Αριστερά ο ο Henrik Henriksson, Πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA και CEO της Scania και δεξιά ο Johan Rockström, επιστημονικός μελετητής γήινου συστήματος στο PIK

Όχι σε φορτηγά ορυκτών καυσίμων από το 2040 διακηρύσσουν από κοινού ACEA-PIK: Με μια πρωτοφανή ανακοίνωση επιστημονικού υπόβαθρου, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών αποφάσισαν πως από το 2040 όλα τα νέα φορτηγά που θα πωλούνται δεν πρέπει να χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα προκειμένου να επιτευχθεί ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050.

Θα καταστεί δυνατόν να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει εγκατασταθεί η απαραίτητη υποδομή φόρτισης / ανεφοδιασμού και θα έχει θεσπιστεί ένα συνεκτικό πλαίσιο πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης κοστολόγησης CO2 προς επίτευξη της μετάβασης.

Κοινή δήλωση ACEA-PIK για τα φορτηγά

Για να χαράξουν την πορεία ουδέτερου άνθρακα έως το 2050 το αργότερο, οι CEO των ευρωπαίων κατασκευαστών επαγγελματικών οχημάτων, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ένωσαν τις δυνάμεις τους με τους κορυφαίους επιστήμονες του Ινστιτούτου Έρευνας Κλιματικών Επιπτώσεων Potsdam (PIK).

“Η κλιματική αλλαγή αποτελεί την πιο σημαντική πρόκληση της γενιάς μας. Ταυτοχρόνως, η πανδημία του COVID-19 έστρεψε την προσοχή στον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι οδικές μεταφορές και τα logistics στην εξασφάλιση προμήθειας τροφίμων, φαρμάκων και άλλων βασικών αγαθών”, δήλωσε ο Henrik Henriksson, Πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA και CEO της Scania.

“Εάν οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές επιθυμούν να εξακολουθήσουν να εξυπηρετούν την κοινωνία, πρέπει να πάψουμε να χρησιμοποιούμε ορυκτά καύσιμα το συντομότερο δυνατόν. Είμαστε πεπεισμένοι πως είναι απαραίτητο, γνωρίζουμε πως είναι εφικτό και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε. Αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας. Χρειαζόμαστε τη συνεργασία των φορέων χάραξης πολιτικής και άλλων ενδιαφερόμενων μερών”.

Με κοινή δήλωσή τους ACEA και PIK σκιαγραφούν τον οδικό χάρτη και τις προϋποθέσεις μετασχηματισμού του συστήματος οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Παράλληλα με τις επενδύσεις του κλάδου επαγγελματικών οχημάτων, περιλαμβάνονται επιλογές πολιτικής όπως τέλη κυκλοφορίας βάσει εκπομπών CO2 και ένα σύστημα φορολόγησης ενέργειας που βασίζεται στην περιεκτικότητα άνθρακα και ενέργειας. Ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού φορτηγών είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικό για τη λειτουργία βαρέων οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών. Σύμφωνα με την ACEA και το PIK, ένα σωστό σύστημα τιμολόγησης εκπομπών CO2 θα μπορούσε να αποτελέσει ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα, καθώς τα οχήματα μηδενικών εκπομπών δεν θα διαδοθούν όσο το πετρέλαιο παραμένει φθηνότερο.

“Η επιστήμη μας δείχνει ότι εάν θέλουμε να αποφύγουμε υπέρβαση σημείων καμπής για τον πλανήτη, πρέπει να δράσουμε σήμερα – συνδυάζοντας όλες τις διαθέσιμες λύσεις για γρήγορη μετάβαση σε ουδέτερο άνθρακα”, λέει ο Johan Rockström, επιστημονικός μελετητής γήινου συστήματος στο PIK. “Τα οχήματα μηδενικών εκπομπών δεν θα μειώσουν απλώς τις εκπομπές CO2, αλλά θα βελτιώσουν περαιτέρω τα επίπεδα ποιότητας του αέρα – παράγοντα ζωτικής σημασίας για την ανθρώπινη υγεία”.

Και ο κ. Rockström καταλήγει: “Έγινε ένα πρώτο βήμα με την ACEA και το PIK, καθώς βιομηχανία και επιστήμη αρχίζουν στρατηγική συνεργασία για την επιτάχυνση της μετάβασης, βάσει επιστημονικών δεδομένων”.

 

Προηγούμενο άρθροΈκπτωση διοδίων 50% σε φορτηγά χωρίς εκπομπές
Επόμενο άρθροΗ πορεία της αγοράς αυτοκινήτου το 11μηνο