FLEETNEWS #191

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023 #191 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Έρευνα για την ικανοποίηση των χρηστών από τα νέα EV Τα 2/3 της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών κινδυνεύουν Ντίζελ το κύριο καύσιμο των φορτηγών και το 2022

13.03.23 #191 2 Η Kia ανακοίνωσε ότι το νέο Niro απέσπασε το βραβείο «Καλύτερου Αυτοκινήτου» στο θεσμό Women’s World Car of the Year 2023. Η ανακοίνωση του νικητή συμπίπτει κάθε χρόνο με την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, ιδιαίτερα ξεχωριστή, όχι μόνο γιατί δίνει το λόγο στις γυναίκες, αλλά και λόγω της σχέσης, σε πολλές χώρες, του αυτοκινήτου με την προσωπική ανεξαρτησία. Πριν ψηφίσουν, οι 63 δημοσιογράφοι αυτοκινήτου, από 43 χώρες, δοκίμασαν δεκάδες μοντέλα και αξιολόγησαν κάθε λεπτομέρεια. Στην πρώτη ψηφοφορία, επελέγησαν τα καλύτερα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας μεταξύ 59 υποψηφιοτήτων. Στη δεύτερη ψηφοφορία, επελέγη το Καλύτερο Αυτοκίνητο Παγκοσμίως του 2023 μεταξύ των προκριθέντων. Στο τέλος, μετά από εξονυχιστικό έλεγχο, επελέγη το Kia Niro. Το νέο Niro σχεδιάστηκε εξ αρχής για να καλύψει και να υπερβεί τις προσδοκίες των οικολογικά σκεπτόμενων καταναλωτών. Αναπόσπαστο μέρος της αυξανόμενης γκάμας οικολογικά φιλικών μοντέλων της Kia, η επόμενη γενιά Niro σχεδιάστηκε για τις περίπλοκες και ποικίλες ανάγκες των σημερινών καταναλωτών, που έχουν επίγνωση της βιωσιμότητας. Η δεύτερη γενιά Niro έχει ήδη αποσπάσει πολλά βραβεία. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟ KIA NIRO WWCOTY Πολλοί υπεύθυνοι στόλου θεωρούν το υδρογόνο σωστή επιλογή μηδενικών εκπομπών, καθώς οι χρόνοι φόρτισης των οχημάτων μπαταρίας επηρεάζουν σημαντικά το χρόνο ακινησίας. Η BMW, η οποία έχει ήδη έτοιμο πιλοτικό στόλο αυτοκινήτων iX5 Hydrogen, ελπίζει να τους καλύψει με το κατάλληλο αυτοκίνητο στα μέσα της δεκαετίας. «Και το TCO θα είναι εξίσου καλό με των αυτοκινήτων μπαταρίας», ανέφερε ο Jürgen Guldner, γενικός διευθυντής Προγράμματος Τεχνολογίας Υδρογόνου της BMW, σε συνέντευξή του στο Fleet Europe, κατά τη διάρκεια δοκιμαστικής οδήγησης. «Δεν γνωρίζουμε πόσοι θα αγόραζαν αυτό το αυτοκίνητο, αλλά οι στόλοι θα είναι προφανώς οι πρώτοι χρήστες. Γνωρίζω μια εταιρεία ταξί στο Παρίσι που λειτουργεί με υδρογόνο, χάρη σε εγκατάσταση ανεφοδιασμού σε συγκεκριμένα σημεία», ανέφερε ο κ. Gundler, όταν ρωτήθηκε για τη σημασία της εταιρικής συμμετοχής για να υιοθετηθεί το υδρογόνο από επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα. Το αυτοκίνητο αποδεικνύεται αποτελεσματικό στο περιβάλλον του λιμανιού της Αμβέρσας. Παρόλο που το πρότυπο δεν είναι έτοιμο προς πώληση, η συστοιχία κυψελών καυσίμου του μεγάλου SUV λειτουργεί εξαιρετικά. Η άνεση είναι όμοια με οποιουδήποτε X5 και υπάρχει ακόμα και χάρτης ενσωματωμένος στο σύστημα πλοήγησης, που επισημαίνει όλους τους σταθμούς υδρογόνου της Ευρώπης. Υπάρχουν πέντε στο Βέλγιο, κάτι υποδειγματικό για όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Γερμανία αποτελεί εξαίρεση, με 90 σταθμούς. Για να αποκτήσει δυναμική η υιοθέτηση αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου, πρέπει να προηγηθεί ένα επαρκές δίκτυο υποδομής. Σύμφωνα με την πρόταση AFIR (κανονισμός υποδομής εναλλακτικών καυσίμων), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε για εγκατάσταση ενός σταθμού υδρογόνου ανά εκατό χιλιόμετρα σε όλη την επικράτειά της Ε.Ε., αλλά η διαδικασία περιμένει την τελική έγκριση. Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο fleetnews.gr ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΛΙΚΗ ΛΥΣΗ ΚΑΙ Η ΑΡΧΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ Jürgen Gundler, BMW Hydrogen Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

13.03.23 #191 4 Από την 1η Απριλίου 2023, η Yvonne Bettkober αναλαμβάνει επικεφαλής Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Μετασχηματισμού του Volkswagen Group. Θα διαδεχθεί τη δρ Katharina Peterwerth, η οποία αποχώρησε από την εταιρεία πέρυσι. Η κ. Bettkober είναι εμπειρογνώμονας μετασχηματισμού με αποδεδειγμένο ιστορικό και έχει πολυετή εμπειρία στους τομείς της εταιρικής ανάπτυξης, του στρατηγικού οργανωσιακού σχεδιασμού και των ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων. Στη νέα της λειτουργία, η κ. Bettkober θα αναφέρεται στον Hauke Stars, μέλος του Δ.Σ. για την πληροφορική και την οργάνωση. Η κ. Bettkober έχει περισσότερα από 20 χρόνια διεθνούς διοικητικής εμπειρίας. Τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια στην Amazon Web Services, ήταν γενική διευθύντρια με τη συνολική ευθύνη για την ίδρυση της νέας επιχειρηματικής μονάδας AWS στην Ελβετία και την Αυστρία. Υπό την ηγεσία της, η AWS κατέγραψε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Πριν ενταχθεί στο Amazon Web Services, εργάστηκε 13 χρόνια στη Microsoft, ενώ έχει εργαστεί επίσης στην Tibco Software και στην TeleSensKSCL. Η Yvonne Bettkober σπούδασε ηλεκτρολόγος και μηχανικός τηλεπικοινωνιών στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου. Επιπλέον, είναι κάτοχος MBA από το Warwick Business School. Έχει εργαστεί σε περισσότερες από 20 χώρες και μιλά τέσσερις γλώσσες. VOLKSWAGEN GROUP Yvonne Bettkober Το Volkswagen Group όρισε τη Nicole Mommsen νέα επικεφαλής Global Communications and Sustainability Group Technology στη Volkswagen. Ο ρόλος αυτός δημιουργήθηκε πρόσφατα ενόψει της στρατηγικής σημασίας του τομέα και περιλαμβάνει επικοινωνίες μεταξύ των τεσσάρων βασικών πυλώνων τεχνολογίας του ομίλου: Group Components, PowerCo SE, Volkswagen Group Charging & Energy και την επιχείρηση πλατφόρμας τρίτων του ομίλου. Ο ρόλος περιλαμβάνει επίσης τις δραστηριότητες βιωσιμότητας του τμήματος. Ως νέο μέλος της ομάδας διοίκησης τεχνολογίας του ομίλου, η Nicole Mommsen θα αναφέρεται στον Thomas Schmallvon Westerholt, μέλος του Δ.Σ. του ομίλου για θέματα Τεχνολογίας και πρόεδρο του Δ.Σ. της Volkswagen Group Components. Οι τομείς μπαταρίας, φόρτισης και ενέργειας αποτελούν αναπόσπαστα μέρη του σχεδίου 10 σημείων, με το οποίο το Δ.Σ. της Volkswagen, με επικεφαλής τον CEO Oliver Blume, θέλει να επιταχύνει τη μετάβαση προς τη βιώσιμη, ψηφιακή κινητικότητα. Προκειμένου να διασφαλιστεί η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, ο όμιλος επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη και παραγωγή νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, η εταιρεία προωθεί την εκβιομηχάνιση της τεχνολογίας μπαταριών σε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας. Η Volkswagen έχει θέσει ως στόχο τη δημιουργία 45.000 σημείων ταχείας φόρτισης παγκοσμίως έως το 2025 και την επέκταση της διαχείρισης ενέργειας σε μια μελλοντική ομάδα εσόδων. Η Nicole Mommsen εντάχθηκε στη Volkswagen τον Αύγουστο του 2020 ως επικεφαλής Εταιρικής Επικοινωνίας. Τον Ιανουάριο του 2021, διορίστηκε επικεφαλής Global Group Communications, αναφερόμενη απευθείας στον πρώην CEO Herbert Diess. Μετά την αλλαγή στην κορυφή του ομίλου τον Σεπτέμβριο του 2022, ανέλαβε αναπληρώτρια επικεφαλής Επικοινωνίας του ομίλου παγκοσμίως, Chief Internal Communications Operating Officer και επικεφαλής της διευρυμένης ομάδας εταιρικής επικοινωνίας. Περισσότερα στο fleetnews.gr Nicole Mommsen Πρόσωπα Yvonne Bettkober Nicole Mommsen Ο Peyman Kargar, ο οποίος ηγείται της Infiniti από τον Ιούνιο του 2020 και ετοίμαζε ευρεία επανεκκίνηση της μάρκας, με επίκεντρο το SUV QX80, θα αποχωρήσει από πρόεδρος στις 30 Μαρτίου και θα αντικατασταθεί προσωρινά από την Olga Filippova, γενική διευθύντρια Παγκόσμιων Πωλήσεων και Μάρκετινγκ. Ο κ. Kargar, 55 ετών, εργάστηκε στη Renault για σχεδόν δύο δεκαετίες πριν από τη Nissan, το 2017. Διηύθυνε τις δραστηριότητες της Nissan στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία, πριν αναλάβει την Infiniti. Ο PEYMAN KARGAR ΑΠΟΧΩΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ INFINITI Olga Filippova Peyman Kargar

13.03.23 #191 5 Το Εποπτικό Συμβούλιο της BMW AG διόρισε τον Walter Mertl (49 ετών) νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, υπεύθυνο για τα Οικονομικά. Αντικαθιστά τον Nicolas Peter (60 ετών), ο οποίος θα συνταξιοδοτηθεί μετά την Ετήσια Γενική Συνέλευση στις 11 Μαΐου 2023. «Το BMW Group ήταν πολύ τυχερό που είχε έναν CFO όπως ο Nicolas Peter», δήλωσε ο Norbert Reithofer, πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της BMW AG. «Κατά τα τελευταία, εξαιρετικά ασταθή χρόνια, η εταιρεία επωφελήθηκε από την εις βάθος τεχνογνωσία και την εξαιρετικά ορθή του κρίση. Ο Nicolas Peter αξίζει τις θερμότερες ευχαριστίες μας για τις τρεις δεκαετίες επιτυχημένης διοίκησης που διαμορφώθηκε από το όραμά του και το επιχειρηματικό του πνεύμα: Επέδειξε τεράστιες ηγετικές ικανότητες, ενώ διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ανάπτυξης του BMW Group, χρησιμοποιώντας τις εκτεταμένες γνώσεις του για την εταιρεία και το λειτουργικό περιβάλλον. Οι προσπάθειές του εξασφάλισαν εξαιρετική φήμη της εταιρείας στις κεφαλαιαγορές και στο ευρύτερο κοινό. Η εταιρεία οφείλει στον Nicolas Peter ευγνωμοσύνη για τις σημαντικές προόδους στο μετασχηματισμό της - παραμένοντας ταυτόχρονα επικεντρωμένη στη μακροπρόθεσμη κερδοφορία της». Ο Nicolas Peter εργάζεται για το BMW Group για περισσότερες από τρεις δεκαετίες και είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου από το 2017. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της στρατηγικής του BMW Group, στη διεθνοποίηση της εταιρείας και στην πρόοδο του εκτεταμένου μετασχηματισμού προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση. Ο Walter Mertl εντάχθηκε στο BMW Group το 1998 και κατείχε διάφορες διευθυντικές θέσεις στους τομείς Οικονομικών, Πωλήσεων και Εμπορικού στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό περιλάμβανε την ευθύνη για κεντρικές λειτουργίες στις Οικονομικές Εκθέσεις του ομίλου, την Εταιρική Λογιστική και τον Εταιρικό Έλεγχο. Τα τελευταία χρόνια, ήταν επικεφαλής ολόκληρου του τμήματος Εταιρικού Ελέγχου του BMW Group. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΝ NICOLAS PETER Ο Walter Mertl θα αναλάβει CFO της BMW AG Walter Mertl Nicolas Peter Η Volvo Cars όρισε τον 22χρονο βετεράνο Michael Cottone, πρόεδρο της Volvo Car ΗΠΑ και Καναδά, αντικαθιστώντας τον Anders Gustafsson, ο οποίος ηγείτο της περιφέρειας από το 2018. Ο κ. Cottone ήταν αντιπρόεδρος της δυτικής περιφέρειας των ΗΠΑ από το 2016 έως το 2023, επικεφαλής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ των καταστημάτων franchise της Volvo, από το Σικάγο, μέχρι το Γκουάμ. Αναφέρεται στον Björn Annwall, εμπορικό διευθυντή και αναπληρωτή CEO της Volvo Cars. Τα νέα καθήκοντα -από τον Μάρτιο του 2023- ανατίθενται, ενώ ξεκινά η νέα νομοθεσία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, που πιέζει για οχήματα κατασκευής ΗΠΑ και ηλεκτροκίνητα μοντέλα, μετασχηματισμό στον οποίον εστιάζει η Volvo Cars. Ο MICHAEL COTTONE ΠΡΟΕΔΡΟΣ VOLVO CARS ΗΠΑ - ΚΑΝΑΔΑ Stéphane Chauville Πρόσωπα NISSAN: ΝΕΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΥΡΩΠΗΣ Η Nissan όρισε τον Stéphane Chauville, με 30ετή πείρα στην αυτοκινητοβιομηχανία, επικεφαλής των εταιρικών πωλήσεων Ευρώπης. Ο κ. Chauville, ο οποίος εντάχθηκε στο Nissan Group το 2010, θα είναι υπεύθυνος για τον τομέα του στόλου, της ενοικίασης, του remarketing, των υπολειμματικών αξιών και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Με την ένταξή του στη Nissan, ο κ. Chauville ανέλαβε διάφορα καθήκοντα σε περιφερειακές επιχειρηματικές μονάδες και κεντρικά γραφεία, όπως αυτά του διευθυντή Πωλήσεων Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, στην Ουγγαρία και του διευθύνοντος συμβούλου Βελγίου και Λουξεμβούργου. Προ της τελευταίας ανάθεσης, ο Chauville εχρημάτισε διευθυντής των 27 ανεξάρτητων αγορών της Nissan στην Ευρώπη. Θα ασκεί τα νέα του καθήκοντα στα κεντρικά γραφεία της Nissan Automotive Europe, στο Montigny-le-Bretonneux. Ο κ. Chauville δήλωσε τον ενθουσιασμό του για την ανάθεση ανάπτυξης και εφαρμογής της νέας στρατηγικής εταιρικών πωλήσεων της Nissan. Michael Cottone

13.03.23 #191 6 Το BMW Group πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει για το 2022 και είχε ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις σε δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον. Ο κατασκευαστής premium αύξησε σημαντικά το EBT του ομίλου (23.509 εκατ. ευρώ/ +46,4%) και τα καθαρά κέρδη (18.582 εκατ. ευρώ/ +49,1%) σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή η θετική εξέλιξη μπορεί να αποδοθεί στη βελτιωμένη τιμολόγηση και στα θετικά αποτελέσματα του μείγματος προϊόντων, καθώς και στην πλήρη ενοποίηση της κινεζικής κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA). Η τελευταία συνεισέφερε επίσης με 5,01 δισ. ευρώ στις 11 Φεβρουαρίου 2022 στις αισθητά υψηλότερες ελεύθερες ταμειακές ροές των 11,07 δισ. ευρώ στον αυτοκινητιστικό τομέα. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 107,7% το 2022, αντιπροσώπευαν το 9% των παραδόσεων του 2022 και συνέβαλαν στην περαιτέρω μείωση της τιμής των εκπομπών CO2 του στόλου νέων οχημάτων στην Ε.Ε. Βάσει προκαταρκτικών στοιχείων, η τιμή αυτή διαμορφώθηκε στα 105,0 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (WLTP). Πρόκειται για μία μείωση της τάξεως του (-)9,4% που υπερβαίνει αισθητά την τιμή του προηγούμενου έτους και τον ισχύοντα στόχο εκπομπών κατά 22,5 γρ/χλμ (προηγ. έτος: 115,9 γρ/ χλμ). Το BMW Group προχωρά με τον εξηλεκτρισμό της γκάμας των προϊόντων του και στοχεύει να αυξήσει το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές του παραδόσεις σε 15% φέτος. «Δύο είναι τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας μας το 2022: μια ισχυρή και γεμάτη πάθος ομαδική προσπάθεια από το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού μας παγκοσμίως, και συναρπαστικά προϊόντα με τα οποία ανταποκρινόμαστε σε ένα περιβάλλον συνεχών προκλήσεων», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του ΔΣτης BMW AG, την Πέμπτη 9 Μαρτίου στο Μόναχο. «Δείχνει ότι όσοι αντιμετωπίζουν τον μετασχηματισμό με θάρρος και συνέπεια, διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο ευελιξίας, μπορούν να επιτύχουν σταθερές επιδόσεις, ακόμη και σε ασταθές περιβάλλον. Θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε στο ‘μονοπάτι’ της BMW στο μέλλον, κατευθύνοντας περαιτέρω την εταιρεία στο δρόμο προς την επιτυχία». ΠΕΤΥΧΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟ BMW GROUP Αύξηση καθαρών κερδών το 2022 H ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ BMW iDRIVE Tο BMW Group προχώρησε στο επόμενο στάδιο εξέλιξης του συστήματος BMW iDrive. Μια νέα αρχική οθόνη με σαφή διάταξη των λειτουργιών διευκολύνει τη χρήση του BMW Curved Display. Η φιλοσοφία QuickSelect του συστήματος προσφέρει επιπρόσθετα μια βελτιωμένη δομή μενού που είναι εμπνευσμένη από ηλεκτρονικές συσκευές ευρείας κατανάλωσης. Το νέο BMW iDrive είναι ζωτικής σημασίας, καθώς εξασφαλίζει τη συγκέντρωση και ασφάλεια του οδηγού πίσω από το τιμόνι, εμφανίζοντας τις σωστές πληροφορίες στο σωστό σημείο. Το νέο σύστημα BMW iDrive θα εισαχθεί σταδιακά στα τρέχοντα μοντέλα κατά τη διάρκεια του 2023. «Σήμερα, το BMW iDrive είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό σύστημα ελέγχου και λειτουργίας – είναι ένας ψηφιακός κόσμος εμπειριών που επιτρέπει στον άνθρωπο και το αυτοκίνητο να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν πληροφορίες», επισημαίνει ο Stephan Durach, ανώτερος αντιπρόεδρος του BMW Group, τομέας Ανάπτυξης Συνδεδεμένης Εταιρείας. «Όπως είπαμε στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων στο Λας Βέγκας, τον Ιανουάριο του 2023, βελτιώνουμε συνεχώς τη σχετική εμπειρία χρήστη με βάση την τελευταία διαθέσιμη τεχνολογία». Αυτό μεταφράζεται σε μία ευρύτερη προσφορά ψηφιακού περιεχομένου για ενημέρωση και ψυχαγωγία, συντομότερους κύκλους ενημέρωσης λειτουργιών, καλύτερες πληροφορίες σχετικά με τα σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και βελτιωμένη πρόσβαση σε μία σειρά από συγκεκριμένες διαδικτυακές υπηρεσίες. Με το νέο γραφικό περιβάλλον και τη βελτιστοποιημένη δομή του μενού, το BMW iDrive, μελλοντικά, θα εστιάζει ακόμη πιο ξεκάθαρα στην αλληλεπίδραση μέσω της οθόνης αφής και της φυσικής γλώσσας. Η κυρτή οθόνη BMW Curved Display θα συνεχίσει να χρησιμεύει ως σημείο αλληλεπίδρασης για την πολυαισθητηριακή εμπειρία του BMW iDrive. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr

13.03.23 #191 7 Η MACADAM ΕΞΑΓΟΡΑΖΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ SGS Η εταιρεία ελέγχου οχημάτων Macadam Europe υπέγραψε συμφωνία ενσωμάτωσης των Automotive Asset Assessment & Retail Network Services της SGS - της εταιρείας που θεωρείται ευρέως «εφευρέτης της επιθεώρησης οχημάτων». Η συμφωνία αφορά στους τομείς αυτούς στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και αναμένεται να ολοκληρωθεί την 1η Ιουλίου, κατόπιν έγκρισης των αρμόδιων αρχών, παρέχοντας στη Macadam ευρύτερο φάσμα λύσεων και ευρύτερη παρουσία στην Ευρώπη. Στη σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία χαιρετίζει την εξαγορά ως ορόσημο: «Η συνδυασμένη ισχύς αμφοτέρων των εταιρειών θα προσφέρει στους πελάτες ακόμα πιο ολοκληρωμένες και καινοτόμους λύσεις». Οι δύο εταιρείες τονίζουν τη δέσμευσή τους στην ποιότητα και στην αφοσίωση στους πελάτες και διαθέτουν εκτενή γεωγραφική κάλυψη. Λόγω της συμπληρωματικής φύσης των δραστηριοτήτων και των υπηρεσιών τους, η Macadam προβλέπει η διαδικασία ολοκλήρωσης να διεξαχθεί ομαλά. Συγκεκριμένα, οι μέθοδοι επιθεώρησης της SGS θα συνδυαστούν με τις εξατομικευμένες λύσεις πληροφορικής της Macadam για επιθεώρηση οχημάτων και το έμπειρο προσωπικό της SGS θα ενσωματωθεί στη Macadam, με ένα ενιαίο σύστημα πληροφορικής, υπό την επωνυμία Macadam. Η Macadam Europe, με έδρα το Βέλγιο, ιδρύθηκε το 1993 και απασχολεί περισσότερους από 450 εργαζομένους, με 650.000 σημεία επιθεώρησης σε 12 χώρες. Η εταιρεία ηγείται της αγοράς επιθεωρήσεων οχημάτων σε διάφορες χώρες. Με την εξαγορά της ελβετικής SGS, η Macadam Europe θα απασχολεί συνολικά 720 εργαζομένους, με περίπου 1 εκατομμύριο επιθεωρήσεις οχημάτων ετησίως σε 21 χώρες και θα είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες ελέγχου οχημάτων στην Ευρώπη. «Είμαστε πολύ ευτυχείς γι’ αυτήν τη συμφωνία και για τις ευκαιρίες που δημιουργεί για τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες μας», δήλωσε ο Bertrand Donck, CEO της Macadam Ευρώπης. «Με τα συνδυασμένα πλεονεκτήματα των δύο εταιρειών, είμαστε σε καλή τροχιά συνεχούς ανάπτυξης και επιτυχιών τα επόμενα χρόνια». Το εργοστάσιο συναρμολόγησης Cassino της Stellantis στην Ιταλία, που παράγει οχήματα για τις premium και πολυτελείς μάρκες, Alfa Romeo και Maserati, θα αναλάβει και την παραγωγή οχημάτων, που θα επιμεριστεί αργότερα, βάσει της ευέλικτης πλατφόρμας STLA Large για BEV. Την ανακοίνωση έκανε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, όταν επισκέφθηκε το τεχνικά προηγμένο εργοστάσιο συναρμολόγησης, που κατασκευάζει τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio, καθώς και τις Maserati Grecale. «Το εργοστάσιο του Cassino διαθέτει πλούσια παράδοση καινοτομίας και τεχνολογίας», ανέφερε ο Carlos Tavares. «Τα οχήματα που σχεδιάζουμε στις πλατφόρμες STLA θα φέρουν επανάσταση στην οδηγική εμπειρία, με εξοπλισμό και δυνατότητες αιχμής και γι’ αυτό εμπιστευόμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό και την διοίκηση του εργοστασίου στους τολμηρούς στόχους μας. Η υποστήριξη του προσωπικού μας στο Cassino και η προνοητικότητα των τοπικών και εθνικών αρχών ενισχύουν περαιτέρω τις προσπάθειές μας ικανοποίησης των πελατών με καθαρή, ασφαλή και οικονομική μετακίνηση». Το Cassino είναι το δεύτερο εργοστάσιο της Stellantis στο οποίο ανατέθηκε η παραγωγή οχημάτων βάσει της πλατφόρμας STLA Large, μετά το εργοστάσιο συναρμολόγησης Windsor του Καναδά. Η πλατφόρμα STLA Large είναι μία από τις τέσσερις εξαιρετικά ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων BEV του προγράμματος ηλεκτροκίνησης της Stellantis. Η STLA Large θα αποτελέσει τη βάση πολλών μελλοντικών οχημάτων των μαρκών της Stellantis και σχεδιάστηκε για να παρέχει έως και 800 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας με συστήματα κίνησης της εταιρείας και σπονδυλωτές συστοιχίες μπαταριών. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έχουν την ευελιξία να προσαρμόσουν το μήκος και το πλάτος της πλατφόρμας και τη διαμόρφωση του συστήματος μετάδοσης κίνησης για να την προσαρμόσουν σε συγκεκριμένα σχέδια προϊόντων. EV ΜΕΣΑΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ALFA ROMEO ΚΑΙ ΤΗ MASERATI Συναρμολόγηση BEV της Stellantis στην Ιταλία

13.03.23 #191 8 Με το project «MaterialLoop», η Audi κάνει το επόμενο βήμα για τον ορισμό του κύκλου ζωής περισσότερων υλικών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Από κοινού με 15 συνεργάτες από τους τομείς έρευνας και ανακύκλωσης αλλά και σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, η μάρκα εξετάζει την επανάχρηση των λεγόμενων «υλικών-μετά-την-κατανάλωση». Τα υλικά αυτά αφαιρούνται από τα οχήματα των πελατών στο τέλος του κύκλου ζωής τους και προωθούνται από την εταιρεία στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Ως μέρος της στρατηγικής κυκλικής οικονομίας της Audi, το πρόγραμμα αυτό παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς μια κυκλική οικονομία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Μέχρι σήμερα, πολύ λίγα από τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή νέων οχημάτων ανακτώνται από τα παλιά αυτοκίνητα. Ο χάλυβας, για παράδειγμα, συνήθως καταλήγει ως βιομηχανικός χάλυβας στο χώρο των κατασκευών μετά την ανακύκλωση οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Η Audi θέλει να το αλλάξει αυτό επαναχρησιμοποιώντας δευτερεύοντα υλικά που προέρχονται από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους και πάλι στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Η λεγόμενη «υποκύκλωση» (downcycling), είναι η απώλεια ποιότητας των υλικών που προκύπτει από τη συνεχή διαδικασία ανακύκλωσης και πρέπει να αποφεύγεται. Τον Οκτώβριο του 2022, 100 οχήματα της Audi, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων και πρώην αυτοκινήτων εξέλιξης, αποσυναρμολογήθηκαν ως μέρος του κοινού project «MaterialLoop». Η στοχευμένη αποσυναρμολόγηση μεμονωμένων εξαρτημάτων επέτρεψε τη διατήρηση δευτερογενών υλικών υψηλής ποιότητας, όπως για παράδειγμα μεγαλύτερα πλαστικά κομμάτια, ώστε να προωθηθούν στην ανακύκλωση. Μετά την αποσυναρμολόγηση, αυτά που έμειναν από τα αμαξώματα των αυτοκινήτων τεμαχίστηκαν και ταξινομήθηκαν σε ομάδες υλικών που αποτελούνταν από χάλυβα, αλουμίνιο, πλαστικό και γυαλί, σε συνεργασία με τις εταιρείες που συμμετέχουν στο project. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΟΣ ΧΑΛΥΒΑΣ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΕ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ AUDI A4 Audi: project «MaterialLoop» Η FORD ΙΔΡΥΣΕ ΤΗ LATITUDE AI Η Ford Motor Company ίδρυσε τη Latitude AI, μια θυγατρική εταιρεία πλήρους ιδιοκτησίας που εστιάζει στην ανάπτυξη ενός hands-free και eyes-off-the-road συστήματος αυτοματοποιημένης οδήγησης που προορίζεται για εκατομμύρια οχήματα. Με τη δημιουργία της Latitude, η Ford προσθέτει μια κορυφαία ομάδα ειδικών και ταλέντων σε τομείς όπως η μηχανική μάθηση, η ρομποτική, το λογισμικό, οι αισθητήρες και η μηχανική συστημάτων, ενόσω η εταιρεία αναπτύσσει και επεκτείνει τις προσπάθειές της στην τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης – συμπεριλαμβανομένων των εξελίξεων που αφορούν το Ford BlueCruise, το οποίο έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερα από 50 εκατομμύρια χιλιόμετρα hands-free οδήγησης. Η Latitude επαναπροσδιορίζει την εμπειρία του πελάτη, αυτοματοποιώντας την οδήγηση σε περιόδους που μπορεί να είναι κουραστικές, αγχωτικές ή ακόμα και δυσάρεστες, όπως στο μποτιλιάρισμα ή σε μεγάλα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων. Ένας μέσος οδηγός στις ΗΠΑ σπαταλά σχεδόν 100 ώρες το χρόνο εγκλωβισμένος στην κίνηση, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης μεταφορών INRIX. Η δημιουργία της Latitude υποστηρίζει την περσινή στρατηγική στροφή της Ford, εστιάζοντας σε τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης για οχήματα που ανήκουν σε ιδιώτες. Η Ford προσέλαβε περίπου 550 άτομα που εργάζονταν προηγουμένως στην Argo AI σε τομείς και τεχνολογίες, όπως η μηχανική μάθηση και η ρομποτική, οι πλατφόρμες που βασίζονται σε cloud, η χαρτογράφηση, οι αισθητήρες και τα υπολογιστικά συστήματα, οι δοκιμαστικές λειτουργίες και η μηχανική ασφάλειας. Η ομάδα της Latitude εφάρμοσε μεγάλο μέρος της εμπειρίας της στην αυτοματοποιημένη οδήγηση, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων ανάπτυξης λογισμικού και της υποδομής, με άξονα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Αναλυτικά στο fleetnews.gr

13.03.23 #191 9 Η Hyundai Motor Company πραγματοποίησε την Παγκόσμια Διαδικτυακή Πρεμιέρα του καινούργιου KONA, του αναβαθμισμένου multiplayer στην κατηγορία των B-SUV, με κορυφαία μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (EV) που προσφέρει προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και άνεσης και κορυφαία αυτονομία. Η δεύτερη γενιά του KONA προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα στην κατηγορία B-SUV, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης γκάμας συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τις εκδόσεις EV (βασική ή μεγάλης αυτονομίας), τις πλήρως υβριδικές (HEV), αυτές με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) καθώς και τις σπορ εκδόσεις N Line. Με τη στιβαρή, δυναμική σχεδίαση και τις αναβαθμισμένες διαστάσεις του, το καινούργιο KONA διατηρεί τον εμβληματικό του χαρακτήρα, υποστηρίζοντας το lifestyle όλων των ηλικιών, ενώ προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά ευκολίας που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη εμπειρία. Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι η διπλή οθόνη 12,3 ιντσών, ένα Digital Key 2 Touch, πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Το νέο KONA Electric προσφέρει κορυφαία αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία (AER) στην κατηγορία των B-SUV (εκτιμώμενη κατά WLTP στα 490 χλμ.). Επίσης, διαθέτει ειδικά σχεδιαστικά EV χαρακτηριστικά, όπως το μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk), ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package. Το νέο μοντέλο έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΝΈΟ HYUNDAI KONA Προηγμένο με αυξημένη αυτονομία Η Dacia λανσάρει το εξοπλιστικό επίπεδο Extreme, σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της, Spring, Sandero, Jogger και Duster. Το νέο επίπεδο εξοπλισμού Extreme εξασφαλίζει στα μοντέλα της Dacia ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση, που εναρμονίζεται με το περιβάλλον της υπαίθρου. Με το λανσάρισμα της νέας έκδοσης Spring Extreme, η μάρκα παρουσιάζει για πρώτη φορά και τον νέο ηλεκτροκινητήρα Electric 65 (65hp / 48kW). Διαθέσιμος μόνον στο Spring Extreme, ο κινητήρας συνδυάζεται με νέο κιβώτιο ταχυτήτων, που εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις και ανάκτηση ενεργείας σε μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Χάρη στον νέο ηλεκτροκινητήρα, το Spring Extreme επιτυγχάνει αυτονομία της τάξης των 220 χλμ. (WLTP) στον μικτό κύκλο και 305χλμ. (WLTP) στον αστικό κύκλο. Η οδήγηση σε λασπωμένο, χιονισμένο ή ολισθηρό οδόστρωμα, αποτελεί μία ιδιαίτερη πρόκληση για οχήματα με κίνηση στους δύο τροχούς. To «έξυπνο» σύστημα Extended Grip της Dacia προσφέρει στον οδηγό την απόλυτη ελευθερία να κινηθεί με ασφάλεια σε εκτός δρόμου μονοπάτια. Το Πακέτο Sleep είναι το πρώτο αξεσουάρ που λανσάρεται ως μέρος της σειράς αξεσουάρ με την ονομασία InNature. Διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις του Jogger, το πακέτο Sleep δίνει τη δυνατότητα να μετατρέψετε, σε λίγα μόλις λεπτά, την καμπίνα των επιβατών του Jogger σε μία άνετη κρεβατοκάμαρα. Τα δύο αφαιρούμενα καθίσματα της 3ης σειράς, στην 7θέσια έκδοση του Jogger, πρέπει να αφαιρεθούν πριν την τοποθέτηση του συγκεκριμένου πακέτου. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η DACIA ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ EXTREME

13.03.23 #191 10 Η διεθνής φαρμακευτική εταιρεία Abbott Laboratories ανακοίνωσε τη δέσμευση της μετατροπής των 475 εταιρικών της αυτοκινήτων στο Η.Β. σε ηλεκτρικά μπαταρίας μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, επιταχύνοντας τα σχέδια απανθρακοποίησής της. Η εταιρεία αναφέρει πως η μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα υπαγορεύεται τόσο από περιβαλλοντικούς, όσο και από εμπορικούς στόχους. Δεσμεύτηκε να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα Πεδίου 1 και 2 κατά 30% έως το τέλος του 2030, έναντι του 2018 και είναι συνεπής με τους στόχους της πρωτοβουλίας Science Based Targets. Όσον αφορά στην απανθρακοποίηση του στόλου, η Abbott Laboratories ακολουθεί προσέγγιση ανά χώρα, με το Ηνωμένο Βασίλειο να πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση του στόλου και να έπονται άλλες χώρες, αναλόγως της εξέλιξης της αγοράς. Ο Les Muggeridge, διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού Ηνωμένου Βασιλείου της Abbott Laboratories, δήλωσε: «Ως ειδικοί του τομέα υγείας, προσπαθούμε διαρκώς να καταστήσουμε το στόλο μας όσο το δυνατόν φιλικότερο στο περιβάλλον, επειδή έτσι πρέπει, εξετάζοντας διαχρονικά τα τελευταία επιστημονικά επιτεύγματα, για μετάβαση από τη βενζίνη στο ντίζελ και στη συνέχεια από το ντίζελ στα υβριδικά και τώρα πλέον στα ηλεκτρικά. Αυτή η πολιτική εξηλεκτρισμού μας βοηθά και εμπορικά. Για παράδειγμα, το Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS) είναι ο μεγαλύτερος πελάτης μας στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι προσφορές του βαθμολογούνται εν μέρει βάσει περιβαλλοντικών επιδόσεων. Η προσπάθεια χρήσης στόλου μηδενικών εκπομπών μας βοηθά να κερδίσουμε συμβόλαια». Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η ABBOTT LABORATORIES ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΤΗΣ ΣΤΟΛΟ ΣΕ 100% EV Δέσμευση μηδενικών εκπομπών Η Nissan αποκάλυψε τη νέα της προσέγγιση για την ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων, την οποία αποκαλεί “X-in-1”. Σύμφωνα με αυτή, τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης EV και e-POWER θα μοιραστούν και θα διαμορφωθούν, με αποτέλεσμα τη μείωση κατά 30% του κόστους ανάπτυξης και κατασκευής έως το 2026, σε σύγκριση με το 2019. Μέσω της προσέγγισης X-in-1, η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των οχημάτων της EV και e-POWER. Η Nissan έχει αναπτύξει ένα πρότυπο συστήματος μετάδοσης κίνησης 3-σε-1, που διαμορφώνει τον κινητήρα, το μετατροπέα και το μειωτήρα, το οποίο έχει προγραμματιστεί για χρήση σε EV. Ένα πρωτότυπο 5-σε-1, το οποίο διαμορφώνει επιπλέον τη γεννήτρια και τον ενισχυτή, σχεδιάζεται για χρήση σε οχήματα e-POWER. Η προσέγγιση X-in-1, η οποία καλύπτει το 3-σε-1, το 5-σε-1, καθώς και άλλες πιθανές παραλλαγές, αναπτύχθηκε για να επιτρέψει την παραγωγή βασικών εξαρτημάτων EV και e-POWER στην ίδια γραμμή. Η ΠΡΟΣΈΓΓΙΣΗ X-IN-1 ΈΧΕΙ ΤΑ ΑΚΌΛΟΥΘΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ: „ Μοιράζεται και διαμορφώνει τα βασικά εξαρτήματα, βελτιώνει την απόδοση της παραγωγής και μειώνει το κόστος του συστήματος μετάδοσης κίνησης κατά περίπου 30%. Στο e-POWER, στοχεύει να καταστεί το κόστος των οχημάτων ισοδύναμο με τα οχήματα ICE, έως το 2026 περίπου. „ Η μείωση μεγέθους και βάρους της μονάδας βελτιώνει την απόδοση του οχήματος και ελαχιστοποιεί το θόρυβο και τους κραδασμούς. „ Ο κινητήρας χρησιμοποιεί 1% λιγότερα βαριά στοιχεία σπάνιων γαιών. „ Η κοινή χρήση βασικών εξαρτημάτων και η τεχνολογία ελέγχου παρέχει ελκυστική οδηγική εμπειρία, μοναδική για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Nissan. Δείτε εδώ video με το νέο πρότυπο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. NISSAN: ΝΕΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ Les Muggeridge

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=