To υπερ-υψηλών επιδόσεων Ford Pro Electric SuperVan είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα επίδειξης εμπνευσμένο από το νέο E-Transit Custom, που στόχο έχει να αναδείξει τις ψηφιακές και ηλεκτρικές δυνατότητες της Ford Pro.

Η Ford εγκαινίασε το πρώτο, ηλεκτροκίνητο κεφάλαιό της στη θρυλική σειρά των Supervan οχημάτων της με την παγκόσμια αποκάλυψη του υπερ-υψηλών επιδόσεων Ford Pro Electric SuperVan στο Goodwood Festival of Speed 2022, στο Ην. Βασίλειο.

Το Ford Pro Electric SuperVan αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες της αμιγούς ηλεκτροκίνησης και της βελτιωμένης συνδεσιμότητας, προκειμένου να επιτύχει την υψηλότερη απόδοση από οποιοδήποτε βαν μοντέλο στην ιστορία της Ford. Ταυτόχρονα, το εντυπωσιακό όχημα επίδειξης έρχεται να υπογραμμίζει την πάγια δέσμευση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση.

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, μια υγρόψυκτη μπαταρία 50 kWh και ένα ειδικά διαμορφωμένο σύστημα ελέγχου συνεισφέρουν ώστε το Ford Pro Electric SuperVan να παράγει περίπου 2.000 PS, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h κάτω από δύο δευτερόλεπτα. Οι επιδόσεις από ένα ειδικά κατασκευασμένο πλαίσιο, έτοιμο για χρήση στην πίστα, που περιλαμβάνει πολλά εξαρτήματα από το πρόσφατα αποκαλυφθέν E-Transit Custom 1 – την πρώτη πλήρως ηλεκτρική έκδοση του πιο δημοφιλούς βαν 2,3 της Ευρώπης – υποστηρίζονται τόσο από την τεχνολογία SYNC μέσω οθόνης αφής της Ford 4 που προέρχεται από τα μοντέλα παραγωγής της εταιρείας, όσο και από πρόσθετη λειτουργικότητα για τον έλεγχο των μοναδικών δυνατοτήτων του Electric SuperVan.

Η αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα κρατά τον οδηγό ενήμερο και επιτρέπει τη μετάδοση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που βοηθά στην απομακρυσμένη διαχείριση του οχήματος καθώς και στη βελτιστοποιημένη απόδοσή του. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις ενσωματωμένες στο όχημα υπηρεσίες που μπορούν να επιταχύνουν την παραγωγικότητα περισσότερων από 125.000 πελατών της Ford Pro σε όλη την Ευρώπη. Το Electric SuperVan διαθέτει επίσης επιλέξιμα drive modes και τεχνολογίες αναγεννητικής πέδησης, παρόμοιες με εκείνες που συναντά κανείς στα ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής της Ford.

Το εντυπωσιακό, πλήρως ηλεκτρικό όχημα επίδειξης εξελίχθηκε εν κρυπτώ από την Ford Performance και τους ειδικούς στους αγώνες και τα εξηλεκτρισμένα ράλι ανθρώπους της STARD στην Αυστρία, ενώ ο εξωτερικός σχεδιασμός του ήταν ευθύνη της ομάδας της Ford Design στην Κολωνία της Γερμανίας.

«Φέρνουμε το SuperVan στον 21ο αιώνα με 2.000 ηλεκτρικούς ίππους για να προσφέρουμε απαράμιλλο ενθουσιασμό και στυλ εμπνευσμένο από το νέο E-Transit Custom. Αλλά οι επιδόσεις δεν έχουν να κάνουν μόνο με την ιπποδύναμη – η υπολογιστική ισχύς του Electric SuperVan σημαίνει ότι οι μηχανικοί μπορούν να χρησιμοποιούν δεδομένα του οχήματος σε πραγματικό χρόνο για να βελτιστοποιούν την απόδοσή του, όπως ακριβώς συμβαίνει σε ένα κορυφαίο αγωνιστικό αυτοκίνητο», δήλωσε ο Mark Rushbrook, lobal director, Ford Performance Motorsports.

Το πρώτο SuperVan της Ford αποκαλύφθηκε το 1971, διαθέτοντας έναν κινητήρα εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος που προέρχονταν από το αγωνιστικό Ford GT40 το οποίο κέρδισε στο Le Mans. Και έτσι δημιουργήθηκε το Transit Mk. 1, το οποίο δεν έμοιαζε με κανένα άλλο. Αυτή η συνταγή συνεχίστηκε και με το SuperVan 2, στο οποίο μια μοναδική έκδοση από υαλοβάμβακα του αμαξώματος του Transit Mk. 2 «έντυσε» το μονοκόκ πλαίσιό του, καθώς και τον V8 κινητήρα των 590 PS της Cosworth που χρησιμοποιούσε το αγωνιστικό C100 της Ford. Αυτό το όχημα αναγεννήθηκε αργότερα ως SuperVan 3, ακολουθώντας τα πρότυπα του ανανεωμένου Transit Mk. 3. Την κίνηση προσέφερε ο κινητήρας Cosworth HB των 650 PS τον οποίο χρησιμοποιούσαν τα μονοθέσια της Formula 1 της εποχής εκείνης.

«Η Ford Pro έχει να κάνει με την επιτάχυνση της παραγωγικότητας για τους πελάτες μας – οπότε τι καλύτερο από το να δημιουργήσουμε ένα νέο, ηλεκτρικό SuperVan που καταδεικνύει τη δύναμη της ηλεκτροκίνησης και της συνδεσιμότητας», δήλωσε ο Hans Schep, general manager της Ford Pro Europe. «Αυτό το απίστευτο όχημα επίδειξης μεταφέρει την προηγμένη μηχανική και τη χαρακτηριστική εμφάνιση του E-Transit Custom σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Συγχρόνως αποτελεί απόδειξη της δύναμης του οικοσυστήματος συνδεδεμένων υπηρεσιών της Ford Pro».

Το Ford Pro Electric SuperVan αποκαλύφθηκε στο Goodwood Festival of Speed, όπου το pick-up επιδόσεων επόμενης γενιάς της Ford, το νέο Ranger Raptor, πραγματοποίησε επίσης το δυναμικό του ντεμπούτο στη Ευρώπη. 5 Επιδεικνύοντας τις δυνατότητές του ηλεκτρικού SuperVan, πίσω από το τιμόνι του στο Goodwood ήταν ο πολυπρωταθλητής οδηγός αγώνων και κάτοχος πολλών ρεκόρ με ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, Romain Dumas.

Μεταμορφώνοντας το ETransit Custom  

Το Ford Pro Electric SuperVan είναι ένα one-off όχημα επίδειξης, που έδωσε στην Ford Design την ελευθερία να δημιουργήσει ένα όχημα με «άγρια» εμφάνιση που τραβά την προσοχή και αντανακλά τις ακραίες επιδόσεις του. Οι παράξενοι θόλοι των τροχών, το μυώδες στυλ του αμαξώματος και οι μοναδικοί χρωματισμοί του συμβάλλουν καθοριστικά στη δημιουργία μιας ακραίας έκφρασης που έχει ως σημείο αναφοράς το Transit. Από τη μεριά του, το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης πρόσφερε στην ομάδα εξέλιξης άφθονη ελευθερία με δεδομένους τους λιγότερους περιορισμούς όσον αφορά την ψύξη σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

«Η ευκαιρία του να γίνεις μέρος της εμβληματικής ιστορίας του SuperVan αναγεννώντας το για τον 21ο αιώνα, ήταν μια φανταστική ευκαιρία», δήλωσε ο Amko Leenarts, director, Design, Ford of Europe. «Το τέταρτο κεφάλαιο της ιστορίας του SuperVan έχει γίνει πραγματικότητα προκειμένου να είναι το πιο γρήγορο και το πιο ακραίο μέχρι σήμερα, διατηρώντας παράλληλα το DNA του Transit. Οι αναλογίες του αποτελούν μια πιο δραματική εκδοχή αυτού που αναπτύξαμε για το E-Transit Custom και η μπροστινή φωτεινή μπάρα δημιουργεί μια φουτουριστική διάθεση, καθιστώντας το Electric SuperVan την απόλυτη έκφανση της φιλοσοφίας σχεδίασης του Transit.»

Το κατασκευασμένο βάσει αγωνιστικών προδιαγραφών όχημα επίδειξης συνδυάζει το πάτωμα του E-Transit Custom με ένα ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος και πάνελ αμαξώματος χαμηλού βάρους από συνθετικά υλικά. Μια ειδικά εξελιγμένη υγρόψυκτη μπαταρία με χωρητικότητα 50 kWh είναι τοποθετημένη με γνώμονα τη βέλτιστη κατανομή της μάζας και το χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 45 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν τυπικό ταχυφορτιστή ηλεκτρικού οχήματος. Ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που σχετίζονται με τη φόρτιση και τη μπαταρία μέσω της οθόνης αφής που βρίσκεται στην καμπίνα.

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά περίπου 2.000 PS μεταφέροντας την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Με επιτάχυνση 0 -100 km/h κάτω από 2 δευτερόλεπτα, πρόκειται για το πιο γρήγορο SuperVan στην ιστορία – αλλά και το πιο καθαρό.

Όπως κάθε βαν, το Electric SuperVan διαθέτει ένα χώρο φόρτωσης, πίσω ακριβώς από τον οδηγό. Για την περίσταση, μια πλευρική πόρτα διευκολύνει τη φόρτωση και την εκφόρτωση αντικειμένων, με τη Ford να εξελίσσει μάλιστα ένα ασφαλές ηλεκτρομαγνητικό σύστημα για το άνοιγμα και κλείσιμό της, το οποίο ελέγχεται μέσω της οθόνης SYNC.

Μια σουίτα ενσωματωμένων καμερών μπορεί να προσφέρει στο κοινό σε όλο τον κόσμο πλάνα από τις εντυπωσιακές σκηνές δράσης του SuperVan. Την ίδια στιγμή, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο Ford E-Transit, ο οδηγός μπορεί να δει στην οθόνη που βρίσκεται στην καμπίνα εικόνες από τον περιβάλλοντα χώρο και εναλλάσσοντας τες να καταφέρει να τοποθετήσει το όχημα στη θέση που επιθυμεί.

Οι αγωνιστικές επιρροές της Ford Performance και της STARD είναι άμεσα αντιληπτές στο νέο SuperVan, με το εντυπωσιακά σμιλευμένο εμπρός splitter, τις πλαϊνές ποδιές και τον πίσω διαχύτη να παραπέμπουν σε αγωνιστικές κατασκευές. Την ίδια στιγμή, τα χαρακτηριστικά αεροδυναμικά κοψίματα και η επιθετική πτέρυγα «ρέουν» με κατεύθυνση το πίσω φτερό με στόχο να αναπτυχθεί κατά την κίνηση του οχήματος η απαραίτητη κάθετη δύναμη που θα το ωθήσει στην πίστα, παρέχοντάς του συγχρόνως περισσότερη πρόσφυση.

Οι αγωνιστικές επιρροές δεν περιορίζονται στην εμφάνιση αλλά επεκτείνονται και «πίσω» από αυτή. Η ανάρτηση με τα ανισομεγέθη σε κάθε γωνία του αμαξώματος διπλά ψαλίδια, τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια και τα φρένα προσφέρουν αγωνιστικών προδιαγραφών πέδηση και κατευθυντικότητα που συνάδουν με τις ικανότητες του αυτοκινήτου στην ευθεία.


1 Η επίσημα πιστοποιημένη αυτονομία θα δημοσιευτεί σε χρόνο που πλησιάζει την περίοδο λανσαρίσματος. Η δημοσιευμένη αυτονομία (προβλεπόμενη τιμή στόχου σύμφωνα με το WLTP) μπορεί να επιτευχθεί με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία – ανάλογα με τις υπάρχουσες εκδόσεις και τη διάταξη της μπαταρίας. Η πραγματική αυτονομία μπορεί να διαφέρει καθώς επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες (π.χ. καιρικές συνθήκες, στυλ οδήγησης, προφίλ διαδρομής, κατάσταση οχήματος, ηλικία και κατάσταση μπαταρίας ιόντων λιθίου)

2 Αυστρία, Βέλγιο, Βρετανία,Τσεχία, Δανία, Φινλανδί, Γαλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ρουμανία, Σουηδία, Ελβετία, Τουρκία.

3 Με βάση δεδομένα από S&P Global New Registrations 2021.

4 Μην οδηγείτε αφηρημένοι ή όταν χρησιμοποιείτε συσκευές χειρός. Χρησιμοποιήστε συστήματα που λειτουργούν με φωνητικές εντολές όταν είναι δυνατόν. Ορισμένα χαρακτηριστικά ενδέχεται να είναι κλειδωμένα όταν το όχημα κινείται. Δεν είναι όλες οι λειτουργίες συμβατές με όλα τα τηλέφωνα 

5 Οι πιστοποιημένες τιμές εκπομπών CO2 και απόδοσης καυσίμου για το Ford Ranger Raptor 3.0L EcoBoost V6 είναι αντίστοιχα 315 g/km και 13.8 l/100 km. Οι δηλωμένες τιμές κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας (WLTP), εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας καθορίζονται σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Κανονισμών (ΕC) 715/2007 και (EU) 2017/1151 μετά την τελευταία τροποποίηση. Οι εφαρμοζόμενες, στάνταρ διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών.

6 Σύμφωνα με το Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP). Αυτονομία έως και 610 km (προβλεπόμενη τιμή στόχου σύμφωνα με το WLTP) μπορεί να επιτευχθεί με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία – ανάλογα με τις υπάρχουσες εκδόσεις και τη διάταξη της μπαταρίας. Η πραγματική αυτονομία μπορεί να διαφέρει καθώς επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες (π.χ. καιρικές συνθήκες, στυλ οδήγησης, προφίλ διαδρομής, κατάσταση οχήματος, ηλικία και κατάσταση μπαταρίας ιόντων λιθίου).

7 Διατίθεται σε οχήματα με ενσωματωμένο μόντεμ ή εξοπλισμένα με plug-in εγκεκριμένη συσκευή (PID). Ενδέχεται να απαιτείται ενεργοποίηση μόντεμ. Οι υπηρεσίες Ford Telematics και Ford Data Services απαιτούν αγορασμένη συνδρομή. Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις. Η υπηρεσία Tηλεματικής και οι δυνατότητες, καθώς και η πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος εξαρτώνται από τη συνδρομή και τη διαθεσιμότητα συμβατού δικτύου. Η εξελισσόμενη τεχνολογία/δίκτυα κινητής τηλεφωνίας/η ικανότητα οχήματος ενδέχεται να περιορίσει τη λειτουργικότητα και να εμποδίσει τη λειτουργία των συνδεδεμένων λειτουργιών.

 

Προηγούμενο άρθροΤαξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων τον Μάιο 2022
Επόμενο άρθροΗ πρώτη στην ιστορία BMW M3 Touring