ACEA: καλεί τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν το ETS

Εν όψει της ψηφοφορίας της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το ETS (Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών), η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί τους ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν την θέσπιση σταθερού συστήματος τιμολόγησης άνθρακα που θα περιλαμβάνει τις οδικές μεταφορές.

Το σύστημα εμπορίας εκπομπών εγκαταστάσεων και οδικών μεταφορών (ETS2), που προτείνεται στη δέσμη «Fit for 55» για το κλίμα, αποτελεί βασικό εργαλείο πολιτικής απανθρακοποίησης των οδικών μεταφορών. Χωρίς αυτό, οι συνολικές προσπάθειες ταχείας μείωσης εκπομπών – ιδίως στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών – δεν θα είναι αποτελεσματικές.

«Μόνο με την ισχυρή υποστήριξη μιας πολιτικής καθορισμού της τιμής άνθρακα θα καταστεί δυνατόν να ενθαρρυνθούν και να κινητοποιηθούν οι μεταφορικές εταιρείες για επιλογή οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών έναντι των συμβατικών πετρελαιοκίνητα», δήλωσε ο Martin Lundstedt, CEO του Ομίλου Volvo και Πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA.

«Σε τελική ανάλυση, οι μεταφορικές εταιρείες χρησιμοποιούν τα οχήματά τους για την μεταφορά αγαθών και ανθρώπων. Τα οφέλη από τη λειτουργία οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων πρέπει να γίνονται αισθητά. Θα προβούν σε αλλαγή μόνον εάν αυτά τα οχήματα μπορούν να λειτουργήσουν πιο κερδοφόρα και εξίσου απρόσκοπτα με τα συμβατικά οχήματα».

«Προτρέπουμε τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν ένα συνεκτικό, αποτελεσματικό σύστημα τιμολόγησης άνθρακα που θα οδηγήσει στη σταδιακή κατάργηση της χρήσης ορυκτών καυσίμων. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό να εξισορροπηθεί προσεκτικά ο αντίκτυπος της τιμολόγησης άνθρακα στους χρήστες των δρόμων και να διασφαλιστεί η ευρεία πρόσβαση σε εναλλακτικές λύσεις χαμηλών και μηδενικών εκπομπών στις κατάλληλες τιμές».

Ως εκ τούτου, τα έσοδα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν τον οδικό τομέα στον μετασχηματισμό του, στον μετριασμό των επιπτώσεων και στην έγκαιρη διασφάλιση ευρέως διαθέσιμων εναλλακτικών λύσεων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών.

Προηγούμενο άρθροΟι ευρωβουλευτές ψήφισαν για τις εκπομπές CO2
Επόμενο άρθροΕταιρική κινητικότητα: Σχεδιασμός & Εφαρμογή