Στο Παρίσι, το ποδήλατο έχει ξεπεράσει το αυτοκίνητο, αφού οι Παριζιάνοι το προτιμούν ως μέσο μεταφοράς, αποκαλύπτει μελέτη του Ινστιτούτου Περιφέρειας Παρισιού (IPR).

Το IPR διεξήγαγε έρευνα κινητικότητας το 2023 στην ευρύτερη περιοχή του Παρισιού, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν πρόσφατα

34,5 εκατομμύρια διαδρομές

Μερικές επισημάνσεις:

  • Το 2023, η έρευνα κατέγραψε κατά μέσο όρο 34,5 εκατομμύρια διαδρομές καθημερινά, σε σύγκριση με 29 εκατομμύρια τα Σάββατα και 19 εκατομμύρια τις Κυριακές.
  • Ο μέσος χρόνος διαδρομής ανά ημέρα ήταν 92 λεπτά τα Σαββατοκύριακα: 67 λεπτά τα Σάββατα και 49 λεπτά τις Κυριακές.
  • Ο μέσος αριθμός μετακινήσεων ανά άτομο ανά ημέρα ήταν 3,8.
  • Η εργασία είναι ο κύριος λόγος μετακίνησης, καθώς αντιπροσωπεύει το 39% των μετακινήσεων και το 50% του χρόνου διαδρομών τα Σαββατοκύριακα. Η μετακίνηση διαρκεί κατά μέσο όρο 38 λεπτά την ημέρα.
  • Στην ευρύτερη περιοχή, το αυτοκίνητο παραμένει το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο μέσο μεταφοράς (34%), πριν από το περπάτημα (30%) και τα μέσα μαζικής μεταφοράς (26%).

Πρωινή ώρα αιχμής

Ωστόσο, αυτά τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται στα προάστια έξω από την πόλη, όπου οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες και οι επιλογές δημόσιας συγκοινωνίας πιο σπάνιες από ό,τι στο Παρίσι.

  • Στο Παρίσι, τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόλις το 4,3% όλων των διαδρομών. Τα ποδήλατα ξεπερνούν τα αυτοκίνητα, με το 11,2% όλων των διαδρομών εντός των ορίων της πόλης να γίνονται με ποδήλατο.
  • Τα ποδήλατα (14%) ξεπερνούν επίσης τα αυτοκίνητα (11,8%) σε διαδρομές μεταξύ της πόλης και των εσωτερικών προαστίων του Παρισιού.
  • Αυτό το χάσμα αυξάνεται την πρωινή ώρα αιχμής (8 – 9 π.μ.), σε 18,9% των διαδρομών που γίνονται με ποδήλατο έναντι μόλις 6,6% με αυτοκίνητο.

Μόλις το 2010, τα ποδήλατα αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 3% των διαδρομών στο Παρίσι. Αυτή η αξιοσημείωτη ανατροπή μπορεί να αποδοθεί στην ενεργό προώθηση της ποδηλασίας από τις αρχές της πόλης του Παρισιού και στην πολιτιστική αλλαγή που προκλήθηκε από τον Covid-19.

Το Παρίσι έχει πλέον περισσότερα από 200 χιλιόμετρα σαφώς διαχωρισμένων ποδηλατοδρόμων και στοχεύει να τους διπλασιάσει. Στην πόλη προσφέρονται πολλά διαμοιράσιμα ενώ παρέχονται επιδοτήσεις στους Παριζιάνους για να αγοράσουν ποδήλατα. Οι αρχές αποθαρρύνουν, επίσης, τη χρήση αυτοκινήτων αυξάνοντας τον αριθμό των μονόδρομων, μειώνοντας τις θέσεις στάθμευσης και αυξάνοντας τη χρέωση για στάθμευση των SUV.

Σύμφωνα με το σύστημα καταμέτρησης ποδηλάτων που διαχειρίζεται η πόλη του Παρισιού, η επισκεψιμότητα των ποδηλατοδρόμων διπλασιάστηκε σε ένα χρόνο -από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Οκτώβριο του 2023-, γεγονός ενδεικτικό της ταχύτητας αλλαγής. Η οποία αλλαγή θα συνεχιστεί, αφού η περιφερειακή αρχή μεταφορών να υπόσχεται να δημιουργήσει 130.000 επιπλέον θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων μέχρι το 2030, που θα βρίσκονται κοντά σε σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις μετρό και τραμ.

Προηγούμενο άρθροMercedes-Benz: πούλησε 568.400 μονάδες το πρώτο τρίμηνο 2024
Επόμενο άρθροΝέα GLB: ευρύχωρο compact SUV με ελκυστικό εξοπλισμό