Καθίσματα της Ford Performance για το Puma ST, πιστοποιημένα από την την AGR, κορυφαίο οργανισμό που ασχολείται με την υγεία της σπονδυλικής στήλης, στο πλαίσιο της καμπάνιας για Πιο Υγιείς Πλάτες.

Στο παρελθόν, η ιδιοκτησία ενός σπορ αυτοκινήτου μεταφράζονταν σε θυσίες, ως ένα βαθμό, στην άνεση στο ταξίδι υπέρ μιας πιο σταθερής και «σφικτής» οδικής συμπεριφοράς που δίνει τη δυνατότητα στους λάτρεις της οδήγησης να νιώθουν καλύτερα το δρόμο.

Εδώ και αρκετό καιρό, η Ford προσφέρει τεχνολογίες, όπως εξελιγμένες αναρτήσεις και προσαρμοζόμενα σπορ καθίσματα με κορυφαία στήριξη για το σώμα, που καθιστούν τα μοντέλα επιδόσεων της μάρκας εξίσου άνετα και διασκεδαστικά στην οδήγηση – αλλά και ακόμα πιο προσιτά σε περισσότερους οδηγούς ως προς τη δυναμική συμπεριφορά που προσφέρουν.

Τώρα, η εταιρεία προχωρά ένα βήμα παρακάτω προάγοντας την παρεχόμενη άνεση των καθισμάτων υψηλών επιδόσεων στο επόμενο επίπεδο, παρουσιάζοντας τα εμπρός καθίσματα Ford Performance – που έχουν εξελιχθεί εσωτερικά – για το Puma ST 1. Μάλιστα, τα καθίσματα αυτά είναι πιστοποιημένα από τον κορυφαίο οργανισμό υγείας της σπονδυλικής στήλης Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR), στο πλαίσιο της καμπάνιας για Πιο Υγιείς Πλάτες.

Ένας καθοριστικός παράγοντας για την επίτευξη της πιστοποίησης AGR είναι ότι τα καθίσματα μπορούν να ρυθμίζονται σε 14 κατευθύνσεις, για μέγιστη άνεση και στήριξη, ώστε να ταιριάζουν με το σωματότυπο των επιβατών – αντί ο επιβάτης να προσαρμόζει τη θέση τους στο κάθισμα.

«Οι οδηγοί μπορούν να απολαύσουν στο μέγιστο βαθμό τη δυναμική συμπεριφορά του εξαιρετικά ευέλικτου Puma ST εάν μπορούν να νιώσουν άνετα. Γι’ αυτό σχεδιάσαμε τα νέα μας καθίσματα Ford Performance έχοντας κατά νου την πιστοποίηση AGR από τη πρώτη κιόλας ημέρα» δήλωσε ο  Michael Janzen, supervisor, Seats Application, Ford Ευρώπης. «Οι μηχανικοί της Ford Performance περνάμε περισσότερο χρόνο από όλους στο κάθισμα του οδηγού, γι’ αυτό γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο σημαντική είναι η θέση οδήγησης τόσο για την οδηγική απόλαυση όσο και για να μη νιώθετε καταπονημένοι στο τέλος ενός ταξιδιού».

Η πιστοποίηση AGR απονέμεται από μία ανεξάρτητη επιτροπή ειδικών από διάφορους ιατρικούς κλάδους, που έχουν δεσμευτεί να βοηθούν τους πελάτες να επιλέγουν προϊόντα φιλικά προς την πλάτη. Ο πόνος χαμηλά στην πλάτη είναι η κύρια αιτία αναπηρίας σε όλο τον κόσμο, και σε σχετική έρευνα διαπιστώθηκε ότι το 63% των οδηγών υπέφεραν από πόνους στην πλάτη που επηρέαζαν τις καθημερινές τους δραστηριότητες.

Πλέον της τυπικής ρύθμισης του καθίσματος εμπρός/πίσω και της αντίστοιχης για τη γωνία της πλάτης – που περιλαμβάνει το εμπνευσμένο από τους αγώνες ενσωματωμένο προσκέφαλο – οι επιβάτες του Puma ST μπορούν επίσης να ρυθμίζουν την προέκταση του μαξιλαριού της έδρας του καθίσματος καθώς και τη γωνία του, σύμφωνα με τη προτιμώμενη θέση οδήγησης.

Επίσης, προσφέρεται η δυνατότητα ρύθμισης του ύψους του καθίσματος, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους ψηλότερους οδηγούς, καθώς τους επιτρέπει να κάθονται άνετα στη χαμηλότερη, πιο όρθια θέση που συχνά προτιμούν οι πιο ενθουσιώδεις. Η ρύθμιση οσφυϊκής υποστήριξης τεσσάρων κατευθύνσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά από έναν διακόπτη στο πλάι του καθίσματος.

Οι μηχανικοί της Ford πειραματίστηκαν με διαφορετικά αφρώδη υλικά, επενδύσεις και δομικά σχέδια, προκειμένου να βρουν τη σωστή ισορροπία άνεσης στα ταξίδια και την καθημερινή οδήγηση, αλλά και τη δέουσα υποστήριξη για το σώμα για την ολοκλήρωση της οδηγικής εμπειρίας του Puma ST.

Δέκα πρωτότυπα δοκιμάστηκαν σε πίστες δοκιμών της Ford – που προσομοιώνουν πραγματικές συνθήκες και επιφάνειες που συναντά κανείς σε όλο τον κόσμο – αλλά και σε δημόσιους δρόμους. Οι δοκιμές αντοχής διεξήχθησαν επίσης χρησιμοποιώντας το “Robutt” της Ford, ένα ρομποτικό προσομοιωτή που αναπαραγάγει τη χρήση ενός καθίσματος σε ορίζοντα δεκαετίας σε μόλις τρεις ημέρες, καθώς κάθεται, αναπηδά και στριφογυρίζει σε αυτό 7.500 φορές.

Τα νέα καθίσματα – που διατίθενται και για τα μοντέλα Focus ST 2 και Fiesta ST 3 – είναι φινιρισμένα με την premium ταπετσαρία Sensico® της Ford – ένα vegan υλικό που αντιγράφει την πολυτελή εμφάνιση, αίσθηση, αντοχή και ευκολία καθαρισμού του δέρματος.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ford, τα σπορ μοντέλα ST που εξελίχθηκαν από την Ford Performance και τις εμπνευσμένες από αυτή εκδόσεις ST-Line 4 αντιπροσώπευαν σχεδόν το ήμισυ (44%) των πωλήσεων Puma, Focus και Fiesta το 2021. Τα στοιχεία της Ford δείχνουν επίσης ότι η ζήτηση για σπορ εκδόσεις είναι σε άνοδο, με το συνολικό αριθμό των μοντέλων Fiesta ST και ST-Line που πουλήθηκαν στην Ευρώπη να αυξάνεται από 25% το 2019 σε 34% το 2021.

Αναβαθμισμένο με την προηγμένη σουίτα τεχνολογιών Sports Technologies που περιλαμβάνει ένα προαιρετικό μπλοκέ διαφορικό, τα πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων καθώς και επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης, το Puma ST των 200PS είναι το πρώτο SUV της Ford στην Ευρώπη με την υπογραφή της Ford Performance το οποίο εξελίχθηκε με στόχο να συνδυάζει την σπορ οδηγική εμπειρία με την άνεση και την ευελιξία ενός SUV.

Τα νέα καθίσματα Ford Performance αποτελούν μέρος μιας σειράς προηγμένων τεχνολογιών που έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώνουν την οδηγική άνεση των μοντέλων Ford Performance. Για παράδειγμα, η προσαρμοζόμενη ανάρτηση MagneRide® 5 που διατίθεται στην Ford Mustang 6 – και προσφέρεται στάνταρ στην αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E GT 7 – ελέγχει ηλεκτρονικά τo μαγνητοροϊκό υγρό μέσα στα αμορτισέρ, ώστε τα τελευταία να ανταποκρίνονται σε πραγματικό χρόνο στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του δρόμου για μεγαλύτερη άνεση και άμεση απόκριση.

Η Ford εκτιμά ότι θα συνεχίσει να προσφέρει καθίσματα με πιστοποίηση AGR για τους πελάτες επιβατικών μοντέλων καθώς προχωρά σε τολμηρά βήματα προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον στην Ευρώπη. Η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε τα σχέδιά της να παρουσιάσει μία νέα γενιά επτά, αμιγώς ηλεκτρικών και πλήρως συνδεδεμένων επιβατικών και van οχημάτων μέχρι το 2024.

Η Ford προσφέρει επίσης αυτή τη στιγμή ρυθμιζόμενα καθίσματα 18 κατευθύνσεων με πιστοποίηση AGR για τα μοντέλα Focus, Galaxy και S‑MAX. 8


1 Ford Puma ST 200 PS με βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost, επίσημες τιμές εκπομπών CO2 148-154 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 6,5-6,8 l/100 km (WLTP).

2 Ford Focus ST 280 PS με βενζινοκινητήρα 2.3L EcoBoost, επίσημες τιμές εκπομπών CO2 180-189 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 7,8-8,3 l/100 km (WLTP).

3 Ford Fiesta ST 200 PS με βενζινοκινητήρα 1.5-litre EcoBoost, επίσημες τιμές εκπομπών CO2 139-153 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 6,1-6,8 l/100 km (WLTP).

4 Το Ford Puma ST-Line διατίθεται με βενζινοκινητήρα 125 PS 1.0L EcoBoost, 125 PS και 155 PS 1.0L EcoBoost Hybrid, και 120 PS 1.5L EcoBlue diesel που προσφέρουν επίσημες τιμές εκπομπών CO2 117-149 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 4,5-6,6 l/100 km (WLTP).

Το Ford Focus ST-Line διατίθεται με βενζινοκινητήρα 125 PS 1.0L EcoBoost, 125 PS και 155 PS 1.0L EcoBoost Hybrid, και 115 PS 1.5L EcoBlue diesel που προσφέρουν επίσημες τιμές εκπομπών CO2 115-153 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 4,7-6,6 l/100 km (WLTP).

Το Ford Fiesta ST-Line διατίθεται με βενζινοκινητήρα 100 PS 1.0L EcoBoost και 125 PS 1.0L σύνολα EcoBoost Hybrid που προσφέρουν επίσημες τιμές εκπομπών CO2 111-144 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 4,9-6,3 l/100 km (WLTP).

5 MagneRide® είναι εμπορικό σήμα του BWI Group.

6 Ford Mustang, επίσημες τιμές εκπομπών CO2 256-284 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 11,2-12,4 l/100 km (WLTP).

7 Σύμφωνα με το Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP). Αυτονομία έως 500 km (προβλεπόμενη τιμή στόχου σύμφωνα με το WLTP) μπορεί να επιτευχθεί με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία – ανάλογα με τις υπάρχουσες εκδόσεις και τη διάταξη της μπαταρίας. Η πραγματική αυτονομία μπορεί να διαφέρει καθώς επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες (π.χ. καιρικές συνθήκες, στυλ οδήγησης, προφίλ διαδρομής, κατάσταση οχήματος, ηλικία και κατάσταση μπαταρίας ιόντων λιθίου)

8 Ford Galaxy και Ford S-MAX, επίσημες τιμές εκπομπών CO2 146-196 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 6,0-7,5 l/100 km WLTP.

Οι δηλωμένες τιμές κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας (WLTP), εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας καθορίζονται σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Κανονισμών (ΕC) 715/2007 και (EU) 2017/1151 μετά την τελευταία τροποποίηση. Οι εφαρμοζόμενες, στάνταρ διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών.

Προηγούμενο άρθροΜοτοδυναμική: Ισχυροί ρυθμοί ανάπτυξης
Επόμενο άρθροFerrari 2022-2026: “νέο και συναρπαστικό κεφάλαιο”