Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκαν κατά 18,1%, φτάνοντας συνολικά τις 411.097 μονάδες.

Οι πολύ αρνητικές επιδόσεις του Μαρτίου παρέσυραν περισσότερο πτωτικά τις τριμηνιαίες σε σχέση με τα αποτελέσματα που καταγράφηκαν του πρώτου διμήνου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, και οι τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ συνέβαλαν στην αρνητική πορεία της περιοχής: Ισπανία (-30,3%), Γαλλία (-21,9%), Γερμανία (-11,6%) και Ιταλία (-4,8%). Αρνητικό το τρίμηνο και για τη χώρα μας (-15,8%).

Ο Μάρτιος του 2022

Τον Μάρτιο, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους τάση, υποχωρώντας για ένατο συνεχόμενο μήνα (-24,9%). Με εξαίρεση τη Ρουμανία και την Κύπρο (+11,2% και +1,6% αντίστοιχα), όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-41,2%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-25,9%), τη Γερμανία (19,6%) και την Ιταλία (-9,7%). Διψήφια πτώση και στην Ελλάδα (-24,6%) με 858 μονάδες συνολικά.

 

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον Μάρτιο, οι ταξινομήσεις νέων βαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 28,7%, φτάνοντας τις 122.818 μονάδες, καθώς όλες οι αγορές παρουσίασαν πτώση. Διψήφια πτώση σημείωσαν και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: Ισπανία (-46,5%), Γαλλία (-28,6%), Γερμανία (-22,2%) και Ιταλία (-10,7%). 776 μονάδες LCV ταξινόμησε τον Μάρτιο η Ελλάδα (-26,4%).

Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά -21,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, φτάνοντας συνολικά τις 329.606 μονάδες. Πτώση σημείωσαν και οι τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ισπανία (-35,7%), Γαλλία (-24,2%), Γερμανία (13,6%) και Ιταλία (-5,3%). Πτώση την περίοδο αυτή και στη χώρα μας (-17,3%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Οι πωλήσεις βαρέων φορτηγών στην ΕΕ υποχώρησαν τον Μάρτιο κατά 4,6%, μετρώντας 24.088 μονάδες. Μικτά αποτελέσματα κατέγραψαν οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Η Γερμανία και η Ισπανία κατέγραψαν πτώση (-9,2% και -5,8% αντίστοιχα), ενώ η Ιταλία και η Γαλλία σημείωσαν μέτρια ανάπτυξη (+1,9% και +1,6% αντίστοιχα). Ισχυρή η επίδοση της χώρας μας αν και ξεκινά από χαμηλή βάση με 45 μονάδες έναντι 37 πέρσι (+21,6%).

Κατά το τρίμηνο οι ταξινομήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ κατέγραψαν μέτρια αύξηση (+0,6%), φτάνοντας τις 64.336 μονάδες, χάρη στην ανάπτυξη του πρώτου διμήνου του 2022. Με εξαίρεση τη Γερμανία (-1,0%), όλες οι μεγάλες αγορές στη Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν στη θετική σωρευτική επίδοση της περιοχής: Ισπανία (+4,5%), Γαλλία (+3,1%) και Ιταλία (+0,8%). Μεγάλη αύξηση το τρίμηνο στην Ελλάδα (+71,4%) με 120 μονάδες φέτος έναντι 70 πέρυσι.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον περασμένο μήνα, 28.333 νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας πτώση 6,6% σε σύγκριση με τον περσινό Μάρτιο. Εξετάζοντας τις τέσσερις βασικές αγορές στην περιοχή, μόνο η Ιταλία σημείωσε ανάπτυξη (+0,9%). Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-11,6%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (-4,8%) και τη Γαλλία (-1,9%). 60 βαρέα οχήματα ταξινομήθηκαν τον Μάρτιο στη χώρα μας (-6,3%).

Τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, οι πωλήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 2,0%, φτάνοντας σχεδόν τις 75.000 μονάδες. Οι επιδόσεις των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών στην περιοχή ποικίλουν. Η Γερμανία και η Γαλλία κατέγραψαν πτώση (-5,2% και -1,0% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία σημείωσαν μέτρια ανάπτυξη (+2,9% και +0,4% αντίστοιχα). Στις θετικές αγορές η Ελλάδα το τρίμηνο με 160 μονάδες φέτος έναντι 132 πέρυσι (+21,2%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον Μάρτιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων εκτινάχθηκαν κατά 21,6%, φτάνοντας τις 2.402 μονάδες. Η αύξηση αυτή οφειλόταν κυρίως στην τριψήφια άνοδο αρκετών αγορών της ΕΕ. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής, η Ισπανία σημείωσε τριψήφια ανάπτυξη (+167,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+15,8%). Η Ιταλία, από την άλλη, σημείωσε διψήφια πτώση (-29,2%) και η Γερμανία υποχώρησε επίσης (8,8%). Η Ελλάδα κατέγραψε αύξηση (+15,8%) με 22 μονάδες τον Μάρτιο του 2022 έναντι 19 τον Μάρτιο του 2021.

Την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν σε όλη την ΕΕ σημείωσαν ελαφρά πτώση (-0,2%), παρά τη σημαντική αύξηση που καταγράφηκε τον Μάρτιο. Με εξαίρεση την Ισπανία (+52,8%), όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν πτώση: Ιταλία (-15,7%), Γερμανία (-10,1%) και Γαλλία (-2,8%). Πτώση κατέγραψε και η χώρα μας το τρίμηνο (-37,3%) με 37 μονάδες το 2022 έναντι 59 του 2021.

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροOpel Corsa: Πάνω από 14 εκατομμύρια μονάδες από το 1982
Επόμενο άρθροStellantis: Ισχυρή στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο