Hitachi Capital Mobility Solutions
Nick Salkeld, COO της Hitachi Capital Mobility Solutions

Η Hitachi Capital Mobility Solutions επιβεβαιώνει την ευρωπαϊκή αναπτυξιακή στρατηγική της και ανακοινώνει την πρόθεσή της για συγχώνευση με τη Mitsubishi UFJ Leasing.

Η μη συνέχιση της στρατηγικής εξαγορών της Hitachi Capital φέτος δεν οφείλεται στην πανδημία. “Θέλαμε να αφομοιώσουμε σωστά τις προηγούμενες εξαγορές και να ενσωματώσουμε τις ομάδες διοίκησης”, λέει ο Nick Salkeld, COO της εταιρείας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Steven Schoefs αρχισυντάκτη του Fleet Europe. Το 2021, οι εξαγορές θα συνεχιστούν – και η ίδια η Hitachi Capital σχεδιάζει να συγχωνευθεί με έναν άλλον μεγάλο όμιλο χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, δημιουργώντας έναν ακόμα ισχυρότερο οργανισμό, ανακοίνωσε ο κ. Salkeld.

Η Hitachi Capital Corporation (HC) μπορεί να μην είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing και κινητικότητας της Ευρώπης ακόμα, αλλά διαθέτει μια καθιερωμένη και μακροπρόθεσμη στρατηγική γι΄αυτό.

Στοχευμένες εξαγορές

Η ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποιεί μια πολιτική στρατηγικά στοχευμένων εξαγορών για να δημιουργήσει μια ισχυρή πλατφόρμα σε ολόκληρη την ήπειρο, τόσο από άποψη γεωγραφικής εξάπλωσης, όσο και εύρους της προσφοράς της.

Στην πραγματικότητα, η Hitachi Capital σκοπεύει να εξελιχθεί από εταιρεία full-service leasing σε φορέα ολοκληρωμένης κινητικότητας πανευρωπαϊκά.

Η σημασία αυτής της αλλαγής στρατηγικής τονίζεται από το γεγονός ότι η συνομιλία μας δεν έγινε μόνον με τον κ. Salkeld, τον COO και ένα Μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου της Hitachi Mobility Solutions Division, αλλά και με τη Lilly Santosh, η οποία ανέλαβε τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους τα καθήκοντα της Διευθύντριας Ευρωπαϊκών Δραστηριοτήτων, εστιάζοντας ιδιαιτέρως στη μετάβαση της Hitachi Capital στην κινητικότητα.

Αξιοσημείωτη επέκταση

Η ευρωπαϊκή επέκταση της Hitachi Capital μετράει λιγότερο από μια δεκαετία. Σύντομη επισκόπηση:

  • Το 2014, η Hitachi Capital εξαγόρασε την CorpoFlota στην Πολωνία, μετονομάζοντας την σε Hitachi Capital Polksa (HCPL) το
  • Το 2017, η HC εξαγόρασε τη Noordlease στην Ολλανδία, η οποία με τη σειρά της εξαγόρασε τη LeaseVisie, μια άλλη ολλανδική εταιρεία leasing.
  • Το 2018, η HCPL εξαγόρασε την Planet Car Lease στην Πολωνία και η Noordlease μετονομάστηκε σε Hitachi Capital Mobility Netherlands (HCMN). Η HC εξαγόρασε επίσης την Maske Fleet στη Γερμανία και μαζί και την Maske Langzeit-Vermietung στην Αυστρία.
  • Το 2019, η HC επεκτάθηκε στην αγορά κινητικότητας με την εξαγορά του 49% της MobilityMixx στην Ολλανδία. Και στο τέλος του περασμένου έτους δραστηριοποιήθηκε στο Βέλγιο, όταν η HCMN εξαγόρασε την Mobilease.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτόν τον γρήγορο ρυθμό το 2020 υπήρξε πολύ πιο αργό, με μόνη εξαγορά το χαρτοφυλάκιο της Fraikin Commercial Fleet Leasing στην Τσεχία, τη Σλοβακία και την Ουγγαρία.

Εννέα ευρωπαϊκές χώρες

«Δεν υπήρξαν περαιτέρω εξαγορές όχι λόγω του COVID-19, αλλά επειδή θέλαμε να αφομοιώσουμε σωστά αυτές τις προηγούμενες εξαγορές και να ενσωματώσουμε τις διάφορες ομάδες διοίκησης», λέει ο κ. Salkeld.

Αν ληφθεί υπόψη η τρέχουσα κατάσταση, αυτό σημαίνει ότι η Hitachi Capital δραστηριοποιείται τώρα σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες: το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Αυστρία, το Βέλγιο και την Ολλανδία, την Τσεχία και τη Σλοβακία, την Πολωνία και την Ουγγαρία. Πρόκειται για βασικές αγορές, που αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα του συνολικού όγκου leasing της Ευρώπης.

“Διαχειριζόμαστε σήμερα περίπου 125.000 οχήματα. Η ανάπτυξή μας προήλθε τόσο μέσω εξαγορών, όσο και φυσιολογικά”, λέει ο κ. Salkeld. Στην πραγματικότητα, όπως επισημαίνει, υπάρχει ακόμα και μια οργανική πτυχή των ίδιων των εξαγορών: η ολλανδική έδωσε πρόσβαση στη βελγική αγορά και η γερμανική έκανε το ίδιο για την Αυστρία.

Σκανδιναβικές χώρες και Ελβετία

“Η στρατηγική μας παραμένει η εξαγορά δραστηριοτήτων leasing οχημάτων όπου είναι εφικτό και η σταδιακή ανάπτυξη – χωρίς να αμελούμε τον πελάτη”.

Και αυτή η στρατηγική θα συνεχιστεί από τον Απρίλιο του 2021: «Από το νέο οικονομικό έτος, θα εστιάσουμε τη στρατηγική εξαγορών μας στις Σκανδιναβικές χώρες και την Ελβετία. Και από το 2022, θα στοχεύσουμε στη Νότια Ευρώπη, ιδίως στις σημαντικές αγορές της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας. ”

Η γεωγραφική επέκταση αποτελεί μόνο μία πτυχή της στρατηγικής της Hitachi για την Ευρώπη. Η άλλη αφορά στις υπηρεσίες – ειδικότερα, στην επέκταση στην κινητικότητα και την ηλεκτροκίνηση, λέει η κα Santosh: “Το επίκεντρο μας είναι και παραμένει η παροχή leasing και πρόσθετων υπηρεσιών, μέσω ενός σχήματος όσο το δυνατόν πιο λιτού και εύκολου για τον πελάτη. Αλλά φυσικά, προσαρμοζόμαστε στις νέες τάσεις. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία βλέπουμε μεγάλες δυνατότητες υπηρεσιών κινητικότητας, ενώ στη Γερμανία υπάρχουν καλές ευκαιρίες ανάπτυξης στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων (EV)”.

Πλήρες πακέτο

“Ωστόσο”, τονίζει ο κ. Salkeld, “aφετηρία μας θα είναι πάντα οι ικανότητές μας leasing και διαχείρισης στόλου, ως πλατφόρμα προσφοράς ενός πλήρους και ολοκληρωμένου πακέτου χρηματοδότησης και υπηρεσιών”.

Οι ομάδες στόχοι πελατών της Hitachi Capital περιλαμβάνουν τόσο ΜΜΕ, όσο και μεγάλες διεθνείς εταιρείες, αλλά υπάρχει σημαντική απόκλιση ανά χώρα. “Είναι σαφές, ωστόσο, ότι η διεθνής επέκτασή μας μας καθιστά όλο και πιο σχετικό και ενδιαφέροντα παίκτη σε διεθνές επίπεδο”.

Mitsubishi Group

Μιλώντας για το διεθνές επίπεδο, η ίδια η Hitachi Capital θα προβεί του χρόνου σε μερικές ενδιαφέρουσες αλλαγές, αποκαλύπτει ο κ. Salkeld. “Προς το παρόν, εξακολουθούμε να λειτουργούμε υπό διαφορετικές ονομασίες στην Ευρώπη. Θέλουμε να διευκολύνουμε όσο το δυνατόν τους πελάτες μας και έτσι είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε πως, τον Απρίλιο του 2021, η Hitachi Capital Corporation σχεδιάζει να συγχωνευθεί με τη Mitsubishi UFJ Leasing (MUL), το σκέλος της MUFG – του μεγαλύτερου τραπεζικού ομίλου της Ιαπωνίας – που ασχολείται με την χρηματοδότηση και το leasing”.

Αυτή η συγχώνευση θα ενισχύσει τις διεθνείς και παγκόσμιες δυνατότητες της Hitachi Capital και θα έχει επίσης αντίκτυπο στην αναγνωρισιμότητα και το μάρκετινγκ της εταιρείας. “Όπως η Hitachi Capital, έτσι και η MUL έχει εκφράσει ξεκάθαρα την επιθυμία της να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης leasing και αμφότερες θεωρούν την Ευρώπη βασικό χώρο επέκτασης και αυτό στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα για μελλοντικές επενδύσεις και για τη στρατηγική επέκτασής μας”.

Έτσι, το 2021 θα είναι πιθανότατα μια χρονιά κατά την οποία η Hitachi Capital θα επιταχύνει την άνοδο της στην κορυφή του ευρωπαϊκού κλάδου leasing και κινητικότητας – ακόμα και αν υιοθετήσει μια νέα ονομασία.

Ένα πράγμα που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι η βασική ποιότητα που τροφοδοτεί τη συνεχή άνοδο της εταιρείας: η εστίαση στους πελάτες. “Σε κάθε πρωτοβουλία, δράση ή νέα εξέλιξη, αναρωτιόμαστε: Και λοιπόν; Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση πρέπει να είναι το σαφές όφελος για τον πελάτη. Η ερώτηση αυτή μας βοηθά να διατηρήσουμε την εστίασή μας στην εμπιστοσύνη που έχουμε κερδίσει από τους πελάτες μας και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που διαθέτουμε για την απόκτηση νέων”.

Προηγούμενο άρθροSixt Mobility Consulting: προς νέα κατεύθυνση κινητικότητας
Επόμενο άρθροDaimler: Εγκρίθηκε το επιχειρηματικό σχέδιο 2021-2025