FLEETNEWS #191

13.03.23 #191 12 Το CampX από το Volvo Group είναι μια παγκόσμια ιδέα που έχει σχεδιαστεί για να επιταχύνει τις νέες τεχνολογικές και επιχειρηματικές καινοτομίες για βιώσιμη κινητικότητα, σε συνεργασία με εταιρείες startup. Το Volvo Group διαθέτει πλέον τέσσερις κόμβους καινοτομίας σε τρεις ηπείρους -στη Γαλλία, τη Σουηδία, την Ινδία και τις ΗΠΑ-, ενώ μόλις ανακοίνωσε ένα νέο CampX στη Lyon. Στο πλαίσιο της ιδέας CampX, νεοφυείς επιχειρήσεις με πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες για ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα και ψηφιακές λύσεις καλούνται να συνεργαστούν με τους αρχιμηχανικούς και τους επιχειρηματικούς εμπειρογνώμονες της Volvo κατά τη διάρκεια σύντομων έργων επικύρωσης στους κόμβους καινοτομίας. Το CampX προσφέρει επίσης ένα οικοσύστημα στο οποίο οι νεοσύστατες επιχειρήσεις σε πρώιμη φάση λαμβάνουν καθοδήγηση, δίκτυα και επιχειρηματικές γνώσεις από ειδικούς του Volvo Group. Στον κόμβο μπορούν να επικυρώσουν τις ιδέες τους και να τις δοκιμάσουν σε εργαστήρια και σε δοκιμαστικά οχήματα. VOLVO GROUP Κόμβοι καινοτομίας σε τρεις ηπείρους Βασική επιλογή για τη μετάβαση στην πράσινη κινητικότητα, πέραν του εξηλεκτρισμού, αποτελούν οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Οι σιδηρόδρομοι είναι απολύτως κατάλληλοι για την τεχνολογία υδρογόνου. Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παρέχουν υψηλή αυτονομία και ένας συρμός Alstom Coradia iLint της LNVG διήνυσε πρόσφατα απόσταση ρεκόρ 1.175 χιλιομέτρων, με μία μόνο δεξαμενή υδρογόνου. Η ανταγωνιστικότητα του υδρογόνου στις σιδηροδρομικές μεταφορές θα αυξηθεί με τη μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη οικοσυστημάτων υδρογόνου. Η Alstom είναι επίσης πρωτοπόρος στη χρήση υδρογόνου στους συρμούς, σχεδιάζοντας, αναπτύσσοντας και κατασκευάζοντας το πρώτο τρένο αμιγώς υδρογόνου, το περιφερειακό τρένο Coradia iLint, το οποίο τέθηκε σε εμπορική λειτουργία στη Γερμανία το 2018. Η εταιρεία επεκτείνει πλέον την τεχνολογία υδρογόνου σε άλλους τύπους επιβατηγών τρένων και εμπορευματικών ατμομηχανών, μέσω νέων κατασκευών και ανακαινίσεων και άλλων εφαρμογών, όπως ναυτιλιακής και σταθερής λειτουργίας. Ο σιδηροδρομικός κλάδος ηγείται της μετάβασης στη βιώσιμη κινητικότητα, εφαρμόζοντας επιτυχώς καινοτομίες ψηφιοποίησης, ασφάλειας, αξιοπιστίας και μείωσης άνθρακα. Οι σιδηροδρομικές επενδύσεις σε υδρογόνο θα τονώσουν περαιτέρω τις καινοτομίες ανάπτυξης βιώσιμου και επιμερισμένου οικοσυστήματος υδρογόνου. Η πρόσφατη έγκριση χρηματοδότησης εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για υποστήριξη 41 ολοκληρωμένων έργων υδρογόνου σε 15 κράτη μέλη (IPCEI Hy2Tech) συνιστά θετική πρόοδο, με τη συμμετοχή της Alstom ως μοναδικής σημαντικής σιδηροδρομικής εταιρείας. Η πρόοδος δεν περιορίζεται στην Ευρώπη, καθώς η Alstom υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας με τη Saudi Railway Company, για την ανάπτυξη λύσεων τρένων υδρογόνου προσαρμοσμένων στη Σαουδική Αραβία. Η περαιτέρω υποστήριξη των δημοσίων αρχών, με επιτάχυνση της εφαρμογής ρυθμιστικών πλαισίων ουδέτερου άνθρακα και θέσπιση περισσότερων υποστηρικτικών πολιτικών για τις σιδηροδρομικές εταιρείες και την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, θα διασφαλίσει τη σημαντική συμβολή του υδρογόνου στην απανθρακοποίηση μέχρι το 2050. ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ετήσια μείωση ανά τρένο πράσινου υδρογόνου Αντίστοιχη εκπομπών αυτοκινήτων

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=