Σε άρθρο του ο πρόεδρος της ACEA και CEO της BMW, Oliver Zipse, ζητά πανευρωπαϊκή προσπάθεια για την υποδομή φόρτισης που απαιτεί η εφαρμογή της Πράσινης Συμφωνίας.
Λίγο μετά την κοινή πρόσκληση των ACEA, T&E και BEUC πρός την ΕΕ από την οποία ζήτησαν να θέσει φιλόδοξους στόχους ανά χώρα – μέλος για ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ο πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse, επανέρχεται στο θέμα και χαρακτηρίζει ζωτικής σημασίας τη διασφάλιση της πρόσβασης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε ένα επαρκώς ανεπτυγμένο δίκτυο φόρτισης και ανεφοδιασμού.
Δημοσιεύουμε παρακάτω τα βασικά σημεία από το άρθρο του κ. Zipse, το οποίο δημοσιεύθηκε ολόκληρο στην Euractiv, με τίτλο: Σύνδεση στην Πράσινη Συμφωνία: Η Ευρώπη χρειάζεται υποδομή φόρτισης.
“Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε πορεία ουδέτερων εκπομπών για το κλίμα. Θεωρούμε πως η προστασία του κλίματος είναι κάτι πολύ σημαντικότερο από μια οικολογική δέσμευση. Αυτό που διακυβεύεται είναι το οικονομικό μέλλον της Ευρώπης. Βρισκόμαστε σε έναν αγώνα ταχύτητας ανάπτυξης καινοτομιών, με τεχνολογίες αιχμής και προϊόντα που επιτρέπουν περαιτέρω ανάπτυξη, με παράλληλη ελαχιστοποίηση του αντίκτυπου στη φύση και το κλίμα”.
“Γι΄αυτό, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η πρόσβαση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε ένα επαρκώς ανεπτυγμένο δίκτυο φόρτισης και ανεφοδιασμού. Αυτό περιλαμβάνει τρεις τομείς: τα δημόσια σημεία φόρτισης, τα ιδιωτικά σημεία φόρτισης που απαιτούνται στο σπίτι και τα σημεία φόρτισης στους χώρους εργασίας. Αυτό απαιτεί μια πανευρωπαϊκή προσπάθεια με δεσμευτικούς και μετρήσιμους στόχους. Τα υπάρχοντα προγράμματα της ΕΕ και οι νέες πρωτοβουλίες πρέπει επειγόντως να ενοποιηθούν για να χρηματοδοτηθεί και να υποστηριχθεί αυτό το τεράστιο έργο”.
“Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2029 – συμπεριλαμβανομένου ενός εκατομμυρίου έως το 2024 – προς επίτευξη των στόχων CO2 των στόλων που συμφωνήθηκαν το 2019 για επιβατικά αυτοκίνητα και βαν. Θα χρειαστούν δέκα φορές περισσότεροι σταθμοί φόρτισης σε ιδιωτικούς και εργασιακούς χώρους. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλισθεί επαρκής πρόσβαση τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων που αναμένουμε στους δρόμους της Ευρώπης έως το 2030, βάσει των σημερινών στόχων”.
“Το θέμα της υποδομής παραμένει άλυτο. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκέφτεται να αυστηροποιήσει τους στόχους των στόλων επιβατικών αυτοκινήτων από -37,5% σε -50% μεταξύ 2021 και 2030, ενώ η Πράσινη Συμφωνία στοχεύει στη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 κατά 55% μεταξύ 1990 και 2030. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει τις προσπάθειές της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής”.
“Ωστόσο, ένα πράγμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο: εάν οι στόχοι CO2 των στόλων αυστηροποιηθούν περαιτέρω, ο αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσει και την απαίτηση υποδομών. Για κάθε εκατοστιαία μονάδα αύξησης του στόχου (συμπεριλαμβανομένης μιας αντίστοιχης αύξησης σε επίπεδο αναφοράς οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών), θα απαιτούνται τουλάχιστον άλλα 200.000 δημόσια σημεία φόρτισης – πλέον των τριών εκατομμυρίων που ήδη απαιτούνται έως το 2030”.
“Η ηλεκτροκινητικότητα επαναπροσδιορίζει τους κανόνες του παιχνιδιού για όλους τους συμμετέχοντες. Η αξιοποίηση του πλήρους ευρωπαϊκού δυναμικού θα επιφέρει διεθνώς ηγετική θέση στη βιώσιμη κινητικότητα. Αυτό θα απαιτήσει συντονισμένη προσπάθεια από όλους μας”.
Φωτογραφία: BMW