Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν ό,τι χρειαζόταν για τους νέους πετρελαιοκινητήρες, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι μετρήσεις που αφορούσαν περίπου 270 νέους τύπους πετρελαιοκίνητων οχημάτων, που εγκρίθηκαν σύμφωνα με το πιο πρόσφατο πρότυπο Euro 6d-temp, ήταν αρκετά κάτω από το όριο NOx της δοκιμής εκπομπών πραγματικής οδήγησης (RDE), το οποίο ισχύει για όλους τους νέους τύπους αυτοκινήτων από τον Σεπτέμβριο του 2017.

Ακόμη καλύτερα, τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα παρουσιάζουν αποτελέσματα κάτω από το αυστηρότερο όριο NOx που θα είναι υποχρεωτικό από τον Ιανουάριο του 2020, όταν θα τεθεί σε ισχύ το Euro 6d. Αυτό είναι ενθαρρυντικό για τους fleet managers που θα ήθελαν να συνεχίσουν να παραγγέλνουν ντίζελ από οικονομική άποψη, αλλά δεν ήταν βέβαιοι για την ορθότητα της επιλογής αυτής λόγω της κακής φήμης του καυσίμου και του αβέβαιου μέλλοντος.

Πηγή: ACEA

Χρειαζόμαστε το ντίζελ

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Ένωσης, Erik Jonnaert, αυτά τα νέα ευρήματα αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα, που υποστηρίζονται από πολιτικές ανανέωσης του στόλου και σε συνδυασμό με εναλλακτικά συστήματα κίνησης, θα διαδραματίσουν ισχυρό ρόλο βοηθώντας τις πόλεις να ακολουθήσουν τους στόχους για την ποιότητας του αέρα. “Παράλληλα, τα οχήματα ντίζελ θα συνεχίσουν να παραμένουν σημαντικά για τη μείωση των εκπομπών CO2 τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα, παρόλο που όλοι οι κατασκευαστές επεκτείνουν την προσφορά τους σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα”.

“Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για να επιτύχουν γρήγορα αυτές τις τεράστιες μειώσεις των εκπομπών NOx. Είναι σημαντικό να σταματήσουμε να δαιμονοποιούμε την τεχνολογία ντίζελ στο σύνολό της. Αντίθετα, πρέπει να κάνουμε μια διαφοροποίηση μεταξύ του παλαιού στόλου πετρελαιοκινητήρων και της τελευταίας γενιάς οχημάτων”.

Έως 99% χαμηλότερο NOx

Αυτά τα ευρήματα υποστηρίζονται και από τρίτους. Η ADAC (General German Automobile Club) διενήργησε πρόσφατα ανεξάρτητους ελέγχους οδικής κυκλοφορίας οχημάτων ντίζελ συμβατών με RDE και διαπίστωσε ότι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν κατά 85% χαμηλότερο NOx κατά μέσο όρο από ό,τι εκπέμπουν τα αυτοκίνητα Euro 5. Οι επιπρόσθετες δοκιμές έδειξαν ότι οι Euro 6 πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές RDE εκπέμπουν έως και 99% χαμηλότερο NOx από τα οχήματα Euro 5.

 

Προηγούμενο άρθροFleet Europe Forum: Η χρηματοδότηση και οι κινητήρες του αύριο
Επόμενο άρθροH LeasePlan Hellas μοιράζεται το μέλλον της αυτοκίνησης με τους εταιρικούς της πελάτες