Η SafeDrivePod επεκτάθηκε επεκτάθηκε πέραν της απενεργοποίησης του smartphone, ώστε να περιλαμβάνει καταγραφή οδηγικής συμπεριφοράς και εντοπισμό συγκρούσεων.

Από το ξεκίνημά της πριν από περίπου πέντε χρόνια, η SafeDrivePod αποτέλεσε υπηρεσία με δυνατότητα απενεργοποίησης των οθονών smartphone κατά την οδήγηση. Τώρα, η υπηρεσία επεκτείνεται και περιλαμβάνει καταγραφή συμπεριφοράς οδηγού, εντοπισμό συγκρούσεων και καθοδήγηση. Η Hitachi Capital Mobility θα διαθέσει την υπηρεσία από τον επόμενο μήνα.

Ο ιδρυτής της SafeDrivePod, Paul Hendriks, δήλωσε σχετικά: “Μπορούμε πλέον να καταγράψουμε και τη συμπεριφορά του οδηγού, αλλά εξακολουθούμε να μη καταγράφουμε τα δεδομένα εντοπισμού του οχήματος. Αυτό αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα σε ορισμένες περιπτώσεις χρήσης ή σε αγορές όπου η ιδιωτικότητα θεωρείται σημαντικό θέμα”.

Όπως είναι γνωστό, SafeDrivePod είναι η επωνυμία της εταιρείας, αλλά είναι επίσης και η επωνυμία της συσκευής. Πρόκειται για ένα μικρό στρογγυλό κάλυμμα που μπορεί να τοποθετηθεί στο ταμπλό του οχήματος και να απενεργοποιήσει την οθόνη του smartphone κατά την οδήγηση, εξουδετερώνοντας έτσι μια πιθανή πηγή απόσπασης προσοχής και πρόκλησης ατυχημάτων. Η συσκευή διαθέτει επίσης επιταχυνσιόμετρο, για να μετρά την επιτάχυνση ή επιβράδυνση – ένδειξη έντονης πέδησης, επιτάχυνσης ή στροφής του οχήματος.

Το σύστημα μπορεί τώρα να εντοπίσει συμβάντα, που είναι και η μόνη εξαίρεση στην πολιτική «άνευ εντοπισμού». Εάν οι χρήστες έχουν συναινέσει στον εντοπισμό της τοποθεσίας τους σε περίπτωση ατυχήματος, θα σταλεί σε ένα κέντρο ελέγχου, το οποίο στη συνέχεια θα καλέσει τον οδηγό και θα ειδοποιήσει τις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών.

Η SafeDrivePod αναπτύσσει η ίδια τον εξοπλισμό και το λογισμικό. Διατίθεται ως αυτόνομη υπηρεσία, αλλά η εταιρεία έχει υπογράψει και συμφωνίες με ασφαλιστικές εταιρείες και εταιρείες leasing. Την 1η Μαΐου, η Hitachi Capital Mobility θα ξεκινήσει επίσης να προσφέρει το SafeDrivePod στους πελάτες της. Μια σειρά άλλων εταιρειών στην Ευρώπη, την Αφρική και τις ΗΠΑ θα ακολουθήσουν το καλοκαίρι.

Δεν απαιτείται σύνδεση δεδομένων

“Συχνά, οι εταιρείες τηλεματικής ή οι ασφαλιστικές εταιρείες συλλέγουν δεδομένα που δεν χρειάζονται”, δήλωσε ο κ. Hendriks. “Δεν χρειάζεται να γνωρίζουν σε ποια μέρη της πόλης συχνάζετε ή αν σταθμεύετε συχνά μπροστά σε συγκεκριμένα κτίρια. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με τη συμπεριφορά του οδηγού”.

Ένα άλλο πλεονέκτημα του SafeDrivePod είναι ότι δεν στέλνει τεράστια πακέτα δεδομένων και δεν καλύπτει μεγάλο εύρος ζώνης. «Τα δεδομένα μας έχουν μέγεθος kB», είπε ο κ. Hendriks.

“Επιπλέον, δεν απαιτείται σύνδεση δεδομένων μέσω τηλεφώνου. Η συσκευή μπορεί να αποθηκεύσει δεδομένα έως και 1.000 μετακινήσεων στην εσωτερική μνήμη της, καθιστώντας την ελκυστική για εταιρείες μίσθωσης, καθώς μπορούν να πάρουν τα δεδομένα του SafeDrivePod μετά από κάποιους μήνες. Αυτό το στοιχείο δίνει τη δυνατότητα ασφαλιστικής χρήσης βάσει χρόνου και όχι χιλιομέτρων. Δραστηριοποιούμαστε με αυτό σε αρκετές αγορές, όπως π.χ. της Λατινικής Αμερικής”.

Η απλή τηλεματική του SafeDrivePod έχει ελκυστικό κόστος. “Για το ABCE (Acceleration, Braking, Cornering and Emergency – Επιτάχυνση, Φρενάρισμα, Στροφές και Έκτακτη ανάγκη), χρεώνουμε 3,50 ευρώ το μήνα”, ανέφερε ο κ. Hendriks. Δεν υπάρχει πρόσθετη χρέωση για τον εξοπλισμό. Σήμερα, κυκλοφορούν περίπου 100.000 αυτοκίνητα με SafeDrivePod. Μέχρι το τέλος του έτους, σκοπεύουμε να εξοπλίσουμε 25.000 έως 30.000 με τη νέα έκδοση”.

Το καλοκαίρι του 2020, η εταιρεία εξαγοράστηκε από την ολλανδική εταιρεία κινητικότητας AutoBinck. Να σημειωθεί πως η SafeDrivePod περιλαμβανόταν στους βραβευμένους των Fleet Industry Awards του Fleet Europe το 2016.

Προηγούμενο άρθροΤο Abarth Telemetry διαθέσιμο στη νέα σειρά 595
Επόμενο άρθροΟι επιδόσεις της Mercedes-Benz Cars το α’ τρίμηνο