε τη μελλοντική βιωσιμότητα της Volkswagen”, δήλωσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen, Δρ Herbert Diess.

“Υπάρχει απόλυτη συμφωνία μεταξύ του Εποπτικού Συμβουλίου, του Διοικητικού Συμβουλίου και των εκπροσώπων των εργαζομένων σχετικά με τον συνεπή προσανατολισμό του Ομίλου στους στρατηγικούς μας στόχους μετασχηματισμού. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης, όλοι οι εμπλεκόμενοι εξακολουθούν να υποστηρίζουν εξίσου την αποδοτικότητα και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, καθώς και τη σημασία της κατάρτισης. Αυτό αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε καλύτερα στις μεγάλες προκλήσεις που μας περιμένουν μόνον μέσω συνεργασίας”, δήλωσε ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εργαζομένων του Ομίλου, Bernd Osterloh.

Μεσοπρόθεσμα, η έδρα του Ομίλου στο Wolfsburg θα καταστεί πρότυπο εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής αυτοματοποίησης. Το μελλοντικό κορυφαίο ηλεκτρικό όχημα της Volkswagen Passenger Car θα κατασκευαστεί εκεί υπό παραγωγικές συνθήκες υψηλού επιπέδου, οι οποίες θα είναι ανταγωνιστικές ως προς το κόστος. Για τον σκοπό αυτόν, θα δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα, παρόμοιο με το Artemis της AUDI, που θα συγκεντρώνει όλες τις δραστηριότητες, από την ανάπτυξη του οχήματος έως την παραγωγή.

Μείωση σταθερών δαπανών και συνέργειες

Επιπλέον, το ΔΣ και το Συμβούλιο Εργαζομένων του Ομίλου, θα συνάψουν συμφωνία έως το τέλος του πρώτου τριμήνου, για ένα σχέδιο μείωσης των σταθερών δαπανών κατά 5% έως το 2023, λαμβάνοντας υπόψη τα υφιστάμενα προγράμματα.

Το κόστος υλικών θα μειωθεί κατά 7% τα επόμενα δύο χρόνια. Το ΔΣ συμφώνησε πως οι Lamborghini και Ducati θα παραμείνουν στο Volkswagen Group. Αποφασίστηκε πως κατά τη διάρκεια της αναδιοργάνωσης, η μάρκα Bentley θα περιέλθει στη διαχειριστική ευθύνη της Audi από την 1η Μαρτίου 2021, προκειμένου να υπάρξουν συνέργειες στο πλαίσιο της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης των δύο premium εμπορικών σημάτων.

Προηγούμενο άρθροΝέο Jeep Grand Cherokee L, ανοίγει νέους δρόμους
Επόμενο άρθροΗ Bentley με την καλύτερη επίδοσή της σε πωλήσεις το 2020