Η ALD Automotive ανακοίνωσε αύξηση του στόλου της κατά 10,1% για το 2018. Στα τέλη του περασμένου έτους, η ALD διαχειρίστηκε 1,66 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως. Οι συμπράξεις και η ιδιωτική μίσθωση υπήρξαν σημαντικοί παράγοντες ανάπτυξης – και θα συνεχίσουν ομοίως το 2019. Η ALD πρωτοπορεί επίσης στη μετάβαση από το πετρέλαιο στην ηλεκτροκίνηση.
Η ανάπτυξη του στόλου ήταν ισχυρή σε όλες τις αγορές της ALD με έντονες αυξήσεις, στη Δυτική Ευρώπη + 10%, στη Βόρεια Ευρώπη + 9,4% και στην Κεντρική / Ανατολική Ευρώπη + 6,9%. Ιδιαίτερα δυναμική αύξηση του στόλου παρατηρήθηκε στην αγορά της Νότιας Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας + 17,4%.
Τα μικτά λειτουργικά έσοδα της ALD αυξήθηκαν κατά 0,8% σε 1,34 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω της ισχυρής αύξησης των περιθωρίων των συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης (+ 8,6% στα € 624 εκατ.) και των περιθωρίων υπηρεσιών (+ 4% στα € 617 εκατ. ευρώ).
Ο αριθμός των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν από την ALD το 2018 ήταν 238.000, αυξημένος κατά 9,4% σε σχέση με το 2017 και, κατά συνέπεια, σε γενικές γραμμές σύμφωνα με την αύξηση του στόλου. Όπως και κατά το προηγούμενο έτος, το ποσοστό των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών ήταν πολύ υψηλότερο από 60%.
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο, Mike Masterson, η ανάπτυξη ρεκόρ του στόλου επιβεβαιώνει την ηγετική θέση της ALD στην αγορά και την ποιότητα των υπηρεσιών της: “Μπροστά στις προκλήσεις της αγοράς μεταχειρισμένων για αυτοκίνητα ντίζελ, καταφέραμε να καταγράψουμε οικονομικά αποτελέσματα παρόμοια με το ρεκόρ του 2017”.
“Η επικέντρωση της ALD στην πρωτοπορία του μετασχηματισμού από το πετρέλαιο στην ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά συστήματα κίνησης, έχει αναπροσαρμόσει σημαντικά τα είδη των κινητήρων μας τους τελευταίους 12 μήνες. Ταυτόχρονα, σημειώνουμε καλή πρόοδο στην ανάπτυξη μίσθωσης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων”.
Συμπράξεις και ιδιωτική μίσθωση
Οι πωλήσεις στόλου μέσω συμπράξεων – ALD forte – αυξήθηκαν κατά 15,9%, ενώ οι άμεσες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,3%. Πρόσφατα, η ALD υπέγραψε συνεργασία με την ενεργειακή εταιρεία E.ON, εστιάζοντας στην ανάπτυξη λύσεων κινητικότητας EV για επιχειρήσεις, δήμους και ιδιώτες πελάτες στην Ευρώπη.
Στα τέλη του 2018, η ιδιωτική μίσθωση αντιπροσώπευε το 6,7% του συνολικού στόλου της ALD (δηλ. περισσότερα από 112.000 οχήματα), μια αύξηση 45% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα δύο τρίτα αυτής της αύξησης προήλθαν από συμπράξεις. Ο στόχος ιδιωτικής μίσθωσης για το τέλος του 2019 είναι 150.000 οχήματα.
Ηλεκτρικά και υβριδικά
Η ALD απομακρύνεται ενεργά από το ντίζελ και, όπου ενδείκνυται, ενθαρρύνει τους πελάτες της να επιλέξουν ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Τα αποτελέσματα είναι αξιοσημείωτα.
- Για ολόκληρο το έτος 2017, το ντίζελ αντιπροσώπευε το 67% όλων των οχημάτων ALD που παραδόθηκαν στους πελάτες (64% το Q4 2017). Για το πλήρες έτος 2018, υποχώρησε στο 58% (53% το Q4).
- Λιγότερο από το 5% του χρηματοδοτούμενου από την ALD στόλου εξακολουθεί να κινείται με ντίζελ Euro 5, που θα τεθούν όλα εκτός μίσθωσης φέτος. “Τα ντίζελ Euro 6 λειτουργούν εξαιρετικά καλά για εκπομπές NOx και CO2 – και σε TCO”, προσθέτει ο κ. Masterson. Παρόλα αυτά, η μετάβαση από το ντίζελ αναμένεται να συνεχιστεί, ενώ οι παραδόσεις τους αναμένεται να μειωθούν κάτω από το 50% μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
- Παράλληλα, η διείσδυση ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων συνέχισε να αυξάνεται, από το 9% του συνόλου των παραδόσεων το 2017 στο 15% το 2018. Στο τέλος του 2018, αντιπροσώπευαν περισσότερα από 100.000 οχήματα, αυξημένα κατά σχεδόν 50% σε μόλις ένα χρόνο. “Η σχετική έλλειψη ηλεκτρικών και υβριδικών προϊόντων – με χρόνους αναμονής 12 μηνών και περισσότερο για ορισμένα μοντέλα – δημιουργεί μια μικρή καθυστέρηση”, επισημαίνει ο κ. Masterson.
Το 2019 και μετά
Για το 2019, η ALD αναμένει αύξηση του οργανικού στόλου μεταξύ 5% και 7%, καθώς και νέες εξαγορές αναλόγως των ευκαιριών.
“Η πρόβλεψή μας για ανάπτυξη παραμένει ισχυρή, αλλά είναι συντηρητική”, δηλώνει ο κ. Masterson. “Ακόμα και αν η επιχείρησή μας είναι αντικυκλική σε κάποιο βαθμό, είναι λογικό να είμαστε συνετοί, λαμβάνοντας υπόψη την αβεβαιότητα γύρω από το Brexit, την ιταλική οικονομία και μια σειρά προειδοποιήσεων σχετικά με τα κέρδη στον τομέα της αυτοκίνησης”.
Εν αναμονή θετικών αποτελεσμάτων είναι σίγουρα και το τμήμα δεύτερης μίσθωσης της ALD: “Ξεκινάμε από μια σχετικά μικρή βάση, επομένως αναμένεται γρήγορη ανάπτυξη. Είναι σχετικά καινούργιο για εμάς, αλλά είμαστε αισιόδοξοι. Η δεύτερη μίσθωση μας επιτρέπει να επεκτείνουμε την απόσβεση ενός οχήματος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κάτι που είναι θετικό. Θα δώσουμε περισσότερα στοιχεία καθώς προχωρά το έτος”.
Μέσω του Customer Advisory Board της, η ALD έχει μια αίσθηση του αυξανόμενου αριθμού ερωτήσεων και της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα. “Αυτό συμβαίνει τόσο για νέα όσο και για μεταχειρισμένα EV: τα τελευταία λειτουργούν πολύ καλά και, λαμβάνοντας υπόψη τη σχετικά μικρή διάθεση στην αγορά, θα γίνουν ανάρπαστα”, καταλήγει ο κ. Masterson.