O Green NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα αξιολογήσεων τριών αυτοκινήτων πόλης. Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 αποσπά πέντε αστέρια, το Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid τρισήμιση και το Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 τρία αστέρια.

Σε αυτόν τον γύρο δοκιμών, το εμβληματικό πεντακοσάρι της Fiat υπερέχει και στους τρεις πυλώνες αξιολόγησης του Green NCAP. Χωρίς εκπομπές ρύπων εξάτμισης, αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παίρνει ένα ασυναγώνιστο δέκα στα δέκα για τον δείκτη καθαρού αέρα. Η ενεργειακή απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας είναι πολύ υψηλή σε σύγκριση με άλλους τύπους οχημάτων και το Fiat 500 παίρνει επίσης άριστα σε αυτό. Ωστόσο, ο στάνταρ φορτιστής του οχήματος είναι αργός και αναποτελεσματικός και, μακροπρόθεσμα, ο πελάτης θα πληρώσει περισσότερα για ηλεκτρικό δικτύου από ό,τι θα εάν διέθετε μια καλύτερη μονάδα. Στην τρέχουσα εκτίμηση του Green NCAP, που εξετάζει μόνο τις εκπομπές εξάτμισης και δεν λαμβάνει υπόψη το ήδη προκληθέν CO2, το 500 ολοκληρώνει με άριστα την αξιολόγηση αερίων θερμοκηπίου.

Τα Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid και Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 αντιπροσωπεύουν τις τελευταίες τεχνολογίες βενζίνης-υβριδικού και ντίζελ και αμφότερα αποδίδουν καλά. Και τα δύο αυτοκίνητα επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες στην Ενεργειακή Απόδοση και το Honda και στον Καθαρό Αέρα. Ο δείκτης αερίων θερμοκηπίου είναι ο χαμηλότερος από τους τρεις τομείς αξιολόγησης και για τα δύο οχήματα, αλλά το Honda και το Peugeot λαμβάνουν βαθμολογία 3½ και 3 αστέρων αντίστοιχα.

Είναι σαφές πως τα BEV είναι τα καθαρότερα οχήματα και όλο και περισσότεροι κατασκευαστές δεσμεύονται για μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα τα επόμενα πέντε ή δέκα χρόνια. Αυτή η τάση ηλεκτροκίνησης θα φέρει νέες προκλήσεις: θα υπάρξει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση στο ηλεκτρικό δίκτυο και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να γίνει πιο πράσινη για να μπορούν αυτά τα αυτοκίνητα να προσφέρουν το πλήρες δυναμικό τους. Αυτό είναι κάτι που το Green NCAP θα λάβει σύντομα υπόψη.

Προς το παρόν, ο οργανισμός συγχαίρει τη Fiat για το αποτέλεσμα των πέντε αστέρων και την Honda και την Peugeot για τις αξιοσημείωτες βαθμολογίες του Jazz και του 208.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως το Peugeot 208 κυκλοφορεί και ως αμιγώς ηλεκτρικό, ωστόσο ο Green NCAP δεν έχει προχωρήσει ακόμα σε αξιολόγησή του, όπως και για πολλά ακόμα μοντέλα που κυκλοφορούν.

Προηγούμενο άρθροAston Martin Valhalla, το υβριδικό supercar
Επόμενο άρθροKώστας Καραμανλής: Στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης