Ο Γερμανός Καγκελάριος Olaf Scholz εξέφρασε τη διαφωνία του σχετικά με τα πρόστιμα εκπομπών ρύπων από την Ε.Ε. στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συμμορφώνονται με τα όρια εκπομπών CO2. Ο ίδιος επισήμανε πως τα χρήματα πρέπει να παραμείνουν στις εταιρείες για τη χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού τους.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε., οι μέσες εκπομπές νέων αυτοκινήτων το 2025 πρέπει να είναι 15% χαμηλότερες από αυτές του 2021, στόχος που καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολος, λόγω της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Γερμανός Υπουργός Οικονομίας Robert Habeck υποστήριξε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, προτείνοντας την προσωρινή αναστολή των προστίμων το 2025, εάν οι εταιρείες μπορούσαν να αντισταθμίσουν τα όρια CO2 υπερβαίνοντας τους στόχους τους το 2026 και το 2027. Μέσω αυτής της προσέγγισης, θα προσφερθεί ευελιξία αλλά και κίνητρα για περαιτέρω πρόοδο στην προστασία του κλίματος, χωρίς να επιβαρυνθούν οι εταιρείες με δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα.
Η Hildegard Müller, επικεφαλής της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), τόνισε το χάσμα μεταξύ των φιλόδοξων στόχων για τις εκπομπές CO2 και των κινήτρων για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων. Επισήμανε ότι η χαμηλή ζήτησή τους και οι οικονομικές προκλήσεις παρεμποδίζουν την πρόοδο, παρά τις επενδύσεις ύψους 410 δισ. ευρώ στον τομέα έως το 2028.
Το γερμανικό Υπουργείο Περιβάλλοντος αν και υποστηρίζει τους στόχους της Ε.Ε., θεωρεί ότι η ευελιξία στην καταβολή προστίμων είναι απαραίτητη. Ένας πιο ευέλικτος χειρισμός σχετικά με τα πρόστιμα εκπομπών ρύπων θα μπορούσε να διασφαλίσει τον δίκαιο ανταγωνισμό και να ενισχύσει την ασφάλεια της βιομηχανίας.
Φωτογραφία από Ingo Joseph: https://www.pexels.com/el-gr/photo/109629/