Amaze: Οι μεγάλοι εργοδότες βρίσκονται στο επίκεντρο ενός νέου σχεδίου για εισαγωγή της κινητικότητας ως υπηρεσίας (MaaS) στην επιχειρηματική περιοχή του Άμστερνταμ τον Μάιο.

Μια κοινοπραξία τεσσάρων εταιρειών προγραμματισμού (Over Morgen, Amber, Radiuz και Transdev) δημιούργησε την εφαρμογή Amaze για να δώσει στους μετακινούμενους μια εξυπνότερη εναλλακτική λύση από την οδήγηση αυτοκινήτου για τη μετάβαση και την αναχώρηση από την Zuidas [1].

Η Amaze θα συνδυάζει τις δημόσιες συγκοινωνίες με την κινητικότητα διαμοιρασμού, συμπεριλαμβανομένου του διαμοιρασμού αυτοκινήτων, του ride hailing και των ποδηλάτων, προκειμένου να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η ρύπανση. Η αύξηση της κυκλοφορίας και η κατασκευή του Zuidasdok σημαίνει πως η προσβασιμότητα στην Zuidas θα υποστεί πιέσεις κατά τα προσεχή έτη, ιδίως εφόσον οι εργασίες κατασκευής θα μειώσουν τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του δρόμου Α10, που οδηγεί προς νότον, για αρκετά χρόνια.

Μια εφαρμογή για προγραμματισμό, αγορά και πληρωμή μετακινήσεων

Η πλατφόρμα MaaS θα επιτρέπει στους πελάτες, αντί να κολλήσουν στην κίνηση, να “προγραμματίσουν, να αγοράσουν και να πληρώσουν την μετακίνησή τους”, δήλωσε ο Diederik Basta, Project Manager Smart Mobility της πόλης του Άμστερνταμ.

“Αυτό που το καθιστά ιδιαίτερο είναι ότι το κάναμε από κοινού με εταιρείες της επιχειρηματικής περιοχής. Προχωρήσαμε σε διαγωνισμό και εκείνες αποφάσισαν ποιός θα έπρεπε να πάρει τη δουλειά”.

Οι εργοδότες αναμένεται να υποστηρίξουν και να προωθήσουν την Amaze στο προσωπικό τους.

Διετής δοκιμή

Η Amaze θα διαρκέσει δύο χρόνια και ο στόχος είναι η εφαρμογή να δημιουργήσει εξατομικευμένες καθημερινές συστάσεις για τον βέλτιστο τρόπο μετακίνησης, βάσει της εκμάθησης των προσωπικών συνηθειών μετακίνησης των εργαζομένων.

Η έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής έγινε κατόπιν ενός επιτυχούς πιλοτικού προγράμματος MaaS στη Zuidas, το οποίο κάλεσε τους κατοίκους να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους για δύο μήνες σε αντάλλαγμα ενός μηνιαίου προϋπολογισμού μετακίνησης 250 ευρώ. Διαπιστώθηκε πως όσοι το δοκίμασαν δεν ξόδεψαν όλον τον μηνιαίο προϋπολογισμό τους, χρησιμοποιώντας ελεύθερους τρόπους μετακίνησης όπως το ποδήλατο και το περπάτημα και το ένα τρίτο από αυτούς άφησαν τα αυτοκίνητά τους δια παντός στο τέλος του πειράματος.

“Το υπάρχον οικοσύστημα κινητικότητας είναι καλό για αυτούς, αλλά τα δύο τρίτα των ανθρώπων δεν πώλησαν τα αυτοκίνητά τους, οπότε πρέπει να γίνουν πολλά για να δημιουργηθεί μια καλή εναλλακτική λύση στο αυτοκίνητο”, δήλωσε ο κ. Basta.

MaaS σε εθνική κλίμακα

Το πιλοτικό πρόγραμμα MaaS της Zuidas ήταν ένα από τα επτά εθνικά πιλοτικά MaaS στην Ολλανδία, με το έγγραφο του διαγωνισμού να αναφέρει πως οποιαδήποτε λύση MaaS μπορεί να κλιμακωθεί σε εθνικό επίπεδο.

[1] Το οικονομικό και επιχειρηματικό κέντρο της πόλης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here