Τον Νοέμβριο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 12,0% σε 897.692 μονάδες, καθώς αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εισήγαγαν νέα μέτρα για τον περιορισμό του δεύτερου κύματος της πανδημίας COVID 19.

Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις βασικές αγορές επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον περασμένο μήνα. Η Γαλλία και η Ισπανία υπέστησαν διψήφια πτώση (-27,0% και -18,7% αντίστοιχα), ακολουθούμενες από την Ιταλία με πιο μέτρια πτώση (-8,3%). Η πτώση της ζήτησης στη Γερμανία περιορίστηκε στο -3,0%. Αντιθέτως, η Ελλάδα, παρά το νέο περιορισμό, κατέγραψε αύξηση 2,4%.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, συνολική πορεία της αγοράς αυτοκινήτου το 11μηνο, λόγω COVID-19, ήταν αρνητική. Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 25,5% σε περίπου 9 εκατομμύρια μονάδες. Πρόκειται για μείωση άνω των 3 εκατομμυρίων μονάδων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο. Συνολικά το ενδεκάμηνο, ο αντίκτυπος του COVID-19 συνέχισε να επηρεάζει σημαντικά τη σωρευτική απόδοση όλων των αγορών της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-35,3%) μέχρι στιγμής το 2020, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-29,0%), τη Γαλλία (-26,9%) και τη Γερμανία (-21,6%). Η χώρα μας κατέγραψε επίσης πτώση συνολικά στο ενδεκάμηνο.

Από πλευράς ομίλων τη μικρότερη πτώση τον Νοέμβριο κατέγραψε η Toyota με -1,9%, ακολουθούμενη από τους FCA -4,0%, BMW -8,0%, Volvo -9,0% και PSA -12,0%.

Μεταξύ των 35 μαρκών την καλύτερη επίδοση τον περασμένο μήνα είχαν συνδυαστικά οι Bentley, Lamborghini και Bugatti, που κατέγραψαν αύξηση 22%, με πολύ μικρό όμως όγκο (383 μονάδες). Ακολούθησε η Jeep με +15,6% (13.440 μονάδες) και η Audi με +1,1% (54.140 μονάδες).

Οι υπόλοιπες μάρκες κατέγραψαν πτώση με τη μικρότερη κατά σειρά οι Toyota -0,7%, Lancia -2,6%, Porsche -4,9%, DS -6,3%, Mercedes -6,9%, BMW -7,9%, MINI -8,1%, Fiat -8,3%, Volvo -9,0%, Opel -10,3%. Με αντίστροφη σειρά τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν οι Smart -66,1%, Lada -64,2%, Alpine -44,7%, Mazda -38,1%, Mitsubishi -37,8% και Honda -35,8%.

Τον μεγαλύτερο όγκο κατέγραψε η Volkswagen με 122.125 μονάδες και 11,7% μερίδιο αγοράς, ακολουθούμενη από τις Mercedes 6,7%, Renault 6,5%, Peugeot 6,3%, BMW 6,1%, Toyota 5,4%, Ford 5,4%, Skoda 5,3%, Audi 5,2% και Opel 4,4%.

Προηγούμενο άρθροACEA-PIK: Όχι σε φορτηγά ορυκτών καυσίμων από το 2040
Επόμενο άρθροRenault, RTE, Jedlix: Συνεργασία για εξισορρόπηση δικτύου