FLEETNEWS #191

13.03.23 #191 15 φόρνια. Για να αποφευχθεί η μοίρα της Britishvolt, το προγραμματισμένο εργοστάσιο στα West Midlands του Η.Β. πρέπει να βρει επενδυτή. Η έκθεση θέτει επίσης ερωτηματικά για έργα στη Σερβία και την Ισπανία από την InoBat, η οποία πρόσφατα εξασφάλισε κίνητρα για κοινοπραξία με αμερικανική εταιρεία στην Ιντιάνα. Το μερίδιο της Ευρώπης στις νέες επενδύσεις παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου μειώθηκε από 41% το 2021, στο 2% το 2022, σύμφωνα με το BloombergNEF. Οι επενδύσεις μπαταριών στις ΗΠΑ και την Κίνα συνέχισαν να αυξάνονται και οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν ήδη επισημάνει επέκταση στην Αμερική. Η T&E ανέφερε ότι οι περιορισμένοι πόροι των εταιρειών για κλιμάκωση της παραγωγής και η δύσκολη προμήθεια πρώτων υλών μπαταριών θα προσδώσουν μηδενικό αποτέλεσμα στον ανταγωνισμό ΗΠΑ-Ευρώπης. Η Julia Poliscanova δήλωσε: «Η απάντηση της Ευρώπης θα πρέπει να ανταγωνίζεται τον αντιπληθωριστικό νόμο των ΗΠΑ σε σαφήνεια, απλότητα και διαφάνεια. Ένα κεντρικό ταμείο προσβάσιμο σε όλα τα κράτη μέλη πρέπει να δίνει προτεραιότητα στις αλυσίδες αξίας μπαταριών, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα έξυπνα δίκτυα. Η Ε.Ε. δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική χωρίς ισχυρή βιομηχανική πολιτική, προσανατολισμένη στην κλιμάκωση της παραγωγής και την επιβράβευση περιβαλλοντικά βιώσιμων έργων». Στις 14 Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύσει Νόμο Μηδενικών Βιομηχανικών Εκπομπών (Net Zero Industrial Act), ως απάντηση στις φορολογικές ελαφρύνσεις και τις επιδοτήσεις του IRA για εγκατάσταση των αλυσίδων εφοδιασμού μπαταριών στην Αμερική. Η T&E ζήτησε στόχους παραγωγής, φορολογικές ελαφρύνσεις και επιχορηγήσεις για κλιμάκωση της κατασκευής μπαταριών, με απόλυτο σεβασμό στα ευρωπαϊκά περιβαλλοντικά πρότυπα. Ανέφερε, επίσης, ότι απαιτείται μια πράσινη, απλοποιημένη ημερήσια διάταξη, για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών αδειοδότησης και έγκρισης έργων. ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ Πηγή: Transport & Environment analysis, company reports Η Stellantis υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) με την Industrial Development Corporation (IDC) και το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ανταγωνισμού (dtic) για ανάπτυξη μονάδας παραγωγής στη Νότια Αφρική. «Πρόκειται για σημαντικό βήμα στο στρατηγικό μας σχέδιο Dare Forward 2030, για ενίσχυση της ηγετικής μας θέσης στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής και σημαντικού παίκτη στη Νότια Αφρική», δήλωσε ο Samir Cherfan, COO Μέσης Ανατολής και Αφρικής της Stellantis. «Το εργοστάσιο παραγωγής στη Νότια Αφρική θα αποτελεί νέο δομικό στοιχείο της στρατηγικής μας εκβιομηχάνισης, που περιλαμβάνει σχέδιο πώλησης ενός εκατομμυρίου οχημάτων στην περιοχή έως το 2030, με 70% περιφερειακή αυτονομία παραγωγής και θα μας φέρει πιο κοντά στις ανάγκες των πελατών μας στην περιοχή». Το εργοστάσιο παραγωγής σχεδιάζεται να εγκατασταθεί σε Ειδική Οικονομική Ζώνη (SEZ) της Νότιας Αφρικής. Στόχος είναι η ολοκλήρωσή του έως το 2025. Περισσότερα στο fleetnews.gr STELLANTIS: ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ Γερμανία Ουγγαρία Γαλλία Πολωνία Ισπανία Σουηδία Νορβηγία ΗΒ Ιταλία Λοιπές χώρες Χαμηλός κίνδυνος Μέσος κίνδυνος Υψηλός κίνδυνος Χωρητικότητα κυψελών μπαταριών (GWh)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=