Παραγωγή μεγάλης κλίμακας Κυψελών Καυσίμου Υδρογόνου από κοινοπραξία που συνέστησαν οι εταιρείες Volvo Group και Daimler Truck AG.
Βάσει της Πράσινης Συμφωνίας για τις βιώσιμες μεταφορές και για μια Ευρώπη με ουδέτερο άνθρακα έως το 2050, δύο κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων, η Daimler Truck AG και το Volvo Group, υπέγραψαν μια προκαταρκτική μη δεσμευτική συμφωνία για μια νέα κοινοπραξία. Σκοπός είναι η ανάπτυξη, παραγωγή και εμπορία συστημάτων κυψελών καυσίμου για εφαρμογές βαρέων επαγγελματικών οχημάτων και άλλες χρήσης. Η Daimler θα ενοποιήσει όλες τις τρέχουσες δραστηριότητες κυψελών καυσίμου στην κοινή επιχείρηση. Το Volvo Group θα αποκτήσει 50% στην κοινοπραξία για το ποσό περίπου 0,6 δισ. ευρώ σε μετρητά.
Οι δηλώσεις
“Οι μεταφορές και τα logistics κινούν τον κόσμο και η ανάγκες για μεταφορές θα συνεχίσει να αυξάνεται. Οι μεταφορές ουδέτερου CO2 μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσω ηλεκτρικών κινητήρων με ενέργεια, είτε από μπαταρίες, είτε μετατρέποντας εν κινήσει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια. Για να αντεπεξέλθουν τα φορτηγά στα βαριά φορτία και τις μεγάλες αποστάσεις, οι κυψέλες καυσίμου αποτελούν σημαντική λύση και πρόκειται για μια τεχνολογία στην οποία η Daimler έχει αποκτήσει σημαντική εμπειρία τα τελευταία 20 χρόνια, μέσω της μονάδας κυψελών καυσίμου Mercedes-Benz. Αυτή η κοινή πρωτοβουλία με το Volvo Group αποτελεί ορόσημο για τις μεταφορές με φορτηγά και λεωφορεία κινητήρων κυψελών καυσίμου”, λέει ο Martin Daum, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG.
“Η ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές αποτελεί βασικό στοιχείο για την επίτευξη της λεγόμενης Πράσινης Συμφωνίας, μιας Ευρώπης με ουδέτερο άνθρακα και τελικά ενός κόσμου με ουδέτερο άνθρακα. Η χρήση του υδρογόνου ως φορέα πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για την τροφοδοσία ηλεκτρικών φορτηγών μεγάλων αποστάσεων αποτελεί σημαντικό τμήμα του παζλ και συμπλήρωμα των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και των ανανεώσιμων καυσίμων. Ο συνδυασμός της εμπειρίας του Volvo Group και της Daimler σε αυτόν τον τομέα προς επιτάχυνση της ανάπτυξης είναι θετικός, τόσο για τους πελάτες μας, όσο και για την κοινωνία συνολικά. Με τη δημιουργία αυτής της κοινοπραξίας, δείχνουμε ξεκάθαρα ότι πιστεύουμε στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για επαγγελματικά οχήματα. Αλλά για να πραγματοποιηθεί αυτό το όραμα, χρειάζεται η υποστήριξη και συμβολή και άλλων εταιρειών και φορέων, ιδίως για τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής”, λέει ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group.
Ο κοινός στόχος
Οι δύο εταιρείες θα είναι ισότιμοι εταίροι στην κοινή επιχείρηση, η οποία θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη και αυτόνομη οντότητα, με την Daimler Truck AG και τον Όμιλο Volvo να συνεχίζουν να είναι ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς. Η συνεργασία αυτή θα μειώσει το κόστος ανάπτυξης και για τις δύο εταιρείες και θα επιταχύνει την εισαγωγή στην αγορά συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε βαρέα οχήματα προϊόντα που χρησιμοποιούνται για απαιτητικές εφαρμογές και μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής ύφεσης, η συνεργασία κατέστη ακόμη πιο απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας εντός ενός εφικτού χρονικού πλαισίου.
Ο κοινός στόχος είναι και οι δύο εταιρείες να προσφέρουν βαρέα φορτηγά οχήματα κυψελών καυσίμου μεγάλων αποστάσεων σε σειρά παραγωγής κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας. Επιπλέον και άλλες περιπτώσεις χρήσης από τον κλάδο αυτοκινήτου και μη αποτελούν στόχο της νέας κοινοπραξίας.
Οι κυψέλες καυσίμου και το υδρογόνο ως καύσιμο
- Μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου μετατρέπει τη χημική ενέργεια του καυσίμου, στην περίπτωση αυτή υδρογόνου και οξυγόνου (στην ατμόσφαιρα) σε ηλεκτρική ενέργεια. Η ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες που κινούν ένα ηλεκτρικό όχημα.
- Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι παραγωγής του υδρογόνου που απαιτείται. Το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο μπορεί να παραχθεί τοπικά στο βενζινάδικο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια για τη μετατροπή του νερού σε υδρογόνο. Το μπλε υδρογόνο θα παράγεται από φυσικό αέριο, χρησιμοποιώντας τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα για τη δημιουργία καυσίμου ουδέτερου άνθρακα.