Η Cubic Transportation Systems (CTS) είναι μια επιχειρηματική μονάδα της Cubic Corporation, εταιρεία παροχής λύσεων συλλογής και διαχείρισης εισιτηρίων για τα συστήματα δημόσιων συγκοινωνιών σε όλο τον κόσμο, και η Moovit, κορυφαία εταιρεία λύσεων Mobility-as-a-Service (MaaS), με τη γνωστή και στη χώρα μας δημοφιλή εφαρμογή αστικής κινητικότητας. Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν τον Ιανουάριο μια οριστική συμφωνία για την ανάπτυξη λύσεων κινητικότητας επόμενης γενιάς για φορείς δημόσιας διαμετακόμισης.

Η συνεργασία θα επιτρέψει στους Cubic και Moovit να ενσωματώσουν τα APIs MaaS της Moovit με την Mobile Suite της Cubic για να προσφέρουν μια προηγμένη εμπειρία ταξιδιώτη, βάσει του σχεδιασμού πολυτροπικών ταξιδιών Moovit και των δυνατοτήτων πληρωμής και έκδοσης εισιτηρίων της Cubic.

Η Moovit καλύπτει 30 περιοχές και στην Ελλάδα (Αθήνα, Αμοργός, Άνδρος, Άρτα, Βέροια, Βόλος, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Θήρα, Ιωάννινα, Καβάλα, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κομοτηνή, Κως, Λάρισα, Μεγανήσι, Μήλος, Μύκονος, Ξάνθη, Πάτμος, Πάτρα, Ρέθυμνο, Ρόδος, Σέρρες, Σίφνος, Σύρος, Τήνος, Χανιά, Χίος), παρέχοντας ακριβείς πληροφορίες σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις.

Σημαντική συνεργασία για την προώθηση της MaaS

Η ευκολία χρήσης είναι κρίσιμη για την επιτυχία της κινητικότητας ως υπηρεσίας (MaaS). Για τον λόγο αυτό η συνεργασία μεταξύ Cubic και Moovit είναι πολύ σημαντική: συγκεντρώνει δύο παγκόσμιους παράγοντες στους τομείς διαμετακόμισης πληρωμής και σχεδιασμού, αντίστοιχα. “Θα δημιουργήσουμε μια πραγματικά απρόσκοπτη εμπειρία”, υποσχέθηκε ο Yovav Meydad, Επικεφαλής του Τομέα Ανάπτυξης, Μάρκας, Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ της Moovit.

Για να λειτουργήσει η MaaS, πολλά πράγματα πρέπει να συγκλίνουν, να συνδεθούν και να ομογενοποιηθούν. Η “Transport for Greater Manchester “αποτελεί τον πλέον πρόσφατο μεγάλο πάροχο δημόσιων μεταφορών που ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα με συνδυασμό προγραμματισμού και πληρωμής (βλ. παρακάτω). Σε παγκόσμια κλίμακα, η εταιρική σχέση μεταξύ της Cubic και της Moovit μπορεί να αποδειχθεί ο άξονας προς ένα μαζικό κίνημα MaaS.

Απλοποίηση της κινητικότητας

Από το 2012, ​​αποστολή της Moovit είναι η απλοποιήσει την αστική κινητικότητα διεθνώς. Από τότε, η ισραηλινή εταιρεία κατασκεύασε τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων πληροφοριών διαμετακόμισης παγκοσμίως, με τη βοήθεια 660.000 ‘Mooviters’, οι οποίοι συνεισφέρουν με τις τοπικές γνώσεις τους. Η Moovit δημιούργησε τη δημοφιλέστερη εφαρμογή αστικής κινητικότητας στον κόσμο, εξυπηρετώντας 680 εκατομμύρια χρήστες, σε 3.000 πόλεις, σε 98 χώρες.

Λόγω του πλήθους των εθελοντών συνεισφερόντων και της παγκόσμιας εμβέλειάς της, η Moovit ονομάζεται “Wikipedia των μεταφορών”, αλλά κάνει πολύ περισσότερα.

“Τα μέσα μαζικής μεταφοράς προκαλούν αβεβαιότητα”, λέει ο κ. Meydad. “Πότε θα έλθει το λεωφορείο μου; Θα επηρεασθώ από διακοπές στο μετρό; Η Moovit παρέχει αυτές τις πληροφορίες διαμετακόμισης, βασιζόμενη όχι μόνο στα API των αρχών δημόσιας διαμετακόμισης. Βασιζόμαστε επίσης στους χρήστες που δίνουν πληροφορίες: Το χρονοδιάγραμμα αυτής της γραμμής έχει αλλάξει, η στάση του λεωφορείου έχει μετακινηθεί, κλπ. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο η εφαρμογή μας είναι σε θέση να παρέχει πληροφορίες σχετικά με την πραγματική κατάσταση των δημόσιων συγκοινωνιών και όχι μόνον σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα”.

Παγκόσμια πρωτοπόρος

Η Moovit δεν είναι μόνο καινοτόμος, αλλά και παγκόσμια πρωτοπόρος στην χαρτογράφηση των αστικών μεταφορών. “Το 2019 ξεκινήσαμε σε περισσότερες από 300 πόλεις παγκοσμίως και το 87% αυτών ήταν μέρη που χαρτογραφήθηκαν εξ ολοκλήρου από την κοινότητα Mooviter. Συνολικά, η Moovit είναι παρούσα σε περισσότερες από 3.000 πόλεις στον κόσμο. Περίπου το 70% αυτών πρωτοκαταγράφηκαν από την κοινότητά μας. Πριν από εμάς, οι μόνες πληροφορίες διαμετακόμισης σε αυτά τα μέρη ήταν τυπωμένα χρονοδιαγράμματα. Και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά από τους ανταγωνιστές μας, οι περισσότεροι από τους οποίους επικεντρώνονται μόνο στις μεγαλουπόλεις του κόσμου, όπου διατίθενται μόνο επίσημα στοιχεία από τις αρχές”.

Η Moovit είναι η χιονόμπαλα που έγινε χιονοστιβάδα. Λόγω της έκτασης και της ακρίβειας της κάλυψής της, 1,2 εκατομμύρια χρήστες συνδέονται καθημερινά με την κοινότητά της – με έναν εντελώς οργανικό τρόπο. “Δεν πληρώνουμε ούτε ένα δολάριο για την απόκτηση χρηστών”, αναφέρει ο κ. Meydad. Μέχρι το τέλος του 2021, η Moovit αναμένει να διαθέτει ένα δισεκατομμύριο χρήστες.

Πριν δύο χρόνια περίπου, με σταθερά βελτιούμενη ανάπτυξη, η Moovit άρχισε να εξετάζει το επόμενο επίπεδο επιχειρηματικού μοντέλου. Η εταιρεία εξέτασε τα τέσσερα βασικά της σημαντικά πλεονεκτήματα:

  • Τη βάση χρηστών της (680 εκατομμύρια και συνεχίζει να αυξάνεται)
  • Ο προγραμματιστής πολυτροπικών ταξιδίων (όχι μόνο δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και ταξί και νεώτερες επιλογές όπως carpooling, ridesharing και μικροκινητικότητα).
  • Τη βάση δεδομένων πληροφοριών διαμετακόμισης και αστικής κινητικότητας (η μεγαλύτερη και ακριβέστερη στον κόσμο) και
  • Η παρακαταθήκη δεδομένων για τις μετακινήσεις ανθρώπων (συγκεντρωμένη και ανώνυμη).

Ακολουθία MaaS

“Με βάση αυτούς τους πυλώνες, τα τελευταία δύο χρόνια αναπτύξαμε μια ακολουθία λύσεων MaaS, που μπορούν να προσαρμοσθούν στις ανάγκες του πελάτη”, λέει ο κ. Meydad. Αυτή η ακολουθία περιλαμβάνει:

  • Επώνυμες εφαρμογές (εκδόσεις λευκής ετικέτας της εφαρμογής Moovit).
  • Ενσωμάτωση με πληρωμή μέσω κινητών τηλεφώνων και έκδοση εισιτηρίων.
  • Διαχείριση στόλου διακίνησης υπηρεσιών διαμετακόμισης κατά παραγγελία.
  • Αναλύσεις αστικής κινητικότητας.
  • Συστήματα εντοπισμού σε πραγματικό χρόνο των οχημάτων στόλων λεωφορείων.
  • MaaS API για την ενίσχυση των προϊόντων πελατών με δεδομένα Moovit.

Έτσι προέκυψε η συνεργασία με την Cubic – πελάτη της Moovit για τα API διαμετακόμισης. Η Cubic είναι κορυφαίαεταιρεία  εξειδικευμένη σε θέματα κινητής έκδοσης εισιτηρίων, είσπραξης αντιτίμων εισιτηρίων και διαχείρισης λύσεων για συστήματα δημόσιων συγκοινωνιών. Η τεχνολογία της επιτρέπει τη λειτουργία τιμολόγησης και πληρωμής ναύλων της κάρτας Oyster που χρησιμοποιεί η Transport for London, της OmniCard που χρειάζεται για να πάρετε το μετρό της Νέας Υόρκης και κάνει το ίδιο για πολλά άλλα μεγάλα συστήματα δημόσιων συγκοινωνιών παγκοσμίως.

“Το όραμά μας για τη MaaS, με μια λέξη, είναι η συνάθροιση. Θέλουμε να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές για τη διαχείριση, τον προγραμματισμό και την πληρωμή ταξιδίων. Η συνεργασία με την Cubic είναι ένα σημαντικό βήμα. Από κοινού, μπορούμε να προωθήσουμε τις δυνατότητες των οργανισμών δημόσιων συγκοινωνιών και των στόλων σε πολλές μεγάλες περιοχές. Έχουμε επίσης συνεργαστεί με παρόχους έκδοσης εισιτηρίων και κυβερνήσεις σε τοπικό επίπεδο. Στο Ισραήλ, για παράδειγμα, κερδίσαμε έναν διαγωνισμό του Υπουργείου Μεταφορών για συνεργασία με άλλες εταιρείες κινητής έκδοσης εισιτηρίων για τη δημιουργία μιας απρόσκοπτης και εξαιρετικά διαφοροποιημένης εμπειρίας για τους επιβάτες”.

Ευκολία στη χρήση

Μέσω της συγκέντρωσης, η Moovit στοχεύει στην επίτευξη ευκολίας χρήσης. Οι χρήστες των μεταφορών πρέπει να έχουν εύκολη πρόσβαση σε όλες τις διαθέσιμες επιλογές μεταφοράς σε οποιοδήποτε σημείο. “Μόνον τότε οι χρήστες θα προσαρμόσουν τη συμπεριφορά τους, θα αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι και αντ’ αυτού θα χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και όλες τις διαθέσιμες επιλογές διαμοιρασμού και μικροκινητικότητας. Εκεί πρέπει να πάμε αν θέλουμε να καταπολεμήσουμε τη ρύπανση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση και επιθυμούμε οι πόλεις μας να γίνουν βιώσιμες και ασφαλέστερες”.

Πώς λοιπόν οι τελικοί χρήστες θα αντιληφθούν πως η Cubic και η Moovit έκαναν αυτή τη συμφωνία; “Η Moovit θα παρέξει στην Cubic το σημαντικό σύνολο των API μας που θα προστεθεί στην εφαρμογή Traveler της Cubic. Οι χρήστες θα έχουν μια πλουσιότερη ταξιδιωτική εμπειρία: θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις υπηρεσιών, θα βλέπουν τις αφίξεις σε πραγματικό χρόνο, θα μπορούν να εξερευνήσουν τα πάντα κοντάς σε μια δεδομένη τοποθεσία και θα έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίσουν ένα πολυτροπικό ταξίδι”. Η μοναδική συνεισφορά της Cubic θα επιτρέπει στους πελάτες να πληρώνουν εύκολα τις μετακινήσεις τους.

Ο συνδυασμός σχεδιασμού και πληρωμής θα είναι ομαλός, προβλέπει ο κ. Meydad, επειδή και οι δύο εταίροι θα επωφεληθούν από τις συμπληρωματικές δεξιότητες εκάστου. Αυτός που επωφελείται τελικά, ωστόσο, είναι ο χρήστης: “Οι Cubic και Moovit θα αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους για να δημιουργήσουν μια πραγματικά απρόσκοπτη εμπειρία, από το σχεδιασμό μέχρι την πληρωμή. Και αυτό τελικά θα οδηγήσει τους ανθρώπους στην αποδοχή της MaaS ως εναλλακτικής λύσης για τη χρήση αυτοκινήτων”.

Ιδιώτες πελάτες

Η συνήθης πελατειακή βάση της Moovit περιλαμβάνει όχι μόνο τις αρχές αστικών συγκοινωνιών, αλλά και ιδιώτες διαχειριστές στόλου – που μερικές φορές, αλλά όχι απαραιτήτως, διαχειρίζονται franchise δημόσιων συγκοινωνιών.

“Φανταστείτε ένα σύστημα AVL για λεωφορεία – εξοπλισμό που μεταδίδει σήματα σε ένα κέντρο επιχειρήσεων, έτσι ώστε ο διαχειριστής στόλου να γνωρίζει τη θέση του οχήματος. Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούνται συχνά για αντιμετώπιση κλοπής, όχι για ακριβή πρόβλεψη άφιξης. Μπορούμε να προσφέρουμε αυτές τις προβλέψεις ακόμα και χωρίς αυτόν τον εξοπλισμό, σε πρακτορεία που θα εφοδιάσουν τους οδηγούς με ένα smartphone ή tablet που έχει την εφαρμογή TimePro. Μέσω του TimePro, μπορούν να υπολογιστούν η ταχύτητα και οι αφίξεις. Αυτό αυξάνει την εμπιστοσύνη και την ικανοποίηση του τελικού χρήστη προς μια τέτοια υπηρεσία λεωφορείων”.

Ένα άλλο προϊόν που απευθύνεται στον ιδιωτικό τομέα είναι μια λύση κινητικότητας κατά παραγγελία. “Ας υποθέσουμε πως είστε διευθυντής μιας μεγάλης πανεπιστημιούπολης ή εταιρικού χώρου και θέλετε να προσφέρετε υπηρεσία μεταφοράς κατά παραγγελία. Διαθέτουμε το λογισμικό που χρειάζεστε γι΄αυτό – μέχρι και την επιλογή παροχής οικονομικών κινήτρων στους χρήστες της υπηρεσίας”.

Το Μάντσεστερ είναι το νεότερο ζωντανό εργαστήριο του IMOVE

Στα τέλη του 2019, η Transport for Greater Manchester (TfGM) εισήγαγε το IMOVE, ένα πιλοτικό πρόγραμμα Mobility-as-a-Service (MaaS) που συγκεντρώνει τους διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς της πόλης.

Το IMOVE, που υποστηρίζεται από την εφαρμογή Mobilleo της FleetOnDemand, παρέχει στους μετακινούμενους και άλλους ταξιδιώτες στο Μάντσεστερ πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και πρόσβαση κατά παραγγελία σε ενοικιάσεις αυτοκινήτων, λέσχες αυτοκινήτων, τρένα, λεωφορεία, τραμ και υπηρεσίες τοπικής σύνδεσης TfGM.

Οι πελάτες μπορούν εύκολα να προγραμματίσουν, να κάνουν κράτηση και να πληρώσουν για κάθε μετακίνηση χρησιμοποιώντας μόνο την ψηφιακή πλατφόρμα του IMOVE. Οι επιλογές πληρωμής περιλαμβάνουν το pay-as-you-go και τις συνδρομές. Η πλατφόρμα MaaS έχει σχεδιαστεί για να ενθαρρύνει τον κόσμο να αφήσει το αυτοκίνητο στο σπίτι και να δοκιμάσει διαμοιρασμένες και πολυτροπικές μετακινήσεις ή / και περπάτημα και ποδηλασία – συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Στη δοκιμαστική φάση, το IMOVE θα δημιουργήσει δεδομένα που θα βοηθήσουν την TfGM να αξιολογήσει τα οφέλη της MaaS και να εντοπίσει τα εμπόδια για την αποτελεσματική ανάπτυξή της σε όλη την περιοχή του Ευρύτερου Μάντσεστερ.

Το IMOVE, μερικώς χρηματοδοτούμενο από το έργο ‘Ορίζοντας 2020’ της ΕΕ, έχει ως στόχο να επιταχύνει την υιοθέτηση συστημάτων MaaS σε όλη την Ευρώπη. Παρόμοια έργα IMOVE δοκιμάζονται σε τέσσερα άλλα ευρωπαϊκά εργαστήρια  – Βερολίνο, Μαδρίτη, Τορίνο και Γκέτεμποργκ.

 

Προηγούμενο άρθροΑντίο ΗΒ: Τι έπεται για το fleet και την αυτοκινητοβιομηχανία
Επόμενο άρθροVolvo Cars: 45.752 πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο