Η εταιρεία κατασκευής τηλεφώνων Huawei και η ολλανδική εταιρεία ψηφιακής χαρτογράφησης TomTom υπέγραψαν συμφωνία για μια νέα εφαρμογή χαρτογράφησης στα smartphone της κινεζικής εταιρείας.

Κατόπιν των εμπορικών περιορισμών των ΗΠΑ, που απαγόρευσαν στην Huawei να χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Android και τους Χάρτες Google, η συμφωνία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα, αν και εκπρόσωπος της TomTom δήλωσε στο Reuters πως έκλεισε πριν από καιρό.

Η Huawei μπορεί τώρα να χρησιμοποιήσει τους χάρτες, τις πληροφορίες κυκλοφορίας και το λογισμικό πλοήγησης της TomTom για να αναπτύξει εφαρμογές για τα smartphone της.

Διακοπή πωλήσεων συσκευών πλοήγησης

Η TomTom διακόπτει την πώληση συσκευών προς όφελος των υπηρεσιών λογισμικού. Πώλησε το τμήμα τηλεματικής της (γνωστής πλέον ως Webfleet Solutions) πέρυσι στην ιαπωνική εταιρεία ελαστικών Bridgestone.

Η Huawei επιθυμούσε να διαταράξει την αγορά χαρτογράφησης πλοήγησης εδώ και καιρό. Αναγκασμένη να αναπτύξει δική της δραστηριότητα, υιοθέτησε μια διαφορετική προσέγγιση υπό την εμπορική ονομασία “Map Kit“.

Ένα άρθρο της China Daily τον Αύγουστο 2019 αποκάλυψε λεπτομέρειες για την τεχνολογία χαρτογράφησης της Huawei. Αντί να δημιουργήσει έναν ανταγωνιστή του Google Maps, η κατασκευάστρια τηλεφώνων στόχευσε σε προγραμματιστές λογισμικού που δημιουργούσαν ήδη υπηρεσίες πλοήγησης ή ride-hailing ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Map Kit αντί να επενδύσουν χρόνο και χρήμα αναπτύσσοντας δική τους λύση. Το Map Kit είναι διαθέσιμο σε 40 γλώσσες και 150 χώρες από τον Οκτώβριο του 2019.

Συνεργασία με τη Ρωσία για δεδομένα χαρτογράφησης

Το άρθρο αποκάλυψε επίσης από πού θα λαμβάνει η κινεζική εταιρεία τα δεδομένα χαρτογράφησης – μια συνεργασία με την Yandex, μια μεγάλη ρωσική εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαδικτύου που ήδη παρέχει χάρτες και υπηρεσίες χαρτογράφησης.

Επιπλέον, η Huawei διαθέτει σταθμούς τηλεπικοινωνιών που μπορούν να προσφέρουν πληροφορίες σε δεδομένα δορυφορικού εντοπισμού θέσης.

Η αγορά χαρτογράφησης πλοήγησης ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για ανταγωνισμό μέχρι σήμερα. Ωστόσο, σύμφωνα με μια έκθεση της Mordor Intelligence (που κυκλοφόρησε το 2019), ο κλάδος αναμένει CAGR* 15% έως το 2025, που θα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη ζήτηση προηγμένων συστημάτων πλοήγησης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και στην αυξημένη χρήση συνδεδεμένων συσκευών.

Μέχρι στιγμής η Google κερδίζει σαφώς 

Έχοντας λανσάρει την υπηρεσία Google Maps το 2005, η εταιρεία διαδικτύου κατέχει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (πάνω από 60%) και έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό, με έναν στόλο δικών της αυτοκινήτων εξοπλισμένων με εξειδικευμένες κάμερες σε δρόμους σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας χάρτες. Εξαγόρασε τη Waze για 996 εκατομμύρια δολάρια το 2013.

Η Google διαθέτει κάλυψη 99% παγκοσμίως, σε 200 χώρες και περιοχές, με πάνω από 154 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες (συν τα 25,6 εκατομμύρια ενεργών χρηστών της Waze) και 25 εκατομμύρια ενημερώσεις καθημερινά.

Αναμφίβολα, η Google διαθέτει μια ισχυρή μηχανή αναζήτησης στην οποία βασίζεται. Προσφέρει επίσης υπηρεσίες, όπως η σύνδεση με τη Google Reviews για επιχειρηματικούς προορισμούς και την Explore, που επιτρέπουν στους χρήστες να αναζητούν εκδηλώσεις, αξιοθέατα, ξενοδοχεία κλπ. Για τακτικές διαδρομές, όπως η μετάβαση στην εργασία, η Commute επιτρέπει στους ταξιδιώτες να λαμβάνουν ειδοποιήσεις κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο. Η Google διαθέτει επίσης τη Street View (εθελοντικά, μέσω των αυτοκινήτων με κάμερες), η οποία βοηθά στην απεικόνιση της διαδρομής τους.

Η Apple ενεργοποιείται για να προφθάσει

Η υπηρεσία Apple Maps υπάρχει από το 2012, αλλά απέτυχε στο λανσάρισμά της, δημιουργώντας δυσαρέσκεια σε πολλούς πελάτες, γεγονός που ανάγκασε τον CEO της, Tim Cook, να κοινοποιήσει μια ανοιχτή επιστολή απολογίας. Από τότε προσπαθεί να ανακάμψει και καλύπτει μόλις το 11% της αγοράς.

Η Apple maps διατίθεται σε 75 χώρες, έχει 23,3 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και προσφέρει οδηγίες για δημόσιες μεταφορές.

Για τους διαχειριστές στόλων, οι συνέπειες ενός νέου σημαντικού φορέα στην αγορά ψηφιακής χαρτογράφησης μπορεί να είναι μόνο θετικές. Ο ανταγωνισμός είναι καλός, καθώς θα εξασφαλίσει τη σκληρή προσπάθεια όλων των παικτών για βελτίωση των επιδόσεών τους και διαφοροποίηση ώστε να ξεχωρίζουν. Αναμένουμε καλύτερη συνεργασία μεταξύ εταίρων, νέες και πιο ισχυρές υπηρεσίες και καλύτερη συνολικά εμπειρία χρηστών.

 

*Σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης

Προηγούμενο άρθροOrion, ελληνικός σταθμός φόρτισης EV από την MC-Chargers
Επόμενο άρθροΤο Škoda CITIGOe iV άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα