Η σειρά LCV της Toyota μεγαλώνει με το λανσάρισμα του Proace City, την ιαπωνική εκδοχή του Citroën Berlingo. Παράλληλα με το μεγαλύτερο Proace και το Hilux pickup truck, το νέο Proace City θα διατίθεται από τη νέα θυγατρική Toyota Professional.
Τα επαγγελματικά οχήματα αποφέρουν υψηλότερα κέρδη από τα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά και η ευρωπαϊκή αγορά LCV αναπτύσσεται, τόσο ως προς το μέγεθος αγοράς LCV (+ 17% από το 2015 έως το 2018) όσο και ως προς το μερίδιο LCV στη συνολική αγορά (από 12% σε 14% κατά την ίδια περίοδο). Η Toyota εντόπισε, λοιπόν, μια ευκαιρία.
Proace City
Η εταιρεία παρουσίασε το Proace City, ένα ακόμα προϊόν της μακροχρόνιας συνεργασίας μεταξύ της PSA και της Toyota. Βασικά, πρόκειται για ένα Citroën Berlingo με ελάχιστες διαφορές – η κυριότερη εκ των οποίων είναι το διαφορετικό εμπρόσθιο τμήμα. Η συνεργασία μεταξύ Toyota και PSA ξεκίνησε το 2005 με το Toyota Aygo / Citroën C1 / Peugeot 107, ένα επιτυχημένο προϊόν που οδήγησε στο πρώτο Proace το 2013, ένα van που προήλθε από το Citroën Jumpy / Peugeot Expert.
Το νέο πόλη Proace City θα αρχίσει να παράγεται στα τέλη του τρέχοντος έτους και οι πρώτες παραδόσεις προγραμματίζονται για τις αρχές του 2020. Παρουσιάστηκε σε εκδήλωση Τύπου στην Toyota Motor Ιταλίας, στη Ρώμη, όπου εκπρόσωποι της Toyota Europe ανακοίνωσαν επίσης τη νέα στρατηγική LCV της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τα χαρακτηριστικά του Proace City είναι ως επί το πλείστον τα ίδια με τα δίδυμα της PSA, αλλά η Toyota δεν θα έχει την έκδοση 4×4. Η Toyota υπόσχεται την καλύτερη ενεργητική ασφάλεια στην κατηγορία του, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος προ-σύγκρουσης, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίησης παρέκκλισης πορείας, προσαρμοζόμενου συστήματος ταχύτητας ταξιδίου. Μια οθόνη προβολής (HUD) θα βοηθά τους οδηγούς να έχουν πάντα τα μάτια τους στο δρόμο.
Το Proace City διατίθεται σε δύο μήκη και μπορεί να μεταφέρει φορτία μέχρι 1 τόνου. Ένας Δείκτης Έξυπνου Φορτιστή, ο οποίος μπορεί να επισημαίνει την υπερφόρτωση, θα αποτελεί επίσης ένα επιπλέον χαρακτηριστικό.
Όταν ερωτήθηκε πώς θα ξεχωρίζει η Toyota από τα van της PSA, ο Umberto Mazzone, Διευθυντής Marketing LCV, εξήγησε πως η Toyota θα επικεντρωθεί στην εξυπηρέτηση.
Toyota Professional
Η Toyota σκοπεύει να επιτύχει αυτή την εστίαση στις υπηρεσίες μέσω ενός νέου branding για τα LCV της. Ξεκινώντας αργότερα φέτος, η σειρά LCV θα πωλείται υπό την ομπρέλα της Toyota Professional, γεγονός που θα επιτρέψει στην Toyota να καλύψει τις ανάγκες των πιο απαιτητικών επαγγελματιών πελατών.
Οι μεγάλοι αντιπρόσωποι που πωλούν περίπου 80 van ετησίως θα διαθέτουν ένα ειδικό κέντρο LCV που απαιτείται για να έχεις ένα σημαντικό απόθεμα οχημάτων και θα διαθέτουν τουλάχιστον έναν ειδικό σύμβουλο LCV. Ωστόσο, η Toyota θα συνεχίσει να προσφέρει τα επαγγελματικά της οχήματα μέσω όλων των αντιπροσώπων, ανεξάρτητα από το αν διαθέτουν ή όχι ένα Κέντρο LCV.
Αυτός ο νέος στόχος θα βοηθήσει την Toyota να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, ιδίως σε μικρότερους στόλους και ΜΜΕ. Σε μεταγενέστερη φάση, θα μπορούσε να στοχεύσει μεγάλους στόλους, αλλά αισθάνεται πως πρέπει πρώτα να προσθέσει περισσότερες δυνατότητες όσον αφορά στις μετατροπές, την εσωτερική διάταξη και άλλες πρόσθετες υπηρεσίες.
Η ύπαρξη ενός μεγαλύτερου van θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στο άνοιγμα νέων αγορών, αλλά οι εκπρόσωποι της Toyota παραδέχθηκαν πως δεν υπάρχουν τέτοια σχέδια προς το παρόν και πως δεν διεξάγονται διαπραγματεύσεις με την PSA για να υπάρξει ένα Citroën Jumper / Relay με την επωνυμία Toyota. Στο ίδιο πνεύμα, δεν μπορούσαν να γίνουν ανακοινώσεις για ένα μελλοντικό μοντέλο Hilux.
Proace Electric & Proace City Electric
Κατά τη διάρκεια του 2020, η Toyota θα προσθέσει μια έκδοση Proace Electric μπαταρίας στη σειρά της, ακολουθούμενη από μια Proace City Electric το επόμενο έτος. Όλα αυτά τα πλήρως ηλεκτρικά van θα διατεθούν στην Ολλανδία και τη Νορβηγία. Σε δεύτερη φάση, θα είναι διαθέσιμα στην Ισπανία και τη Γαλλία. Στην τρίτη φάση θα ακολουθήσουν περισσότερες χώρες.
Δεν υπάρχουν λεπτομέρειες σχετικά με τις δυνατότητες εμβέλειας ή φόρτισης. Η χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου αναμένεται να είναι περίπου 200 kg μικρότερη.