FLEETNEWS #191

13.03.23 #191 14 Οι επιδοτήσεις του Αντιπληθωριστικού Νόμου (IRA) συνιστούν την κύρια απειλή στα σχέδια μεγάλων εργοστασίων, εκτός εάν η Ευρώπη προσφέρει προσιτά κίνητρα και εξορθολογισμένη αδειοδότηση. Πάνω από τα δύο τρίτα (68%) της παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου που έχει προγραμματιστεί για την Ευρώπη κινδυνεύει να καθυστερήσει, να μειωθεί ή να ακυρωθεί, σύμφωνα με νέα ανάλυση. Η Tesla στο Βερολίνο, η Northvolt στη βόρεια Γερμανία και η Italvolt κοντά στο Τορίνο είναι μεταξύ αυτών που πρόκειται να χάσουν τις μεγαλύτερες παραγγελίες, καθώς οι εταιρείες εξετάζουν τη μετατόπιση των επενδύσεών τους στις ΗΠΑ. Η Transport & Environment (T&E), η οποία διεξήγαγε την έρευνα, ζήτησε οικονομική στήριξη από την Ε.Ε. για κλιμάκωση της παραγωγής μπαταριών και ταχύτερες διαδικασίες έγκρισης για τη συγκράτηση έργων που κινδυνεύουν από τις αμερικανικές επιδοτήσεις. Η ικανότητα παραγωγής μπαταριών που αντιστοιχούν σε 18 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα -1,2 TWh- διατρέχει υψηλό ή μεσαίο κίνδυνο διακοπής ή απώλειας. Χωρίς αυτή την επέκταση, η Ευρώπη δεν θα είναι σε θέση να καλύψει την τοπική ζήτηση μπαταριών το 2030 και θα χρειαστεί να εισάγει από ξένους ανταγωνιστές. Η T&E χρησιμοποίησε τις διαθέσιμες πληροφορίες για να αξιολογήσει τα 50 gigafactories που ανακοινώθηκαν στην Ευρώπη, βάσει των οικονομικών και των αδειών τους, της εξασφάλισης εγκατάστασης και των δεσμών τους με τις ΗΠΑ. Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια Οχημάτων και Ηλεκτρικής Μετακίνησης της T&E, δήλωσε: «Η κατασκευή μπαταριών στην Ε.Ε. βρίσκεται σε διασταυρούμενη πυρά μεταξύ Αμερικής και Κίνας. Η Ευρώπη πρέπει να δράσει, διαφορετικά κινδυνεύει να τα χάσει όλα. Η πράσινη βιομηχανική πολιτική μπαταριών, με υποστήριξη της Ε.Ε. για κλιμάκωση της παραγωγής είναι επειγόντως απαραίτητη για να αντιμετωπίσουμε τις επιδοτήσεις των ΗΠΑ και την κυριαρχία της Κίνας». Η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Ισπανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο θα έχουν τις μεγαλύτερες απώλειες εάν οι κατασκευαστές μπαταριών αλλάξουν τα σχέδιά τους. Το μεγάλο εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο κινδυνεύει να χάσει τα περισσότερα, αφού η εταιρεία δήλωσε πως θα στρέψει την κατασκευή κυψελών στις ΗΠΑ για να επωφεληθεί από τα κίνητρα του αντιπληθωριστικού νόμου. Υπάρχει μέτριος κίνδυνος για το προγραμματισμένο εργοστάσιο της Northvolt στο Heide της Γερμανίας, καθώς η εταιρεία έχει εξασφαλίσει μερική μόνο χρηματοδότηση και δεν ξεκίνησε την κατασκευή. Επίσης, ο CEO της Northvolt δήλωσε τον περασμένο Οκτώβριο ότι ενδέχεται να καθυστερήσει το εργοστάσιο και να δώσει προτεραιότητα στην επέκταση στις ΗΠΑ. Η Italvolt, της οποίας ο CEO ίδρυσε και την πτωχευμένη Britishvolt, κινδυνεύει να χάσει την προτεραιότητά της υπέρ της Statevolt, στην ΚαλιΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ TRANSPORT & ENVIRONMENT ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Τα 2/3 της ευρωπαϊκής παραγωγής κινδυνεύουν ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ Πηγή: Transport & Environment analysis, company reports Χωρητικότητα κυψελών μπαταριών (GWh) Χαμηλός κίνδυνος Μέσος κίνδυνος Υψηλός κίνδυνος

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=