Ανοικτή επιστολή του βιομηχανικού κλάδου της ΕΕ: Ο κανονισμός CO2 για τα βαρέα οχήματα πρέπει να αναγνωρίζει την δυνατότητα απανθρακοποίησης από τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα.
Η ανοικτή επιστολή που υπογράφεται από πλήθος επιχειρήσεων και φορέων της Ευρώπης και από 93 ειδικούς, αναφέρει τα εξής:
«Ως ευρωπαϊκός βιομηχανικός κλάδος που περιλαμβάνει προμηθευτές καυσίμων και συστημάτων αυτοκίνησης, κατασκευαστές οχημάτων, αντιπροσώπους, επισκευαστές και μεταφορείς, αναμένουμε με ανυπομονησία την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναθεώρηση του κανονισμού CO₂ βαρέων οχημάτων. Οι μεταφορές βαρέων φορτίων αποτελούν ζωτικό τομέα της εσωτερικής αγοράς και ένα κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο θα υποστηρίξει την ανάπτυξη καθαρών οχημάτων διαφορετικών τεχνολογιών και καυσίμων. Η απανθρακοποίηση αποτελεί άμεση πρόκληση και πρέπει να ενεργοποιηθούν όλες οι επιλογές που μπορούν να έχουν γρήγορο αντίκτυπο. Τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα μπορούν να επιταχύνουν τη διαδικασία και να συμβάλουν στην επίτευξη του «Fit for 55» και των στόχων πλήρους απανθρακοποίησης των οδικών μεταφορών».
«Οι υπογράφοντες την επιστολή χαιρετίζουμε την αναθεώρηση των προτύπων CO₂ βαρέων οχημάτων σύμφωνα με τους στόχους “Fit for 55” και πιστεύουμε ότι η αναγνώριση όλων των τρόπων μείωσης εκπομπών CO2 του συνόλου της αλυσίδας αξίας είναι σημαντική. Οι μεταφορικές εταιρείες και οι κατασκευαστές οχημάτων πρέπει να ενθαρρυνθούν στη χρήση εναλλακτικών λύσεων καθαρότερων καυσίμων έναντι των ορυκτών, συμπεριλαμβανομένων των υγρών και αερίων ανανεώσιμων και συνθετικών καυσίμων. Αναλόγως της χρήσης, απαιτείται ποικιλομορφία και όλες οι τεχνολογίες μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο, συμπεριλαμβανομένων της ηλεκτροκίνησης/υβριδισμού, του υδρογόνου και των βιώσιμων και ανανεώσιμων καυσίμων. Οι υπογεγραμμένοι οργανισμοί συνιστούν να ληφθούν υπόψη τα αειφόρα και ανανεώσιμα καύσιμα προς συμμόρφωση με τον κανονισμό CO₂ βαρέων οχημάτων. Η συμπερίληψή τους στον κανονισμό θα υποστήριζε τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ και θα επιτάχυνε την απανθρακοποίηση του τομέα επαγγελματικών μεταφορών».