FLEETNEWS #191

13.03.23 #191 8 Με το project «MaterialLoop», η Audi κάνει το επόμενο βήμα για τον ορισμό του κύκλου ζωής περισσότερων υλικών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Από κοινού με 15 συνεργάτες από τους τομείς έρευνας και ανακύκλωσης αλλά και σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, η μάρκα εξετάζει την επανάχρηση των λεγόμενων «υλικών-μετά-την-κατανάλωση». Τα υλικά αυτά αφαιρούνται από τα οχήματα των πελατών στο τέλος του κύκλου ζωής τους και προωθούνται από την εταιρεία στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Ως μέρος της στρατηγικής κυκλικής οικονομίας της Audi, το πρόγραμμα αυτό παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς μια κυκλική οικονομία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Μέχρι σήμερα, πολύ λίγα από τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή νέων οχημάτων ανακτώνται από τα παλιά αυτοκίνητα. Ο χάλυβας, για παράδειγμα, συνήθως καταλήγει ως βιομηχανικός χάλυβας στο χώρο των κατασκευών μετά την ανακύκλωση οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Η Audi θέλει να το αλλάξει αυτό επαναχρησιμοποιώντας δευτερεύοντα υλικά που προέρχονται από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους και πάλι στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Η λεγόμενη «υποκύκλωση» (downcycling), είναι η απώλεια ποιότητας των υλικών που προκύπτει από τη συνεχή διαδικασία ανακύκλωσης και πρέπει να αποφεύγεται. Τον Οκτώβριο του 2022, 100 οχήματα της Audi, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων και πρώην αυτοκινήτων εξέλιξης, αποσυναρμολογήθηκαν ως μέρος του κοινού project «MaterialLoop». Η στοχευμένη αποσυναρμολόγηση μεμονωμένων εξαρτημάτων επέτρεψε τη διατήρηση δευτερογενών υλικών υψηλής ποιότητας, όπως για παράδειγμα μεγαλύτερα πλαστικά κομμάτια, ώστε να προωθηθούν στην ανακύκλωση. Μετά την αποσυναρμολόγηση, αυτά που έμειναν από τα αμαξώματα των αυτοκινήτων τεμαχίστηκαν και ταξινομήθηκαν σε ομάδες υλικών που αποτελούνταν από χάλυβα, αλουμίνιο, πλαστικό και γυαλί, σε συνεργασία με τις εταιρείες που συμμετέχουν στο project. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΟΣ ΧΑΛΥΒΑΣ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΕ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ AUDI A4 Audi: project «MaterialLoop» Η FORD ΙΔΡΥΣΕ ΤΗ LATITUDE AI Η Ford Motor Company ίδρυσε τη Latitude AI, μια θυγατρική εταιρεία πλήρους ιδιοκτησίας που εστιάζει στην ανάπτυξη ενός hands-free και eyes-off-the-road συστήματος αυτοματοποιημένης οδήγησης που προορίζεται για εκατομμύρια οχήματα. Με τη δημιουργία της Latitude, η Ford προσθέτει μια κορυφαία ομάδα ειδικών και ταλέντων σε τομείς όπως η μηχανική μάθηση, η ρομποτική, το λογισμικό, οι αισθητήρες και η μηχανική συστημάτων, ενόσω η εταιρεία αναπτύσσει και επεκτείνει τις προσπάθειές της στην τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης – συμπεριλαμβανομένων των εξελίξεων που αφορούν το Ford BlueCruise, το οποίο έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερα από 50 εκατομμύρια χιλιόμετρα hands-free οδήγησης. Η Latitude επαναπροσδιορίζει την εμπειρία του πελάτη, αυτοματοποιώντας την οδήγηση σε περιόδους που μπορεί να είναι κουραστικές, αγχωτικές ή ακόμα και δυσάρεστες, όπως στο μποτιλιάρισμα ή σε μεγάλα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων. Ένας μέσος οδηγός στις ΗΠΑ σπαταλά σχεδόν 100 ώρες το χρόνο εγκλωβισμένος στην κίνηση, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης μεταφορών INRIX. Η δημιουργία της Latitude υποστηρίζει την περσινή στρατηγική στροφή της Ford, εστιάζοντας σε τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης για οχήματα που ανήκουν σε ιδιώτες. Η Ford προσέλαβε περίπου 550 άτομα που εργάζονταν προηγουμένως στην Argo AI σε τομείς και τεχνολογίες, όπως η μηχανική μάθηση και η ρομποτική, οι πλατφόρμες που βασίζονται σε cloud, η χαρτογράφηση, οι αισθητήρες και τα υπολογιστικά συστήματα, οι δοκιμαστικές λειτουργίες και η μηχανική ασφάλειας. Η ομάδα της Latitude εφάρμοσε μεγάλο μέρος της εμπειρίας της στην αυτοματοποιημένη οδήγηση, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων ανάπτυξης λογισμικού και της υποδομής, με άξονα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Αναλυτικά στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=