Ιατρικός εξοπλισμός αρχίζει να παράγεται από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που γίνονται δημιουργικές ώστε να ανταποκριθούν στην καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19 και στην ανακούφιση των πασχόντων. Αλλά πρόκειται για μια κατακερματισμένη προσπάθεια.

Ευτυχώς (όπως φαίνεται στην περίπτωσή μας) ή δυστυχώς για κάποιες άλλες, μια κοινή κεντρική προσέγγιση για την αντιμετώπιση του COVID-19 απουσιάζει εμφανώς από την ΕΕ, υπογραμμίζοντας για μια ακόμα φορά την έλλειψη ενότητας μεταξύ των κρατών μελών της.

Κάθε χώρα στην Ευρώπη εφαρμόζει τα δικά της μέτρα για να περιορίσει την εξάπλωση του κορωνοϊού, που κυμαίνονται από την πλήρη απομόνωση στην Ισπανία και την Ιταλία έως τη σχετική χαλαρότητα στη Σουηδία, όπου τα σχολεία και τα εστιατόρια παραμένουν ανοιχτά.

Όπως φαίνεται, κυρίως οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εδρεύουν σε χώρα που πλήττεται ιδιαίτερα κάνουν κάτι – ή τουλάχιστον το ανακοινώνουν. Σε κάθε περίπτωση, οι προσπάθειές τους είναι ευπρόσδεκτες και ελπίζουμε να εμπνεύσουν και άλλους να κάνουν το δικό τους καθήκον.

Όταν οι κινητήρες υαλοκαθαριστήρων μπορούν να κινήσουν τους αυτοματοποιημένους αναπνευστήρες

Η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που το ανέφερε ήταν η FCA. Η Ιταλία είναι η χώρα με τα περισσότερα θύματα και τη μεγαλύτερη ανάγκη υποστήριξης και η FCA, ως ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας, φαίνεται λογικό να κάνει κάτι. Στις 19 Μαρτίου, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε πως βρίσκεται σε συνεννόηση από κοινού με τη Ferrari και τη Magneti Marelli, με τον μεγαλύτερο εθνικό κατασκευαστή αναπνευστήρων (Siare Engineering) προς ενίσχυση της παραγωγής από μόλις 160 συστήματα το μήνα σήμερα σε 500 σε μερικούς μήνες .

Τώρα που η Γαλλία βλέπει τον αριθμό ασθενών από τον COVID-19 να αυξάνεται δραματικά, το Groupe PSA καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες σε συνεργασία με τη Valeo και τη Schneider Electric για να βοηθήσουν την Air Liquide Medical Systems να αυξήσει την παραγωγή αναπνευστήρων, κατασκευάζοντας παρελκόμενα. Μέχρι τα μέσα Μαΐου, θα παραχθούν περίπου 10.000 μονάδες.

Στην Ισπανία, οι εργαζόμενοι της Renault χρησιμοποιούν τρισδιάστατους εκτυπωτές για την κατασκευή προστατευτικών προσωπίδων για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας. Η SEAT μετέτρεψε μέρος του εργοστασίου της για τα μοντέλα Leon, στο Martorell, για να παράγει αυτοματοποιημένους αναπνευστήρες χρησιμοποιώντας κινητήρες υαλοκαθαριστήρων, άξονες κιβωτίων ταχυτήτων και περιβλήματα κιβωτίων ταχυτήτων. Οι αναπνευστήρες σχεδιάστηκαν από ομάδα μηχανικών και τελούν υπό τελική δοκιμή πριν δοθεί η έγκριση για μαζική παραγωγή.

Στο Βέλγιο, το εργοστάσιο της Audi συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο VUB των Βρυξελλών για να αναπτύξουν μια παρόμοια λύση. Ένα πρωτότυπο που αναπτύχθηκε από το τμήμα ρομποτικής FabLab του πανεπιστημίου βρίσκεται υπό αξιολόγηση και μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται από την Audi αργότερα μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα. Υποστήριξη παρέχεται επίσης από το εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη, αν και όχι επίσημα. Είναι αυτονόητο πως οι συσκευές αυτές είναι λιγότερο προηγμένες από τους συμβατικούς αναπνευστήρες, αλλά μπορούν να λειτουργήσουν για ασθενείς που χρειάζονται αναπνευστική υποστήριξη, αλλά δεν είναι σε κρίσιμη κατάσταση.

Στην Τσεχία, η Škoda συνεργάζεται με το Τσεχικό Ινστιτούτο Πληροφορικής, Ρομποτικής και Κυβερνητικής (CIIRC) του Πολυτεχνείου της Πράγας για την τρισδιάστατη εκτύπωση επαναχρησιμοποιούμενων αναπνευστήρων FFP3. Αφού πιστοποιήθηκαν, το Υπουργείο Υγείας της Τσεχίας τους διανέμει σε ιατρούς, νοσοκομεία και νοσηλευτικό προσωπικό.

Στη Γερμανία, η Mercedes-Benz έχει προσφέρει την υποστήριξή της στον ιατρικό κλάδο. Αναφέρουν πως μπορούν να βοηθήσουν μέσω 3D εκτύπωσης στην παραγωγή εξαρτημάτων που χρειάζονται επειγόντως στην ιατρική τεχνολογία. Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί ήδη μηχανές εκτύπωσης 3D για την παραγωγή έως και 150.000 πλαστικών και μεταλλικών εξαρτημάτων κάθε χρόνο. Αυτή η ικανότητα μπορεί τώρα να χρησιμοποιηθεί πλήρως για ιατρικούς σκοπούς, λέει η αυτοκινητοβιομηχανία.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Jaguar Land Rover δεν παράγει ιατρικό εξοπλισμό, αλλά θέτει 57 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 27 New Defender του στόλου Τύπου, στη διάθεση του Βρετανικού Ερυθρού Σταυρού για παραδόσεις φαρμάκων και τροφίμων σε ευάλωτους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων των ηλικιωμένων. Προσφέρουν προστατευτικό εξοπλισμό στο ΕΣΥ, περιλαμβανομένων προσωπίδων ασφαλείας σε νοσοκομεία ολόκληρης της χώρας για την προστασία του προσωπικού υγειονομικής υπηρεσίας. Η εταιρεία υποστηρίζει επίσης τον Ερυθρό Σταυρό της Αυστραλίας, της Ισπανίας, της Νότιας Αφρικής και της Γαλλίας, ενώ σύντομα πρόκειται να αναπτυχθούν περισσότερα οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες χώρες.

Οι Έλληνες εισαγωγείς στο πλευρό της Πολιτείας

Στην Ελλάδα που δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανίες κάποιοι εισαγωγείς μας, με υψηλό αίσθημα ευθύνης στέκονται στο πλευρό της Πολιτείας παρέχοντας στους φορείς της κάθε είδους οχήματα και τεχνική εξυπηρέτηση: Kosmocar, Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, Toyota Ελλάς, Peugeot.

Προηγούμενο άρθροΚαταιγισμός βραβεύσεων για την Abarth
Επόμενο άρθροΟι παγκόσμιες πωλήσεις α’ τριμήνου της Volvo Cars