Τον Μάιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων υπέστησαν νέα πτώση σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με τις πωλήσεις να συρρικνώνονται για ενδέκατο συνεχόμενο μήνα.
Τον Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, τα νούμερα μειώθηκαν κατά 17,7% φτάνοντας τις 136.410 μονάδες. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία σημείωσαν αύξηση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αλλά η μείωση των πωλήσεων βαν επηρέασε αρνητικά τη συνολική απόδοση. Όλες οι βασικές αγορές της Ε.Ε. κατέγραψαν διψήφια πτώση, Γερμανία -19,1%, Γαλλία -16,8%, Ιταλία -11,1%, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη (-29,3%). Ίδια τάση καταγράφηκε και στη χώρα μας με μικρότερη πτώση (-10,9%).
Το πεντάμηνο του 2022, οι πωλήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 19,8% στην Ε.Ε., φτάνοντας συνολικά τις 673.095 μονάδες, με τη σημαντική πτώση τον Μάρτιο και τον Απρίλιο να επιβαρύνει σημαντικά τις επιδόσεις από έτος σε έτος. Αρνητική ανάπτυξη σημείωσαν όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής: Ισπανία (-31,2%), Γαλλία (-22,3%), Γερμανία (-17,1%) και Ιταλία (-8,2%). Και η Ελλάδα με αρνητική ανάπτυξη (-13,8%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Τον Μάιο, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων υποχώρησαν σε ολόκληρη την Ε.Ε. (-22,1%), μετρώντας 108.355 μονάδες. Κάθε μία από τις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψε πτώση τον περασμένο μήνα. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-32,6%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,8%) και τη Γαλλία (-19,7%). Η Ιταλία από την άλλη σημείωσε μικρότερη μείωση (-13,5%). Ακόμα μικρότερη αυτή της Ελλάδας (-10,1%).
Το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε. ανήλθαν συνολικά σε 538.444 μονάδες, μειωμένες κατά 23,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της περιοχής, η Ιταλία είχε τη μικρότερη μείωση (-8,9%), ενώ η Ισπανία (-36,1%), η Γαλλία (-24,9%) και η Γερμανία (-19,8%) σημείωσαν διψήφια πτώση. Μείωση στο πεντάμηνο κατέγραψε και η χώρα μας (-15,5%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 8,0%, φτάνοντας τις 21.896 μονάδες. Σχεδόν όλες οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης κατέγραψαν αύξηση, συμβάλλοντας στις θετικές επιδόσεις της περιοχής, με τη Λετονία να σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο (+86,9%). Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, μόνο η Ισπανία κατέγραψε αρνητική ανάπτυξη (-4,6%). Η Γερμανία σημείωσε μέτρια ανάπτυξη (+2,4%), ενώ η Γαλλία και η Ιταλία σημείωσαν διψήφια αύξηση (+14,6% και +14,3% αντίστοιχα). Διψήφια αύξηση κατέγραψε και η Ελλάδα (+18,9%).
Κατά τους πέντε πρώτους μήνες του 2022, οι πωλήσεις νέων βαρέων φορτηγών στην Ε.Ε. σημείωσαν ελαφρά πτώση (-0,4%). Η αύξηση των πωλήσεων τον Μάιο δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει την σωρευτική αρνητική επίδοση. Τα αποτελέσματα των τεσσάρων βασικών αγορών στη Δυτική Ευρώπη ήταν μικτά: η Γαλλία και η Ισπανία κατάφεραν να σημειώσουν ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου (+5,3% και +1,8% αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία και η Ιταλία σημείωσαν μέτρια πτώση (-4,0% και -1,8% αντίστοιχα). Αντιθέτως, η Ελλάδα υπερδιπλασιάζοντας τις ταξινομήσεις της παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη σε αυτή την κατηγορία (+64,9%)
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t
Οι πωλήσεις βαρέων και μεσαίων επαγγελματικών οχημάτων τον Μάιο αυξήθηκαν κατά 3,6% στην Ε.Ε., μετρώντας 25.603 μονάδες. Πολλές αγορές στην Κεντρική Ευρώπη συνέβαλαν στις θετικές επιδόσεις. Μικτά αποτελέσματα κατέγραψαν οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Η Ιταλία (+10,7%) και η Γαλλία (+9,1%) σημείωσαν αύξηση. Η Γερμανία και η Ισπανία από την άλλη κατέγραψαν πτώση (-4,8% και 4,6% αντίστοιχα). Μηδενική ανάπτυξη για τη χώρα μας σε αυτή την κατηγορία.
Κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους, 123.834 φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ε.Ε., μειωμένα κατά 3,1%. Η Γερμανία συνέβαλε στην αρνητική επίδοση της περιοχής καταγράφοντας το ασθενέστερο αποτέλεσμα από τις τέσσερις βασικές αγορές (-8,3%). Η Ιταλία σημείωσε μέτρια πτώση (-2,2%), ενώ η Ισπανία και η Γαλλία παρουσίασαν μικρή ανάπτυξη (+1,5% και +0,8% αντίστοιχα). Μεγάλη ανάπτυξη κατέγραψε η χώρα μας στα μεσαία και βαρέα φορτηγά το πεντάμηνο (+32%).
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t
Τον Μάιο, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 32,8%, φτάνοντας τις 2.452 μονάδες, καθώς ορισμένες χώρες της περιοχής σημείωσαν τριψήφια έως και τετραψήφια αύξηση. Η Βουλγαρία κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο (+1.800,0%). Η Πορτογαλία και η Σουηδία παρείχαν επίσης ισχυρή ώθηση στην επίδοση της περιοχής (+515,0% και +188,9% αντίστοιχα). Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Ισπανία (+42,1%) ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+27,9%). Αντιθέτως η Γερμανία (-12,4%) και η Ιταλία (-23,6%) σημείωσαν πτώση. Πτώση και στην Ελλάδα τον Μάιο (-38,3%).
Μέχρι στιγμής το 2022, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 5,6%. Η ανάπτυξη τον περασμένο μήνα και τον Μάρτιο έφερε τη σωρευτική επίδοση της περιοχής σε θετικό έδαφος για πρώτη φορά φέτος. Τα αποτελέσματα του πενταμήνου ακολούθησαν την τάση του Μαΐου περίπου. Ισπανία +56,8%, Γαλλία +7,6%, Γερμανία -16,1%, Ιταλία -15,8%, Ελλάδα -36,4%.