Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 21% τον Αύγουστο 2023, ενώ το μερίδιο των ηλεκτρικών μπαταρίας (BEV) υπερέβη για πρώτη φορά το 20%.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, τον Αύγουστο του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αναπτύχθηκε κατά 21%, φτάνοντας τις 787.626 ταξινομημένες μονάδες, σημειώνοντας τον δέκατο τρίτο συνεχόμενο θετικό μήνα. Παρά το γεγονός ότι ο Αύγουστος είναι συνήθως πιο υποτονικός μήνας στις πωλήσεις αυτοκινήτων, η διψήφια αύξηση καταδεικνύει πως η αγορά της ΕΕ ανακάμπτει από τις ελλείψεις εξαρτημάτων του περασμένου έτους. Καταγράφηκε διψήφια ποσοστιαία αύξηση στις περισσότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τριών μεγαλύτερων: της Γερμανίας (+37,3%), της Γαλλίας (+24,3%) και της Ιταλίας (+11,9%).
Το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,9%), φτάνοντας συνολικά τα 7,1 εκατομμύρια μονάδες. Παρά τη βελτίωση αυτή, η αγορά βρίσκεται κάτω από το επίπεδο προ πανδημίας των 9 εκατομμυρίων μονάδων που πωλήθηκαν το 2019. Οι περισσότερες αγορές παρουσίασαν διψήφια αύξηση το οκτάμηνο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: της Ισπανίας (+20,5%), Ιταλία (+20,2%), Γαλλία (+16,6%) και Γερμανία (+16,5%).
Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανά καύσιμο/ενέργεια
Τον Αύγουστο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) ξεπέρασε το 20% για πρώτη φορά (από 11,6% τον Αύγουστο πέρυσι), υπερβαίνοντας το ντίζελ για δεύτερη φορά φέτος και κατέστη η τρίτη δημοφιλέστερη επιλογή των αγοραστών νέων αυτοκινήτων. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν ήταν η δεύτερη επιλογή των αγοραστών, με μερίδιο αγοράς 24%. Ενώ τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι η πιο δημοφιλής επιλογή, ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 38,7% τον Αύγουστο του 2022 σε 32,7% τον περασμένο μήνα.
- Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Αύγουστο του 2023, οι ταξινομήσεις BEV στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 118,1%, φτάνοντας τις 165.165 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 21% της αγοράς. Εκτός από τη Μάλτα (-22,6%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία ανάπτυξη. H Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο, κατέγραψε αξιοσημείωτη ανάπτυξη 170,7%. Το Βέλγιο κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης 224,5%. Συνολικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας αυξήθηκαν κατά 62,7%, ενώ σχεδόν 1 εκατομμύριο μονάδες καταγράφηκαν το οκτάμηνο.
Τον Αύγουστο, οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 29%, κυρίως λόγω της ισχυρής ανάπτυξης σε τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της: Γερμανία (+59%), Γαλλία (+38,7%) και Ισπανία (+21,5%), ενώ η Ιταλία κατέγραψε μικρή πτώση (-2,3%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σωρευτική αύξηση 28,6%, με σχεδόν 1,8 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου, μέγεθος που ισοδυναμεί με το ένα τέταρτο της αγοράς.
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,5%, φτάνοντας συνολικά τις 58.557 μονάδες. Οι ισχυρές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ολλανδία (+44,7%), η Γαλλία (+40,5%) και η Σουηδία (+24,9%) βοήθησαν να αντισταθμιστεί η πτώση στη Γερμανία (-41,1%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτήν την πηγή ενέργειας. Παρά την ανάπτυξη αυτή, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 8,5% σε 7,4% τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.
- Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Αύγουστο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε ελαφρά κατά 2,1%, αν και το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 38,7% σε 32,7% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του περασμένου έτους. Η σταθερή απόδοση στην Ιταλία (+25,3%) και τη Γαλλία (+21,5%) οδήγησε κυρίως αυτή την ανάπτυξη, ενώ οι περισσότερες αγορές της περιοχής υποχώρησαν.
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Αύγουστο (-6%), παρά την ανάπτυξη στη Γερμανία (+9,2%) και στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ιδίως της Σλοβακίας (+22,6%) και της Ρουμανίας (+19,4%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12,5%, από 16,1% τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους.
Φωτογραφία: ACEA