Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ για τις ταξινομήσεις στην Ελλάδα, τον Ιούνιο του 2022 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 12.205 καινούργια οχήματα συνολικά έναντι 14.859 τον αντίστοιχο μήνα του 2021, παρουσιάζοντας μείωση 17,9%.
Από αυτά, τα επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Ιούνιο του 2022 ανέρχονται σε 11.092 έναντι 13.875 του Ιουνίου 2021, παρουσιάζοντας πτώση 20,1%.
Τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2022 ανέρχονται σε 54.799 έναντι 58.362 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταγράφοντας μείωση 6,1%.
1.087 καινούργια φορτηγά ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, έναντι 923 του Ιουνίου 2021, καταγράφοντας 17,8% αύξηση. Συνολικά το πρώτο εξάμηνο του έτους κυκλοφόρησαν 5.007 φορτηγά, μειωμένα κατά 7,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Μεγάλη πτώση (-57,4%) παρουσίασαν τα καινούργια λεωφορεία τον Ιούνιο στη χώρας μας με 26 μονάδες έναντι 61 του περσινού Ιουνίου. Αντίστοιχη πτώση καταγράφηκε και στο σύνολο του εξαμήνου (-42,8%) με 115 μονάδες φέτος έναντι 201 πέρυσι.
Από πλευράς κατηγοριών τα SUV συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά κερδίζοντας 7,3 μονάδες τον Ιούνιο (53,1% τον Ιούνιο του 2022 έναντι 45,8% του Ιουνίου 2021) και 9,1 μονάδες το εξάμηνο (54,4% φέτος έναντι 45,4% πέρυσι). Η κατηγορία με την μεγαλύτερη αύξηση τον Ιούνιο ήταν τα C-SUV και το εξάμηνο τα B-SUV. Αντίστοιχα και στις δύο περιόδους τη μεγαλύτερη μείωση του μεριδίου τους κατέγραψαν τα αυτοκίνητα κατηγορίας Β. xxxhd
Όσον αφορά στα καύσιμα, τα υβριδικά κατέλαβαν τον Ιούνιο το 32,1% της αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων κερδίζοντας 11,7 μονάδες μεριδίου σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τον περασμένο μήνα εξακολούθησαν να έχουν τα αυτοκίνητα βενζίνης (47%) έχοντας, όμως, χάσει 9,2 μονάδες μεριδίου σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021. Την τρίτη θέση από πλευράς μεριδίου καταλαμβάνουν πλέον τα πετρελαιοκίνητα (10,7%) ακολουθούμενα από τα επαναφορτιζόμενα μπαταρίας και υβριδικά (7,2%). Στις δύο τελευταίες θέσεις το υγραέριο (2,6%) και το φυσικό αέριο (0,4%).