Η Φινλανδία εισάγει ένα σύστημα φόρου οχημάτων που βασίζεται στη νέα δοκιμή WLTP, χωρίς ωστόσο να επιβάλλει ποινές στους αγοραστές οχημάτων.

Η Γερμανία είναι η μόνη άλλη χώρα που μέχρι στιγμής στηρίζει τους φόρους στα νέα αυτοκίνητα στα στοιχεία εκπομπών WLTP. Όμως, ενώ η πρόσθετη φορολογική υποχρέωση στη Γερμανία είναι περιορισμένη, ο νέος υπολογισμός θα μπορούσε θεωρητικά να έχει σημαντικό αντίκτυπο στους Φινλανδούς αγοραστές αυτοκινήτων.

Οι εκπομπές CO2 χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό του ποσοστού της τιμής καταλόγου που καταβάλλεται ως φόρος ταξινόμησης. Η απλή μετάβαση από NEDC σε στοιχεία WLTP θα είχε προσθέσει χιλιάδες ευρώ στην τιμή ορισμένων αυτοκινήτων.

Με τη μείωση του μέσου επιπέδου φόρου κατά 22%, ο νέος φινλανδικός πίνακας φόρων, ο οποίος ισχύει για τα νέα οχήματα που εγκρίθηκαν από το WLTP από την 1η Σεπτεμβρίου, έχει ως στόχο να είναι ουδέτερος από φορολογική άποψη – μια πρόταση που δοκιμάζεται από τον Όμιλο Autovista.

  • Η Autovista αναφέρει ότι ο νέος πίνακας φόρου λειτουργεί καλά για οχήματα κάτω από 120g / km με την παλιά δοκιμή (NEDC).
  • Μεταξύ 130-230 g / km (NEDC), ο μέσος φόρος αυξάνεται αισθητά, καταλήγοντας σε μια μέση αύξηση τιμής κατά περίπου 1,5%.
  • Από περίπου 230 g / km, το επίπεδο φόρου που βασίζεται στο WLTP είναι και πάλι όμοιο με αυτό του NEDC. Ορισμένα ισχυρά αυτοκίνητα θα φορολογούνται ακόμη και χαμηλότερα από ό,τι μέχρι τώρα.

Στο τέλος του έτους, η φινλανδική κυβέρνηση θα αξιολογήσει τα πραγματικά επίπεδα φορολογίας και θα παρέμβει εάν δεν είναι φορολογικά ουδέτερα. Τα άλλα φορολογικά συστήματα με βάση το CO2 (όπως π.χ. αυτά της Γαλλίας, Ισπανίας, Ηνωμένου Βασιλείου) θα παρακολουθούν στενά τη μετάβαση αυτή στη Φινλανδία.

Προηγούμενο άρθροΤο Ισραήλ θα απαγορεύσει την πώληση οχημάτων βενζίνης και ντίζελ από το 2030
Επόμενο άρθροΤο BMW Group ενώνει τις δυνάμεις του με την Northvolt και την Umicore