Η Toyota Motor Corporation (Toyota) και η Suzuki Motor Corporation (Suzuki) ανακοίνωσαν τη συμφωνία τους για συγκεκριμένη συνεργασία σε νέους τομείς. Η Toyota και η Suzuki εξετάζουν τις συγκεκριμένες λεπτομέρειες μιας τέτοιας συνεργασίας από τότε που έχουν συνάψει μνημόνιο επιχειρηματικής συνεργασίας στις 6 Φεβρουαρίου 2017.
Η Toyota και η Suzuki, εκτός από τη συγκέντρωση των δυνατοτήτων της Toyota στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και των δυνατοτήτων της Suzuki σε τεχνολογίες για compact οχήματα, σκοπεύουν να αναπτυχθούν σε νέους τομείς, όπως η κοινή συνεργασία στην παραγωγή και η ευρεία διάδοση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι λεπτομέρειες των επιδιωκόμενων τομέων συνεργασίας περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:
Η συνεργασία στην Ευρώπη
Η Toyota θα προμηθεύσει την Suzuki στην Ευρώπη με ένα station wagon που θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Toyota στο Ηνωμένο Βασίλειο και ένα SUV που θα εισαχθεί από την Ιαπωνία.
Η Toyota θα κατασκευάζει μια έκδοση Suzuki του υβριδικού Corolla hybrid wagon στο εργοστάσιό της στο Burnaston, στην Αγγλία, από το 2020. Το εργοστάσιο κινητήρων της Toyota στην Deeside της Ουαλίας θα παράγει κινητήρες για το όχημα.
Η πρόσθετη εργασία δίνει στα εργοστάσια ένα στοιχείο ασφάλειας, καθώς η Toyota και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν τις επενδύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω της πιθανότητας δασμών μεταξύ της Βρετανίας και της ΕΕ, μετά το Brexit.
Το μοντέλο Suzuki θα μοιάζει αρκετά με το Toyota Corolla wagon ώστε να μη χρειασθούν νέες επενδύσεις ή θέσεις εργασίας, δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota στο Automotive News Europe.
“Ο όγκος παραγωγής θα καθιερωθεί με την πάροδο του χρόνου και αναμένεται να είναι εντός της υπάρχουσας παραγωγικής ικανότητας των εργοστασίων”, δήλωσε η Toyota, προσθέτοντας ότι εξακολουθεί να ελπίζει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο και η ΕΕ θα συμφωνήσουν για ένα Brexit άνευ δασμών.
“Έχουμε επανειλημμένως τονίσει πως για να εξασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών μας στο Ηνωμένο Βασίλειο χρειαζόμαστε ομαλή και άνευ δασμών πρόσβαση στην ΕΕ και κοινά πρότυπα. Ένα Brexit χωρίς συμφωνία θα δυσκόλευε πολύ την ανταγωνιστικότητα των δραστηριοτήτων μας” δήλωσε η Toyota.
Η Toyota απασχολεί περισσότερα από 3.200 άτομα στα δύο εργοστάσια. Η εταιρεία πρόσφατα επένδυσε 240 εκατ. λίρες για την αναβάθμιση του εργοστασίου Burnaston για την παραγωγή των νέων Corolla hatchback και wagon.
Η Suzuki θα πουλήσει επίσης μια έκδοση του υβριδικού RAV4 της Toyota στην Ευρώπη, που θα προέρχεται από την Ιαπωνία. Τα δύο μοντέλα θα βοηθήσουν τη Suzuki να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη για να συμμορφωθεί με τους αυστηρότερους στόχους που θα τεθούν σε ισχύ από το 2020.
Η Suzuki δεν διαθέτει ηλεκτροκίνητα μοντέλα και πρόσφατα χρειάστηκε να περιορίσει την προσφορά του δημοφιλούς μικρού SUV Jimny, επειδή φοβήθηκε πως το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο θα αύξανε τον μέσο όρο της εκπομπών CO2.
Επί του παρόντος, η Suzuki έχει την έκτη χαμηλότερη μέση εκπομπή CO2 μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που πωλούν στην Ευρώπη, στα 114,2 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η JATO Dynamics τον Μάρτιο.
Το εργοστάσιο κινητήρων της Toyota στην Πολωνία θα κατασκευάζει βενζινοκινητήρες Suzuki. Οι κινητήρες έχουν δημιουργηθεί ειδικά για μικρότερα αυτοκίνητα και έχουν σχεδιαστεί με στοιχεία της Toyota.
Η συνεργασία για την ινδική αγορά
Η Toyota θα προμηθεύσει επίσης υβριδική τεχνολογία στην Suzuki για οχήματα που πωλούνται στην Ινδία. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναπτύξουν από κοινού ένα συμπαγές minivan για την Ινδία, που θα κατασκευαστεί από την Toyota και θα παραδοθεί στη Suzuki.
Η Toyota θα κατασκευάσει επίσης ένα SUV, που αναπτύχθηκε από την Suzuki και ονομάζεται Vitara Brezza, από το 2022, στο εργοστάσιο Kirloskar της Toyota στην Ινδία.
Η Suzuki θα προμηθεύσει την Toyota με αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ινδία, προς πώληση στην Αφρική. Οι κινήσεις αυτές εμβαθύνουν την συνεργασία που ανακοίνωσαν η Toyota και η Suzuki το 2017.
Οι δηλώσεις των επικεφαλής
Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, δήλωσε: “Όταν πρόκειται για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, η οποία αναμένεται να προχωρήσει περαιτέρω, οι υβριδικές τεχνολογίες θεωρείται ότι παίζουν τεράστιο ρόλο σε πολλές αγορές, όπως και πριν. Η ευρεία αποδοχή είναι απαραίτητη για να μπορούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να βοηθήσουν το περιβάλλον. Με τη νέα μας συμφωνία, προσβλέπουμε στην ευρύτερη χρήση των υβριδικών τεχνολογιών, όχι μόνο στην Ινδία και την Ευρώπη, αλλά και σε όλο τον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα πιστεύουμε ότι η επέκταση της επιχειρηματικής μας συνεργασίας με την Suzuki η αμοιβαία προμήθεια οχημάτων και κινητήρων στους τομείς της ανάπτυξης και της παραγωγής – θα μας βοηθήσουν να έχουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα χρειαστεί για να επιβιώσουμε αυτή την περίοδο αιφνιδιαστικού μετασχηματισμού. Σκοπεύουμε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών μας συνδυάζοντας τα δυνατά μας σημεία και μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλο”.
Ο πρόεδρος της Suzuki, Osamu Suzuki, δήλωσε: “Όταν ανακοινώσαμε το πεδίο συνεργασίας μας τον περασμένο Μάιο, επισήμανα ότι θα προσπαθήσουμε να επιτύχουμε σε παγκόσμιο επίπεδο. Έχουμε σημειώσει πρόοδο στην εταιρική σχέση από τότε και είναι χαρά μου να είμαι σε θέση να προχωρήσω σε αυτή την ανακοίνωση σχετικά με την κατάσταση της εταιρικής σχέσης σε παγκόσμια βάση, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και της Αφρικής. Επιπλέον, εκτιμούμε την ευγενική προσφορά της Toyota να μας επιτρέψει να χρησιμοποιήσουμε την υβριδική τεχνολογία τους”.