Την υψηλότερη διάκριση στα μεγάλα premium μοντέλα έλαβε η BMW Σειρά 7

Στον απόηχο της πανδημίας COVID-19, η ποιότητα των οχημάτων επιδεινώθηκε σημαντικά, σύμφωνα με την μελέτη της J.D. Power 2022 U.S. Initial Quality StudySM (IQS).

Οι αναταράξεις λόγω της πανδημίας—προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, τιμές ρεκόρ οχημάτων και απομάκρυνση προσωπικού— συνέβαλαν στην κορύφωση των προβλημάτων οχημάτων σε επίπεδα ρεκόρ σύμφωνα με την 36χρονη μελέτη. Σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2021, ο κλάδος σημείωσε αύξηση προβλημάτων 11% ανά 100 οχήματα (PP100), που σημαίνει 18 PP100 χειρότερα από πέρυσι, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος του κλάδου να είναι 180 PP100. Η χαμηλότερη βαθμολογία αντικατοπτρίζει υψηλότερη ποιότητα οχημάτων.

Η General Motors αντισταθμίζει την τάση με βελτίωση της ποιότητας, σημειώνοντας την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ εταιρειών αυτοκινήτων. Στις μάρκες, η ποιότητα της Buick βελτιώνεται κατά 17 PP100 σε ετήσια βάση, καταλαμβάνοντας την υψηλότερη κατάταξη το 2022, από τη 12η θέση το 2021, ενώ η Genesis κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση μεταξύ μαρκών premium. Μόλις εννέα από τις 33 αξιολογηθείσες μάρκες βελτιώθηκαν ως προς την ποιότητα οχημάτων σε ετήσια βάση.

«Δεδομένων των πολλών προκλήσεων που αντιμετώπισαν πέρυσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπρόσωποί τους, είναι απορίας άξιον το γεγονός ότι η ποιότητα δεν επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο», δήλωσε ο David Amodeo, διευθυντής παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας της J.D. Power. “Γενικά, η αρχική ποιότητα βελτιώνεται σταθερά καθ’ όλη την πολυετή διεξαγωγή αυτής της μελέτης και γι’ αυτό η φετινή πτώση απογοητεύει — αλλά είναι κατανοητή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να λανσάρουν οχήματα όλο και πιο περίπλοκα τεχνολογικά, σε μια περίοδο με πολλές ελλείψεις κρίσιμων παρελκομένων για την υποστήριξή τους».

Η J.D. Power U.S. Initial Quality Study, που διανύει το 36ο έτος της, βασίζεται φέτος στην συμμετοχή 84.165 αγοραστών και μισθωτών νέων οχημάτων του 2022, οι οποίοι ερωτήθηκαν κατά την έναρξη της περιόδου ιδιοκτησίας. Η μελέτη βασίζεται σε 223 ερωτήσεις, χωρισμένες σε εννέα κατηγορίες οχημάτων: συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, βασικές λειτουργίες, χειριστήρια και οθόνες, εξωτερικά χαρακτηριστικά, υποστήριξη οδήγησης· εσωτερικά χαρακτηριστικά, σύστημα κίνησης, καθίσματα, εμπειρία οδήγησης και κλιματισμός. Η μελέτη σχεδιάστηκε για να παρέχει στους κατασκευαστές πληροφορίες προς διευκόλυνση εντοπισμού προβλημάτων και βελτίωση του προϊόντος. Πραγματοποιήθηκε μεταξύ Φεβρουαρίου – Μαΐου 2022.

«Η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας, ειδικά η έλλειψη μικροεπεξεργαστών, ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις για την διάθεση νέων οχημάτων σε αγοραστές και μισθωτές», δήλωσε ο Amodeo. «Σε ορισμένες περιπτώσεις, διατίθενται νέα οχήματα χωρίς κάποια συστήματα. Η επικοινωνία σχετικά με τις αλλαγές στη διαθεσιμότητα συστημάτων, καθώς και το πότε θα αποκατασταθούν αυτές οι ελλείψεις, είναι σημαντική».

Βασικά ευρήματα της μελέτης 2022:

  • Τα νέα μοντέλα φθείρονται περισσότερο: Τα νέα και τα υπάρχοντα μοντέλα παρουσιάζουν προβλήματα φέτος, με τα νέα μοντέλα να παρουσιάζουν τα περισσότερα (23 PP100). Η διαφορά ποιότητας μεταξύ νέων και υπαρχόντων μοντέλων διευρύνεται φέτος στα 25 PP100, από 20 PP100 το 2021. Η μελέτη του 2022 διαπιστώνει πως τα νέα μοντέλα με χειρότερη απόδοση από τον μέσον όρο της κατηγορίας τους είναι περισσότερα από όσα παρουσιάζουν καλύτερη απόδοση.
  • Τα οχήματα μαζικής παραγωγής αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα από τα οχήματα premium: Οι μάρκες μαζικής παραγωγής έχουν κατά μέσο όρο 175 PP100, που είναι 21 PP100 λιγότερα από τις μάρκες premium (196 PP100). Οι πελάτες μαρκών premium αγοράζουν συνήθως περισσότερη τεχνολογία για τα οχήματά τους και η επιπλέον πολυπλοκότητα αυτής της τεχνολογίας αυξάνει την πιθανότητα προβλημάτων. Δεδομένης της δύσκολης διαδικασίας λανσαρίσματος νέων οχημάτων υπό τις παρούσες συνθήκες, τα οχήματα μαζικής παραγωγής είναι πολύ πιθανόν να επιτύχουν υψηλή ποιοτική κατάταξη. «Οι ιδιοκτήτες οχημάτων premium αντιμετωπίζουν περισσότερα προβλήματα από τους ιδιοκτήτες οχημάτων μαζικής παραγωγής, τάση που ξεκίνησε το 2016», δήλωσε ο Amodeo. «Ορισμένες μάρκες όμως, όπως η Genesis και η Lexus, κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό να αποφύγουν αυτό το πρόβλημα».
  • Τα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας παραμένουν τα πιο προβληματικά: Η κατηγορία αυτή συνεχίζει να είναι η πιο προβληματική, με μέσο όρο 45,0 PP100—που σημαίνει 19,5 PP100 περισσότερα προβλήματα από την επόμενη υψηλότερη κατηγορία. Έξι από τις 10 κορυφαίες προβληματικές περιοχές της μελέτης σχετίζονται με την ψυχαγωγία, συμπεριλαμβανομένων των ακολούθων: Συνδεσιμότητα Android Auto/Apple CarPlay (5,8 PP100). Ενσωματωμένη φωνητική αναγνώριση (4.0 PP100). Δυσκολίες οθονών αφής/ενδείξεων (3,5 PP100). Ενσωματωμένα συστήματα Bluetooth (3.4 PP100). Ανεπάρκεια βυσμάτων ρεύματος/θυρών USB (2,9 PP100). Κακή ένταση ήχου (2,7 PP100).
  • Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και τα plugin υβριδικά (PHEV) είναι πιο προβληματικά: Οι ιδιοκτήτες BEV και PHEV αναφέρουν περισσότερα προβλήματα από ό,τι οι ιδιοκτήτες κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE). Τα οχήματα ICE σημειώνουν μέσο όρο 175 PP100, τα PHEV 239 PP100 και τα BEV – εξαιρουμένων των μοντέλων της Tesla – μέσο όρο 240 PP (Τα μοντέλα Tesla σημειώνουν μέσο όρο 226 PP100 και αναφέρονται ξεχωριστά από τον μέσο όρο BEV, επειδή οι καλύτερες επιδόσεις των Tesla μπορεί να βελτιώσουν την μέση απόδοση των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών που πρόσφατα λανσάρισαν BEV.)
  • Αυξάνονται τα προβλήματα των συστημάτων υποστήριξης οδήγησης: Τα προβλήματα των προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδήγησης (ADAS) μειώθηκαν το 2021, αλλά αυξήθηκαν το 2022. Το πλέον προβληματικό σύστημα ADAS είναι η προειδοποίηση απόκλισης/υποστήριξης διατήρησης λωρίδας με 4,1 PP
  • Η Tesla Motors περιλαμβάνεται επισήμως για πρώτη φορά: Η Tesla Motors περιλαμβάνεται στην μελέτη για πρώτη φορά, με βαθμολογία 226 PP Ωστόσο, επειδή η Tesla Motors δεν επιτρέπει στην J.D. Power πρόσβαση σε στοιχεία κατόχων στις πολιτείες όπου απαιτείται άδεια βάσει νόμου, τα οχήματά της δεν συμμετέχουν στα βραβεία.

Μάρκες και μοντέλα με την υψηλότερη κατάταξη

Η Buick έχει την υψηλότερη κατάταξη συνολικής ποιότητας με βαθμολογία 139 PP100. Η Dodge (143 PP100) κατατάσσεται στη δεύτερη και η Chevrolet (147 PP100) στην τρίτη θέση.

Στις μάρκες premium, η Genesis (156 PP100) κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση και στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης. Η Lexus (157 PP100) βρίσκεται στη δεύτερη θέση και η Cadillac (163 PP100) στην τρίτη.

Η μητρική εταιρεία με τα περισσότερα βραβεία σε επίπεδο μοντέλων είναι η General Motors Company (εννέα βραβεία), ακολουθούμενη από την BMW AG (πέντε), την Hyundai Motor Group (τρία), την Ford Motor Company (δύο) και την Toyota Motor Corporation (δύο). Στις μάρκες, η Chevrolet αποσπά τα περισσότερα βραβεία κατηγορίας (έξι), ακολουθούμενη από την BMW (τέσσερα).

  • Τα μοντέλα της General Motors Company που κατατάσσονται υψηλότερα στις αντίστοιχες κατηγορίες είναι τα Buick Encore GX, Cadillac Escalade, Cadillac XT6, Chevrolet Corvette, Chevrolet Equinox, Chevrolet Malibu, Chevrolet Silverado, Chevrolet Silverado HD και Chevrolet Tahoe. Η Chevrolet Corvette κατατάσσεται υψηλότερα με 101 PP
  • Τα μοντέλα BMW AG που κατατάσσονται υψηλότερα στις αντίστοιχες κατηγορίες είναι οι BMW Σειρά 2, BMW Σειρά 7, BMW X1 και BMW X
  • Τα μοντέλα του Hyundai Motor Group που κατατάσσονται υψηλότερα στις αντίστοιχες κατηγορίες είναι τα Genesis G80, Hyundai Accent και Kia Forte.
  • Τα μοντέλα της Toyota Motor Corporation που κατατάσσονται στην υψηλότερη θέση στις αντίστοιχες κατηγορίες είναι τα Lexus IS και Toyota 4Runner.
  • Τα μοντέλα της Ford Motor Company που κατατάσσονται υψηλότερα στις αντίστοιχες κατηγορίες είναι τα Ford Ranger και Lincoln Nautilus.

Βραβεία εργοστασιακής ποιότητας

Το εργοστάσιο της General Motors Company στο San Luis-Potosi του Μεξικού, το οποίο παράγει το Chevrolet Equinox και το GMC Terrain, λαμβάνει το Πλατινένιο Βραβείο Εργοστασιακής Ποιότητας. Τα βραβεία εργοστασιακής ποιότητας βασίζονται αποκλειστικά σε ελαττώματα και δυσλειτουργίες και εξαιρούνται προβλήματα σχεδιασμού.

Το εργοστάσιο Takaoka 1 (Ιαπωνία) της Toyota Motor Corporation, το οποίο παράγει το Toyota Corolla και το εργοστάσιο Tochigi 1 (Ιαπωνία) της Nissan Motor Co. Ltd., το οποίο παράγει τα Infiniti Q50 και Q60, λαμβάνουν αμφότερα το Χρυσό Βραβείο Εργοστασιακής Ποιότητας Ασίας/Ειρηνικού. Το εργοστάσιο της BMW AG στο Ρέγκενσμπουργκ (Γερμανία), το οποίο παράγει τις BMW X1 και X2, λαμβάνει το Χρυσό Βραβείο Εργοστασιακής Ποιότητας για την Ευρώπη και την Αφρική.

Προηγούμενο άρθροΤαξινομήσεις στην Ελλάδα τον Ιούνιο 2022
Επόμενο άρθροΔιοικητικές αλλαγές στην Volkswagen Leasing