Σε όλη την Ευρώπη, οι καταναλωτές και οι επαγγελματίες στρέφονται στο leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Γιατί; Διότι συνδυάζει τα λειτουργικά πλεονεκτήματα της χρηματοδοτικής μίσθωσης με τα οικονομικά πλεονεκτήματα των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Και όχι μόνο. Το ερώτημα είναι ποιος θα κερδίσει τον αγώνα για τον πελάτη: οι ευέλικτες startups ή οι καθιερωμένοι παίκτες;

Είναι λογικό ότι το leasing ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου κοστίζει λιγότερο από αυτό ενός νέου, λέει η Κατερίνα Σμιτ (Arval Mobility Observatory). Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα.

Γρήγορη διαθεσιμότητα

“Το leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προσφέρει στους διαχειριστές στόλων μια ευέλικτη και οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση στην αγορά ή τo leasing νέων οχημάτων, ειδικά στην τρέχουσα δύσκολη οικονομική κατάσταση. Με τις τιμές των αυτοκινήτων να αυξάνονται, ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα, το leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δημιουργεί σημαντικές εξοικονομήσεις. Οι στόλοι αποκτούν χαμηλότερους συντελεστές μίσθωσης χωρίς να συμβιβάζονται στην ποιότητα ή τη λειτουργικότητα. Και ταυτόχρονα, η επαναχρησιμοποίηση οχημάτων ταιριάζει καλά με μια στρατηγική στόλου που είναι οικολογικά συνειδητή.”

“Ένα άλλο πλεονέκτημα της φόρμουλας είναι η γρήγορη διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων”, συνεχίζει η κ. Σμιτ. “Ενώ τα νέα αυτοκίνητα συχνά απαιτούν μήνες για να παραδοθούν, λόγω των επίμονων προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού και των περιορισμών παραγωγής, τα μεταχειρισμένα οχήματα μπορούν να είναι διαθέσιμα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό μεταφράζεται σε λιγότερο χρόνο μη λειτουργίας για τον στόλο σας, αλλά σημαίνει επίσης ότι μπορείτε να ανταποκριθείτε πιο γρήγορα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες κινητικότητας της εταιρείας σας.”

Τα στατιστικά σχετικά με το τρέχον μέγεθος και το ρυθμό ανάπτυξης του leasing μεταχειρισμένων οχημάτων είναι δύσκολο να βρεθούν, αλλά όλα τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ισχυρή ανάπτυξη. Το 2023, η έκθεση Global Leasing Outlook της Frost & Sullivan διαπίστωσε ότι η μίσθωση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 15,3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας σε όγκο άνω των 2,2 εκατομμυρίων.

5,9 δισεκατομμύρια ευρώ

Οι σύμβουλοι αναμένουν ότι η  μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα είναι μια βιομηχανία 5,9 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2030, και μόνο στην Ευρώπη.

Αυτή η αύξηση είναι αποτέλεσμα δύο παραγόντων. Ο κύριος παράγοντας ώθησης είναι το αυξανόμενο πάρκο ψηλής ποιότητας μεταχειρισμένων οχημάτων, πολλά από τα οποία προέρχονται από leasing. Και ο κύριος παράγοντας έλξης: η αυξανόμενη ζήτηση από καταναλωτές και επιχειρήσεις για λογικά τιμολογημένα αυτοκίνητα με καλή απόδοση.

Η χρηματοδοτική μίσθωση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καλύπτει και τις δύο πλευρές: παρέχει μια κερδοφόρα νέα διέξοδο από την πλευρά της προσφοράς και παρέχει προσιτή πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας περιουσιακά στοιχεία από την πλευρά της ζήτησης.

Αισθανόμενοι μια ευκαιρία, οι περισσότεροι πάροχοι έχουν προσαρμόσει τις στρατηγικές ανακατανομής τους αναλόγως. Δημιουργούν έναν σημαντικό όγκο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τα οποία παραδοσιακά ανακαταχωρούνταν, σχεδόν αποκλειστικά, μέσω B2B καναλιών, όπως μεσίτες και οίκοι δημοπρασιών.

Από τη στιγμή που η LeasePlan λάνσαρε το CarNext το 2017, οι εταιρείες του κλάδου (αλλά και οι OEMs) έχουν από τότε ενσωματώσει μεγάλο μέρος της επιχείρησης ανακατανομής τους και έχουν προσπαθήσει να την επαναπροσανατολίσουν προς το κανάλι B2C, πωλώντας (και ενοικιάζοντας) μεταχειρισμένα αυτοκίνητα απευθείας στους τελικούς πελάτες.

Αυτοί οι μεγάλοι προμηθευτές έχουν όγκο με το μέρος τους, αλλά τα πλεονεκτήματα κλίμακας δεν είναι τα πάντα στην ενοικίαση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όπως υποδεικνύει η ιστορία του CarNext.

Το 2021, η εταιρεία αποσπάστηκε από την LeasePlan, αλλά με συνεχιζόμενη πρόσβαση στο ετήσιο όγκο των 300.000 μεταχειρισμένων οχημάτων – και με τη συνεχιζόμενη φιλοδοξία να γίνει η κορυφαία ψηφιακή αγορά B2C στην Ευρώπη για υψηλής ποιότητας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Όμως, μέχρι το 2022, το CarNext είχε σταματήσει τις συναλλαγές στις περισσότερες αγορές του και ό,τι είχε απομείνει αποκτήθηκε από την BCA.

“Αυτό συμβαίνει επειδή το leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι τελείως διαφορετική από αυθτό των νέων αυτοκινήτων”, λέει ο Σαμ Χέιμανς, CEO της Lizy, ενός νέου παρόχου μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το Βέλγιο.

“Για αρχή, οι πελάτες δεν μπορούν να διαμορφώσουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, επειδή ήδη υπάρχει. Έτσι, ως πάροχος, πρέπει να σκεφτείς προσεκτικά ποια αυτοκίνητα θέλουν οι πελάτες σου και πού να τα προμηθευτείς.”

“Επίσης, η πελατεία σου είναι διαφορετική: ΜΜΕ, ανεξάρτητοι έμποροι, ιδιώτες καταναλωτές. Οι μεγάλες στόλοι δεν είναι προφανής επιλογή για το leasing μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, διότι είναι δύσκολο να προσφέρεις έναν μεγάλο αριθμό όμοιων αυτοκινήτων.”

Ψηφιακοί αυτόχθονες

Μια άλλη διάκριση: οι νέοι παίκτες όπως η Lizy είναι ψηφιακοί αυτόχθονες (digital natives) και ξεκινούν από το μηδέν, ενώ οι παλιοί παίκτες φέρουν το βάρος των υπαρχουσών διαδικασιών και συστημάτων πληροφορικής.

Χωρίς την ευχέρεια που παρέχει η καινοτομία από το μηδέν, είναι εύκολο να υποτιμήσει κανείς τη δυσκολία της σωστής τιμολόγησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, το κόστος ανακαίνισής τους ώστε να πληρούν τα πρότυπα και τον χρόνο που απαιτείται για να ασχοληθούν με τους πελάτες και τις ακολουθίες τους, λέει ο Χέιμανς.

Ως απόδειξη ότι η Lizy τα πάει καλά σε όλα αυτά, η εταιρεία μπορεί να αναδείξει την εκπληκτική ανάπτυξή της στην εγχώρια αγορά της και στη Γαλλία, καθώς και το πρόσφατο άνοιγμα μιας τρίτης αγοράς, στην Ολλανδία. Ως επιπλέον απόδειξη της εμπιστοσύνης των πελατών, οι περισσότερες συμφωνίες της εταιρείας παρατείνονται.

Τουλάχιστον, ένα μέρος αυτής της επιτυχίας οφείλεται στην αποκλειστική εστίαση της εταιρείας σε ηλεκτρικά οχήματα, μια μορφή κινητικότητας για την οποία πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να έχουν αμφιβολίες, ειδικά όσον αφορά τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα. Η μακροχρόνια χρηματοδοτική μίσθωση αποδιοργανώνει αποτελεσματικά όλες αυτές τις ανησυχίες – σχετικά με τη συντήρηση, τις βλάβες, την χωρητικότητα της μπαταρίας – στην εταιρεία leasing.

Λαμβάνοντας υπόψη τα συνεχιζόμενα προβλήματα με τις χαμηλές υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών οχημάτων, τόσο οι εταιρείες leasing όσο και οι κατασκευαστές είναι κινητοποιημένοι να αποσπάσουν περισσότερη αξία από αυτά τα περιουσιακά στοιχεία πριν τα πωλήσουν οριστικά. Αυτό – και το γεγονός ότι είναι σε θέση να προσφέρουν leasing μεταχειρισμένων οχημάτων σε μεγαλύτερες τυποποιημένες παρτίδες – σημαίνει ότι ο αγώνας μεταξύ των νεοεισερχόμενων και των παλιών για την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι ακόμα μακριά από το να έχει κερδηθεί.

Προηγούμενο άρθροΕυρώπη – Πράσινη μετάβαση: Μη βιώσιμες οι απαιτήσεις για κρίσιμα μέταλλα
Επόμενο άρθροSIXT: Η αύξηση 30% στις αποσβέσεις μειώνει τα έσοδα ρεκόρ του 2024