Το Green NCAP δημοσίευσε αποτελέσματα των Honda CR-V και FIAT Doblo, καθώς και επιπλέον στοιχεία των πρόσφατων δοκιμών των ZEEKR 001 και ZEEKR X.
Επικεφαλής των αποτελεσμάτων του μηνός βρίσκεται το Comfortable Runabout Vehicle ή Honda CR-V. Κατασκευάστηκε για πρώτη φορά από τη Honda το 1995 και έκτοτε παραμένει στην αγορά. Έξι γενιές αργότερα, εξακολουθεί να είναι αξιόλογο και δημοφιλές για πολλές οικογένειες και διαθέτει ποικιλία κινητήρων. Δοκιμάσαμε την έκδοση e:HEV. Αποδίδει καλύτερα στην αξιολόγηση καθαρού αέρα του Green NCAP, επιτυγχάνοντας 7,3 στους 10 βαθμούς, με επαρκή και ισχυρό έλεγχο αέριων ρύπων. Ωστόσο, ως βαρύ SUV (Sports Utility Vehicle), έχει επιβαρυμένη κατανάλωση βενζίνης. Η κατανάλωση 9,8 λίτρων/100χλμ σε δοκιμές αυτοκινητόδρομου αφαιρεί αρκετούς βαθμούς ενεργειακής απόδοσης. Το Honda CR-V επιτυγχάνει συνολική βαθμολογία 44% και 2,5 Πράσινα Αστέρια.
Το βαν FIAT Doblo κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2000. Παρέμεινε σταθερή επιλογή για τα θετικά χαρακτηριστικά βαν, όπως η υψηλή θέση οδήγησης, το ευρύχωρο εσωτερικό και η άνετη χωρητικότητα επιβατών. Δοκιμάσαμε το χειροκίνητο FIAT Doblo Combi 1.5 Blue HDi diesel FWD. Όπως και άλλα αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων, δυσκολεύεται στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, δηλαδή CO2, που συνάδουν με την σχετικά υψηλή κατανάλωση του μικρού βαν. Η διαχείριση καυσαερίων είναι εντυπωσιακή και, όπως και στο CR-V, είναι πολύ κάτω από τα νόμιμα όρια και τα όρια του Green NCAP. Η βελτίωση του ελέγχου εκπομπών ψυχρής εκκίνησης μπορεί να βοηθήσει τη FIAT να επιτύχει ακόμα υψηλότερη βαθμολογία από την τρέχουσα 8,6 στα 10. Το FIAT Doblo λαμβάνει συνολική βαθμολογία 42% και 2,5 Πράσινα Αστέρια.
Παράλληλα με τα δύο παραδοσιακά μοντέλα, το Green NCAP δοκίμασε δύο νεοεισερχόμενα στην αγορά: τα ZEEKR 001 και X. Η ZEEKR, εταιρεία που ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2021 από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely, ως premium μάρκα ηλεκτρικής κινητικότητας οχημάτων μπαταρίας, στρέφεται στην πλέον καινοτόμο αγορά αυτοκινήτου. Ένωσε τις δυνάμεις της με την Waymo και την Mobileye για ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων. Λόγω και των ηλεκτρικών τους κινητήρων, το 001 και το X επιτυγχάνουν εντυπωσιακές επιδόσεις στις αυστηρές δοκιμές Green NCAP.
Το Green NCAP δοκίμασε την οπισθοκίνητη έκδοση του ZEEKR 001 hatchback μεγάλης αυτονομίας. Διαθέτει μπαταρία 96 kW και προσφέρει στους καταναλωτές μέση αυτονομία 529 χλμ, σύμφωνα με τη μέτρηση του Green NCAP. Αυξάνεται στις σύντομες αστικές μετακινήσεις στα 676 χλμ και περιορίζεται στα 336 χλμ σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Στη δοκιμή χωρητικότητας μπαταρίας, η ηλεκτρική ενέργεια 110,7 kWh για πλήρη επαναφόρτιση της μπαταρίας και η μετρήσιμη ενέργεια 99 kWh δίνει στο όχημα αξιόπιστη απόδοση δικτύου – μπαταρίας 89,4%. Το ZEEKR 001 επιτυγχάνει εντυπωσιακή συνολική βαθμολογία 95% και 5 Πράσινα Αστέρια.
Το ZEEKR X είναι αστικό premium SUV ελκυστικής σχεδίασης και πολυτελούς οδηγικής εμπειρίας. Το Green NCAP δοκίμασε την οπισθοκίνητη έκδοση ZEEKR X μεγάλης αυτονομίας με μπαταρία 65 kWh και αυτονομία 353 χλμ Green-NCAP. Στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία μειώνεται στα 280 χλμ και στα 250 χλμ περίπου σε ψυχρό περιβάλλον -7°C. Η δοκιμή χωρητικότητας μπαταρίας του Green NCAP έδειξε 66,4 kWh, ελαφρώς μεγαλύτερη από την τιμή της ZEEKR. Το ZEEKR X επιτυγχάνει εντυπωσιακή συνολική βαθμολογία 96% και 5 Πράσινα Αστέρια.
Τα υβριδικά αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική λύση για όσους επιθυμούν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα. Ωστόσο, η εμπειρία του Green NCAP δείχνει ότι υπό συνθήκες αυτοκινητόδρομου, αυτά τα κινητήρια σύνολα παρέχουν μέτρια οικονομία, κυρίως αν πρόκειται για βαρύτερο και μεγαλύτερο όχημα, όπως το SUV. Και τα δύο οχήματα που δοκιμάστηκαν – βενζίνης και ντίζελ – είχαν πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων, λόγω καλής μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Γενικά, τα αυτοκίνητα ντίζελ προσφέρουν καλή οικονομία, αλλά η πρόκληση είναι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που εκλύονται από την καύση ορυκτών καυσίμων. Και για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, ειδικά κάτω από κρύες καιρικές συνθήκες, είναι σημαντικά υψηλότερη», δήλωσε ο Δρ. Aleksandar Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP.
Φωτογραφία: Green NCAP – Honda CR-V