Η Renault υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την RTE και την Jedlix για εξέταση της ικανότητας συμβολής των ηλεκτρικών οχημάτων στην εξισορρόπηση παραγωγής και ζήτησης ηλεκτρικού ρεύματος, μέσω ελέγχου της διαδικασίας φόρτισής τους.

Αυτό το πείραμα είναι μέρος της αναμενόμενης εξέλιξης της αγοράς δευτερογενούς αποθεματικού, η οποία θα ανοίξει στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό το 2021.

Η μαζική ενοποίηση της διαλείπουσας ανανεώσιμης ενέργειας και το κλείσιμο των παραδοσιακών θερμοηλεκτρικών σταθμών ωθεί τις εταιρείες να αναζητήσουν καινοτόμες και ευέλικτες λύσεις που εγγυώνται την εξισορρόπηση του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας με το χαμηλότερο κόστος.

Το δευτερογενές αποθεματικό βασίζεται κυρίως σε θερμικές ή υδροηλεκτρικές μονάδες. Το Groupe Renault αποφάσισε να πειραματιστεί με μια νέα εναλλακτική λύση: τον έλεγχο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία, κατόπιν σήματος της RTE, θα παρέχουν ή θα αντλούν ηλεκτρικό ρεύμα για την εξισορρόπηση παραγωγής – κατανάλωσης. Αυτή είναι μια από τις υπηρεσίες που η ηλεκτρική κινητικότητα θα μπορεί να παρέχει στο νέο ηλεκτρικό σύστημα. Στόχος αυτού του πειράματος είναι η αξιολόγηση, όχι μόνο της τεχνικής δυνατότητας επίτευξης αυτού του νέου τύπου υπηρεσίας, που βασίζεται στην ενσωματωμένη συνδεσιμότητα του οχήματος, αλλά και της χρησιμότητας για το ηλεκτρικό δίκτυο και, τελικά, για τον ιδιοκτήτη του ηλεκτρικού οχήματος.

“Τα EV είναι μια μεγάλη ευκαιρία για το σύστημα ισχύος και τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Για να το εκμεταλλευτούμε με τον καλύτερο τρόπο, πρέπει να δοκιμάσουμε σήμερα τους τρόπους αλληλεπίδρασης μεταξύ του οχήματος και του συστήματος” δήλωσε λέει ο Thomas Veyrenc, Εκτελεστικός Διευθυντής Στρατηγικής και Προοπτικών στην RTE.

“Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι κάτι περισσότερο από ευχαρίστηση και λογική οικονομική επιλογή. Είναι επίσης η ευκαιρία να γίνει κάποιος φυσικός παίκτης στο ηλεκτρικό σύστημα στο σπίτι και να πληρώνεται για αυτήν την υπηρεσία στο δίκτυο! Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συμβάλουμε στο άνοιγμα της δευτερογενούς αγοράς αποθεματικών με κανόνες κατάλληλους για αυτόν τον νέο κατανεμημένο πόρο στη Γαλλία και την Ευρώπη, παράλληλα με την RTE και τη Renault” πρόσθεσε ο Serge Subiron, CEO της Jedlix.

H Yasmine Assef, Διευθύντρια Επιχειρηματικού Προγράμματος Νέων Μορφών Ενέργειας της Renault δήλωσε: “Είμαστε πολύ ευτυχείς που συνεργαζόμαστε με την RTE και τη Jedlix. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα στην ενσωμάτωση του ηλεκτρικού οχήματος ως ουσιαστικού κρίκου στο ενεργειακό δίκτυο. Μακροπρόθεσμα, οι πελάτες μας που διαθέτουν ηλεκτρικά οχήματα θα χαίρουν οικονομικότερης και οικολογικότερης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και θα ανταμείβονται για την υπηρεσία που παρέχουν στο ηλεκτρικό δίκτυο”.

[1] RTE: Réseau de Transport d’Electricité – Διαχειριστής Γαλλικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας

Jedlix: European Vehicle-Grid-Integration platform – Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Ολοκλήρωσης-Οχημάτων-Δικτύου

Προηγούμενο άρθροΗ πορεία της αγοράς αυτοκινήτου το 11μηνο
Επόμενο άρθροΣυνεργασία BMW Group και AWS για επιτάχυνση καινοτομίας